verlichting kachel kapot (hoe vervangen??)

Forumindex Forums Modellen Corsa verlichting kachel kapot (hoe vervangen??)

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    timoh

heb je er ook fotos van wil dit namelijk wel zien.

timo

timoh

gister wezen knutselen in de kou. je moet er maar wat voor over hebben.

eerst tid display eruit gehaald. vond het vrij makkelijk alleen de rooster gaan wat lastiger. had 8mm ledjes. paste er niet goed door. dus printplaat los gehaald en het er rechtstreeks op gesoldeerd.

het zijn rode leds op een rode auto dus het zag er strak uit. tijdens het testen zag ik ook de de tijd niet meer goed weergegeven werdt. bleek kabel breuk naar het display te zijn. ook was de voedingsconnector los gegaan van zijn solderingen(zag er ook zeer bagger uit) dus dat ook effe opnieuw gedaan. kabel breuk opgelost door tussen het elastiekje wat de kabel tegen de print drukt en de kabel zelf een stukje pritt rubber achtig iets er tussen te doen. dan drukt hij steviger tegen de print aan en dan doet hij het wel.

daarna de kachel lampjes (hier ging het uiteindelijk om. wat is dat klote om er goed uit te halen als het koud is. vind het ontwerp wat slecht om het er af te halen. zeker als het koud is werkt het plastic ook niet mee. hele unit losgehaald en binnen rustig omgezet en weer getest. jammer dat de plus en de min niet op alle lampjes aan de zelfde kant zit. inbouwen maar samen met me schoonpa gedaan. met zijn twee gaat het toch wat makkelijker dan alleen.

achter de tellerunits doe ik ergens als het weer wat warmer wordt. maar het midden stuk geeft weer mooi licht.

nou nog op zoek naar een delco cdr 500 om het tid display ook weer volledig te laten werken.

zal kijken of het lukt om van de week foto’s te maken

carlover
        Deelnemer

:kewlpics

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.