Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Verlichting instrumenten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2009 om 17:50 #17209225
Hoeveel lampjes zitten er eigenlijk totaal in het instrumentarium van een Calibra inclusief de schakelaars en de kachelbediening?
Als nieuw projectje wil ik overal dezelfde ledjes hebben als in de meters die ik vandaag ingebouwd heb omdat deze wat scherper en mooier licht geven, hoe moet ik hierbij te werk gaan?22 maart 2009 om 09:23 #17471651AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga ervan uit de je de bolletjes gaat vervangen voor leds, de nieuwe aantallen zijn dan ook leds
Je dient gebruik te maken van 5 en 3MM leds of SMDmistlichtschekalaar heeft 2 lampjes. 1 voor normale verlichting, en 1 voor functie aan. vervangen voor 2
hoogteverstelling lampen 1 vervangen voor 1 of 2
verlichting 1 vervangen voor 1
kachelbediening 1 minimaal 6leds maximaal bijna oneindig maar normaal +/-15
KM teller 4 vervangen voor 4
TC schakelaar 1 vervangen voor 1
Automaat bak 2 vervangen voor 2
oliedruk volt metertjes (na 8/94) 1 per meter vervangen voor 2 1 per metertje
Boardcomputer 1 vervangen voor 4 tot 522 maart 2009 om 16:47 #17471652Mijn verwarmingslichtjes doen het allemaal niet meer! (zo had ik hem ook gekocht, maar natuurlijk nooit naar gekeken) Kan dit door middel van een stekker opgelost zijn, of zouden de lampjes allemaal heel toevallig kapot zijn?
Ik hoor het graag:wors
22 maart 2009 om 18:06 #17471653In je kachelbedieningsunit zit welgeteld ÉÉN lullig armetierig pestlampje dat de rechter kant aardig onderbelicht laat, dus het kan zijn dat die de geest gegeven heeft. Zijn de lampjes van je schakelaar nog wel heel?
1llusion bedankt voor de uitleg, ik wil inderdaad de bolletjes voor leds vervangen :thumbup Kan ik ze verder zo op hun plaats solderen of moet er nog meer voorbereidend werk gebeuren? Waar er lampjes in een fitting zitten die op zijn plaats schroeft hoe moet ik het daar aanpakken?22 maart 2009 om 20:48 #17471654Die doen het nu wel weer, nadat ik van iemand die knopjes had gekocht. Maar bij mij is het hele paneel niet verlicht. Geen 1 klein lichtpuntje… Ik ben er wel aan gewent eigenlijk, maar toen ik dit zo las.. ik dacht misschien is het wel een stekkertje.. maar het lijkt me vaag als al die lampjes zijn geknapt..
Maar als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag natuurlijk:D
23 maart 2009 om 21:08 #17471655geen 1 iemand een idee:P?
23 maart 2009 om 21:52 #17471656Zoals eerder gezegt zit er maar 1 lampje in het hele paneel ;)
24 maart 2009 om 16:14 #17471657oke, maar waar zit deze precies? in het midden? kan ik erbij als ik het paneel een beetje los haal?
Alvast bedankt!
24 maart 2009 om 20:33 #17471658Een beetje loshalen kun je vergeten, de kabels die aan de schuifknoppen vast zitten zullen ook los moeten komen anders krijg je het ding voor geen meter naar je toe. Om bij de schroeven te komen moeten je klokje of boordcomputer en de lijst net onder je tellerklok los, de schuifknopkabels zitten met clipjes vast en zijn met een beetje geduld goed los te krijgen.
24 maart 2009 om 21:14 #17471659oei naja handigheid moet wel lukken, maar geduld… dat wordt lastig. Misschien een keer een mooie zomerdag vooruit trekken… maar waar zit dat lampje precies?
25 maart 2009 om 17:58 #17471660AnoniemLid sinds:
1 January 1970lampje zit behoorlijk weggewerkt.
OM erbij te kunnen komen moet je de volgende onderdelen verwijderen.
Afdekpanelen stuurkolom
Afdekpanelen voor KM teller unit
Tunnelconsole (handrem)
Middentunnelconsole (Schakelpook)
Middenconsole (Radio)
BC/klokje verwijderen voor de 2 schroeven hierachter.Als je deze panelen allemaal verwijderd hebt, en de schroeven ook losgemaakt hebt van de verwarmingsunit dan kan je hem wat naar voren trekken.
Je moet van bovenaf een blokje lostrekken, welk precies tussen de icoontjes van de verwarming op het hoofd, en op de benen in de unit geklikt zit.
hier zit het lampje in.
Als je alles met leds gaat doen, neem dan even een dag of 4(voor een beginner) om alles om te solderen, en de draden goed te laten lopen.
25 maart 2009 om 20:30 #17471661wouw, bedankt voor je goede uitleg! Ik ga het eens even proberen op een mooie zomer dag en als ik tijd zat heb:P
Helemaal top!:thumbup bedankt!
27 maart 2009 om 15:01 #17471662Nou ik heb het geprobeerd en het is gelukt! Maar klopt het wel dat dan alleen maar de linker kant het felst brand? Is dat alleen bij mij zo of zijn er meer mensen. Ik zal vanavond anders wel even een foto maken.
Zit er niet heeel toevallig nog 1 in?:P
27 maart 2009 om 16:04 #17471663AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja klopt en nee er niet toevallig nog een lampje
27 maart 2009 om 16:59 #17471664ok nogmaals bedankt voor je uitleg man!
27 maart 2009 om 17:15 #17471665en zo ziet het er dan ongeveer uit,
echter hoefde bij mij het middenconsole niet los volgens mij, is al weer een tijdje terug
27 maart 2009 om 20:46 #17471666Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt. Alleen ik had het hele handrem en pook gedeelte ook eruit gehaald… Nog heel wat tegengekomen trouwens! :guldens en een zonnebril. Ik dacht al de laatste tijd, dat hij zo moeilijk schakelde… maar de oorzaak: de zonnebril zat klem:hmmz…
Maargoed hier de beloofde foto (komt het overeen met iedereen?)
27 maart 2009 om 21:40 #17471667:jerry dat ken ik… mijn bestuurdersstoel wilde maar niet ver genoeg naar voren komen, wat bleek nou toen ik de middenconsole los had tijdens de installatie van mijn turbotimer, er zat een aansteker in de weg met daarop vermoedelijk de naam van het bedrijf waar de vorige eigenaar werkte. Aansteker weg gehaald (zat nog genoeg vloeistof in ook) en als “lucky charm” in mijn broekzak gestopt, stoel ging weer van zijn plek zoals het hoorde.
28 maart 2009 om 11:32 #17471668haha lol!:D Maar herkent iedereen het “grote”hoeveelheid ligt in het luchtregelingspaneel?
28 maart 2009 om 11:50 #17471669AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Calibra0wner
Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt. Alleen ik had het hele handrem en pook gedeelte ook eruit gehaald… Nog heel wat tegengekomen trouwens! :guldens en een zonnebril. Ik dacht al de laatste tijd, dat hij zo moeilijk schakelde… maar de oorzaak: de zonnebril zat klem:hmmz…Bij nader inzien moet ik inderdaad toegeven dat de tunnel en middenconsole niet helemaal nodig is.
Ik was even in de veronderstelling dat de console met de radio over de kachelunit heen zat, maar dat is natuurlijk net andersom.Had je een hoop gesleutel gescheeld, aan de andere kant, mijn wat omslachtige gebrabbel heeft weer wel je schakelprobleem opgelost.
Tsja, dat heb je als je even snel uit je hoofd oprakelt hoe iets moet
28 maart 2009 om 12:31 #17471670Oh dat maakt niet uit hoor! Ik was al heel blij met je uitleg namelijk! Heel erg bedankt nog. Maar komt die bovenstaande foto een beetje overeen met wat andere mensen hebben?
28 maart 2009 om 14:09 #17471671AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, dat is normaal bij de Calibra.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.