Verlichting functioneert niet

Forumindex Forums Modellen Astra Verlichting functioneert niet

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Wouwtert

Afgelopen dagen wat vreemds meegemaakt. Mijn Astra H werd afgelopen zaterdag (grondig) gereinigd van binnen. Tijdens deze reiniging kwam man (professional) die dit deed melden dat alarmlichten aangingen en niet meer uit. Of hij de sleutel mocht om even open en dicht te maken. Bij aankomst buiten (ik liep even mee) waren alarmlichten alweer uit. Man natuurlijk stomverbaasd.

Uiteindelijk, toen we een uur of twee later met de auto wilden vertrekken, werd het volgende probleem duidelijk; gehele dashboard was uitgevallen (op boordcomputer na), airco functioneerde niet meer en lampen gingen met schakelaar niet meer uit (alleen met uitzetten van motor/ auto). Zelf even alle zekeringen en elektronische contacten nagelopen en niets kunnen vinden, voor vandaag een afspraak gemaakt bij de Opel-dealer.

Werd vanmiddag gebeld door dealer en kreeg het volgende te horen:

“Dashboard functioneert weer, evenals airco. Alleen doet de buitenverlichting niets meer. Auto geeft geen storingen aan dus wij weten niet waar het zit. Kan een uur duren, kan vier uur duren, en dat loopt in de centen…”

Ik ben (nog steeds) stomverbaasd eigenlijk. Ik breng een auto met een kapot dashboard/ airco en werkende verlichting, en krijg hem terug met een werkend dashboard en kapotte verlichting, en daar mag ik dan ook nog even €85,00 voor afrekenen? Is in mijn ogen een vreemde manier van werken.

Naast mijn verbazing; iemand enig idee waar ik het overgebleven probleem kan zoeken? Ik vrees dat mijn eerste ervaring met de dealer gelijk de laatste is geweest.

Wouwtert

Iemand een idee?? :angel

liviu2004
        Deelnemer

Zonder auto te kijken, nee, geen idee.

Wouwtert

Verhaal was al vreemd, maar krijgt een nog vreemder vervolg.

Vandaag op mijn vrije dag maar weer eens het boekje en de zekeringenkast in de kofferbakruimte erbij gepakt. Dat had ik tenslotte ook al gedaan voordat ik hem naar de dealer had gebracht. Wat bleek al snel; zekering nr.3 had 30a. ipv 7.5a. Dat maar even verwisseld en alles functioneert weer!!

Ben er pertinent zeker van dat die zekering van 30a daar niet zat voordat ik hem naar de dealer bracht. Ik ben nu in afwachting van hun telefoontje, dus wordt vervolgd. Auto gaat in ieder geval niet meer daar naar toe, that’s for sure!!

arjontje
            Deelnemer

Was die 30A zekering nog wel heel dan??
              Blijf het een raar verhaal vinden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.