Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › verlichting driefunctie beeldscherm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2012 om 19:41 #17247174
Goedendag, wanneer de verlichting aangaat , verdwijnt de aanduiding op het driefunctie beeldscherm ook met het interieurverlichting wieletje. Enig idee?
groetjes Martin
Corsa B 1999
En oh ja waar zijn die led lampjes te koop voor de binnenverlichting( verwarmingsregelaars)11 oktober 2012 om 19:45 #18001014Zoek met behulp van de zoekfunctie eens naar verlichting kachelknop, dan kom je al een heel eind…
Oja, stel je even voor, is wel zo netjes ;)
11 oktober 2012 om 19:54 #18001013Wat wil je weten dan?
Ik wil iets weten over een corsa b en niet over de bestuurder en met verlichting kachelknop als zoekopdracht schiet ik niks op.12 oktober 2012 om 07:43 #18001011Zelfs ik ben op dit forum terecht gekomen via Google omdat ik ook iets zocht over het wisselen van lampjes in het dashboard..
ZOEK en gij zult vinden. Staat zelfs bij handleidingen. :hmmz12 oktober 2012 om 20:40 #18001007Lijkt wel het spel 2 voor 12 hier, ik stel een gewone vraag. krijg antwoord dat ik me eerst voor moet stellen en dan obi wan kenobi met van die wijze spreuken. Kan net zo goed langs een Opel garage gaan.
12 oktober 2012 om 21:11 #18001004@mg4otten wrote:
Lijkt wel het spel 2 voor 12 hier, ik stel een gewone vraag. krijg antwoord dat ik me eerst voor moet stellen en dan obi wan kenobi met van die wijze spreuken. Kan net zo goed langs een Opel garage gaan.
Je moet niks. Maar is wel zo netjes.
@mg4otten wrote:
Lijkt wel het spel 2 voor 12 hier, ik stel een gewone vraag. krijg antwoord dat ik me eerst voor moet stellen en dan obi wan kenobi met van die wijze spreuken. Kan net zo goed langs een Opel garage gaan.
Nou.. Wat let je?
13 oktober 2012 om 06:15 #18001003Ik snap de 1e vraag niet helemaal??
1: Als de Verlichting aangaat, Verdwijnt de aanduiding op het driefunctie scherm, Met het wieletje??
2: Als de Verlichting aangaat verdwijnt de aanduiding op het driefunctie scherm, Met het wieletje??
Hij zal niet verdwijnen als je aan het wieltje draait..
Willem
13 oktober 2012 om 08:11 #18001002Goedemorgen, allereerst mijn verontschuldigingen voor de onvriendelijke reacties.
Ik begin gewoon helemaal opnieuw.Hallo, ik ben Martin en heb voor mijn vrouw een Corsa B uit 1999 gekocht. Leuk ding , rijdt goed niks mis mee.
Alleen lijken de lampjes van de TID en de middenconsole kapot, dit verklaart waarom tijdens het voeren van buitenverlichting de verlichting van de TID niet zichtbaar was, ook na draaien aan het wieltje voor de instrumentenverlichting.
Ik ben begonnen met het verwijderen van de console , alleen de rechterdraaiknop(van de drie) zit wel erg vast.
Heeft iemand een tip.Nogmaals mijn excuses en beschouw de vorige reacties als niet verzonden.
groetjes Martin
13 oktober 2012 om 08:20 #18001001Het tid en midden console gaat via het contact en verlichtingschakelaar. (via contact: verlichting schakelaar uit – via schakelaar: kan het contact uit blijven ).
Denk eerder dat je lampen kapot zijn…13 oktober 2012 om 08:39 #18000999Brandt de verlichting van het TID bij ingeschakelde ontsteking wel? Bij het inschakelen van de buitenverlichting loopt de stroomtoevoer van de teller- en TID-verlichting via de dimmer. Als de TID-verlichting bij buitenverlichting ‘uit’ wel brandt en dooft bij het inschakelen van de buitenverlichting, dan zit de fout dus in de stroomtoevoer vanaf de dimmer of in een slecht contact van het instelwieltje. De verlichting van de middenconsole gaat niet via de dimmer. Dus waarschijnlijk puur toeval dat nu je TID en middenconsole donker blijven. Bij die laatste zul je dan de lampjes moeten vervangen.
Of de stekker van het TID er eens uithalen en weer stevig aansluiten wil ook nog wel eens helpen.
13 oktober 2012 om 10:43 #18000998De lampjes van de TID zijn niet stuk, dus dan zit het ergens anders. Hoe kom ik dan bij dat instelwieltje? en hoe kan ik controleren of die goed is of dat het in de stroomtoevoer zit?
groetjesps de kilometerteller verlichting reageert wel op het instelwieltje
13 oktober 2012 om 11:42 #18000997@mg4otten wrote:
De lampjes van de TID zijn niet stuk, dus dan zit het ergens anders. Hoe kom ik dan bij dat instelwieltje? en hoe kan ik controleren of die goed is of dat het in de stroomtoevoer zit?
groetjesps de kilometerteller verlichting reageert wel op het instelwieltje
Het instelwieltje is onderdeel van de lichtschakelaar. Dus deze uitbouwen en met een multimeter nameten of de stroomkring ergens onderbroken is. Daarvoor is het wel handig om een stroomschema te hebben. Maar altijd eerst met de meest eenvoudige testmethode beginnen: in dit geval de stekker van het TID eens bekijken. Kan ook gewoon een los contact zijn. De contactjes in het TID rammelen na verloop van tijd los. Anders even nasolderen.
14 oktober 2012 om 15:45 #18001012Het zit hem inderdaad in de stekker of het contactblok van de TID, bij wiebelen/aandrukken van de stekker komt er leven in de brouwerij. Met nasolderen bedoel je het stekkerblok uit elkaar halen(10 of 12 draden) en dan?
Kan het niet in de bedrading zitten?14 oktober 2012 om 19:51 #18001010@mg4otten wrote:
Het zit hem inderdaad in de stekker of het contactblok van de TID, bij wiebelen/aandrukken van de stekker komt er leven in de brouwerij. Met nasolderen bedoel je het stekkerblok uit elkaar halen(10 of 12 draden) en dan?
Kan het niet in de bedrading zitten?Nasolderen kan nodig zijn als de contactjes in het TID los zijn. Zal niet snel aan de kabels zelf liggen, want die liggen beschermd achter het dashboard.
14 oktober 2012 om 20:00 #18001009Bedoel je dan de tid zelf ? dus niet de stekker?
Kan ik dan niet beter proberen een tid op de sloop te scoren?15 oktober 2012 om 06:46 #18001008@mg4otten wrote:
Bedoel je dan de tid zelf ? dus niet de stekker?
Kan ik dan niet beter proberen een tid op de sloop te scoren?Ja, de TID zelf. De contactpuntjes op het printplaatje. Meestal ontstaan daar de losse contacten. De stekker zelf en de bedrading zijn stevig genoeg. Zeker kun je een TID op de sloop halen. Wel grote kans dat een sloop-TID ook al dat euvel heeft.
15 oktober 2012 om 07:40 #18001006na solderen is beter, scheelt weer wat eurotjes en op de sloop kunnen ze ook dit probleem hebben ;)
15 oktober 2012 om 08:26 #18001005TId openmaken, vaak zit de groene weerstand of aansluiting voor de stekker los, even nasolderen en het is opgelost.
15 oktober 2012 om 17:22 #18001000Heb er een van de sloop, die werkt , heb dus een beetje geluk gehad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.