Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Verlichting achterlicht Corsa D 5d
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2013 om 20:00 #17257452
Vanavond heb ik een defecte lamp in het achterlicht vervangen, echter zit ik nu met de volgende vraag.
Het remlicht is de bovenste lamp (een P21W), echter brand deze ook als gewone verlichting (dan wat zwakker).
De lamp aan de zijkant (een P21/5W) brand als gewone verlichting en verder niet.Waarom zit er een P21/5W lamp (dubbele fitting) aan de zijkant, als deze maar 1 functie heeft? En waarom wordt er voor het remlicht/gewone verlichting een P21W lamp (enkele fitting) gebruikt?? :shock:
Bij een andere Corsa D 5d is dit precies hetzelfde…
Mvg,
Toestra4 mei 2013 om 17:28 #18138418Mist achterlicht kan het zijn.
9 mei 2013 om 07:36 #18138419nope. die zit weer apart..
Kijk eens onderin de fitting of daar 1 of 2 metalen lipjes zitten..
Volgens mij zit er geen overname systeem in, bij de Corsa-D namelijk
bij bijvoorbeeld de Vectra-C dient het andere achterlicht lampje ook als reserve remlicht, en gaat deze werken als je normale remlicht kapot is.
Dit is denk een beetje eenzelfde vaag iets als het mistachterlicht, bij de Astra-H / Vecta-C zit er wel en lampje in de rechter mistachtyerlamp, en deze geeft ook storing als je m eruit haalt, maar werken doet ie niet…
Lang leven Can-Bus.Willem
15 mei 2013 om 11:24 #18138420Vanochtend heb ik eens de tijd genomen om het achterlicht d’r uit te halen… Achter het 21W/5W lampje zitten i.d.d. 2 lipjes voor het contact.
Het klinkt wel aannemelijk Wim-V6, dat dit lampje voorbereid is als overname systeem (back-up). Maar waarom hebben ze dan voor het standaard achter-/remlicht alleen een 21W lampje gebruikt en voor de back-up wel een 21W/5W lampje?Ik heb vervolgens gelijk bij mijn Zafira gekeken naar het achter-/remlicht en ook hier zit alleen een 21W lampje.
En wanneer ik rechts het lampje voor het mistachterlicht verwijder, dan krijg ik i.d.d. een foutmelding… Is het misschien dan ook mogelijk om rechts als mistlamp tezamen met links te activeren? (Vraag geldt ook voor de Corsa…)15 mei 2013 om 21:49 #18138421hoe het exact zit, zou ik niet durven zeggen. en je kan er verder vrij weinig mee zo..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.