Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › verlichting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2009 om 15:49 #17210812
hoe zit het nou met xenon?
begin me ondertussen te irriteren aan al het gezeur van andere mensen dat het niet mag.
de 1 roept dat het helemaal niet mag
de ander roept dat het alleen orgineel van de fabriek af mag
weer een ander roept dat zolang je auto niet van 2006 of jonger is mag je gewoon een xenon setje plaatsen tot 8000k.hoe zit het nou? mag ik het in mijn astra g hebben of niet? het is mij nog steeds niet duidelijk.
nou weet ik bijna zeker dat ik hier heel wat verschillende reactie’s op krijg maar ben toch benieuwd, sta op het punt om het eruit te slopen om van al dat gezeik af te zijn.
heb namelijk geen zin meer om zulke discussie’s aan te gaan waar je ook komt
21 juli 2009 om 15:53 #17502898Ik ben zelf APK keurmeester en als ik jouw auto zou moeten keuren en je hebt er xenon in keur ik hem gewoon goed.
Als natuurlijk het lichtbeeld en de afstelling goed is.Maar als je onderweg door een agent gespot wordt KAN je dus een bekeuring krijgen!!
22 juli 2009 om 09:04 #17502899Als het je originele koplampen zijn van de Astra G, kan je geen bekeuring krijgen, omdat er op de lamp DCR staat.
22 juli 2009 om 19:57 #17502900als je de originele (of imi van DEPO) Xenon units hebt van de Astra-G
als je Xenon in de Gewone astra-G lampen zet, dan weet je ZEKER dat je een prent gaat vangen!!
deze verblinden als de ziekte
Willem
22 juli 2009 om 20:11 #17502901Volgens mij krijg je geen bekeuring voor verblinding. Dat het irritant is, dat ben ik met je eens.
Ik adviseer dan ook om de H7R lampen te gebruiken.
23 juli 2009 om 18:36 #17502902jupzz, ze controleren erop.
en pakken de auto’s die lekker verblinden als eerste, zelf gezien bij ons in de buurt, al die golfjes 3 4 5 en 6 met aftermarket xenon rijden na de hetse afgelopen weekenden weer op halogeen, deze verblindde ook als de ziekte.
door mijn goed afgestelde en niet verblindende xenon in de vectra ben ik niet staande gehouden bij deze hetse, dat terwijl ik wel 10x over die weg ben gegaan tijdns de controle.
kom je niet onderuit.
mijn lampen hebben wel afscherming, de vectra-B1 van mijn zwager HAD dit niet, leek wel een bouwlamp, deze voorzien van B1 lampen met afsccherming en niks meer aan de hand.
al pak je een H7R lampje, in een Astra-G koplamp blijven ze verblinden ivm niks aan afscherming van het licht en vorm van de reflector.
zo ook met mijn Combo met ABM (Hella) angels en dus een GOEDE lens lamp, niks aan de hand. met die 6000k set erin, zeg ik zet m maar naast een nieuwe audi, kleur gelijk, verblindings factor, zelfs minder.
Willem
23 juli 2009 om 19:00 #17502903heb ook 6000k icm een lenslamp en nog geen commentaar op gehad!
24 juli 2009 om 09:47 #17502904Als ze een Golf aanhouden voor verblinding, dan schrijven ze een bekeuring uit voor xenon in een halogeenkoplamp. Bij een Astra G, mag xenon wel in de koplamp, alleen het verblindt. Overigens is de H7R lamp wel stukken beter dan gewoon H7, danwel het lichtbeeld is goed. Het verblindt niet.
25 juli 2009 om 16:04 #17502905origineel gepost door wim-v6
als je de originele (of imi van DEPO) Xenon units hebt van de Astra-Gals je Xenon in de Gewone astra-G lampen zet, dan weet je ZEKER dat je een prent gaat vangen!!
deze verblinden als de ziekte
Willem
waar kan ik eventueel de imitatie DEPO lampen bestellen via internet? ik ben dan opzoek naar de heldere koplampen
kan mijn h7 xenon er gewoon weer in?
verder nog dingen waar ik op moet letten? ik neem aan dat die lampen elektrische te verstellen zijn net zoals die ik nu heb.
en past het op de orginele bedrading? ik ga er geen stekkers afknippen.
26 juli 2009 om 09:06 #17502906ik heb nog een mooi setje originele lampen te koop :P
26 juli 2009 om 12:44 #17502907origineel gepost door Lince
Als ze een Golf aanhouden voor verblinding, dan schrijven ze een bekeuring uit voor xenon in een halogeenkoplamp. Bij een Astra G, mag xenon wel in de koplamp, alleen het verblindt. Overigens is de H7R lamp wel stukken beter dan gewoon H7, danwel het lichtbeeld is goed. Het verblindt niet.Bij een ASTRA-G Originele of IMITATIE XENON koplamp.
Van XENON in een ORIGINELE ASTRA-G lamp word je niet vrolijk, zelfs niet met een H7R lamp erin, sorry, ik hoef dat spul niet te verkopen, maar spreek wel uit ervaring!!!!
en die zijn ook niet goed gekeurd voor Xenon.
26 juli 2009 om 16:01 #17502908origineel gepost door jsgsi
ik heb nog een mooi setje originele lampen te koop :Popzich leuke set, maar dit zijn de donkere.
ik ben opzoek naar heldere koplampen xenon(imitatie)
iemand enig idee waar je die kunt bestellen? en weet nog niet of mijn h7 xenon erin past, weet iemand dat?
28 juli 2009 om 12:28 #17502909origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Lince
Als ze een Golf aanhouden voor verblinding, dan schrijven ze een bekeuring uit voor xenon in een halogeenkoplamp. Bij een Astra G, mag xenon wel in de koplamp, alleen het verblindt. Overigens is de H7R lamp wel stukken beter dan gewoon H7, danwel het lichtbeeld is goed. Het verblindt niet.Bij een ASTRA-G Originele of IMITATIE XENON koplamp.
Van XENON in een ORIGINELE ASTRA-G lamp word je niet vrolijk, zelfs niet met een H7R lamp erin, sorry, ik hoef dat spul niet te verkopen, maar spreek wel uit ervaring!!!!
en die zijn ook niet goed gekeurd voor Xenon.
Heb je al gezien wat voor codering er op een ORIGINELE Astra G staat?? Dus WEL goedgekeurd voor xenon en de H7R (met topje) is weldegelijk beter en ook ik spreek uit ervaring.
30 juli 2009 om 17:43 #17502910nog steeds geen antwoord op me vraag, terwijl er heel wat zijn op dit forum die deze koplampen in hun astra’s hebben zitten.
laat maar dan:thumbdown
topic mag gesloten worden
22 augustus 2009 om 18:09 #17502911Hoe zit het nou met XENON verlichting welke niet origineel in de lamp thuishoort.:
– APK: GEEN probleem
– Oom agent1: Bij aanhouden en GEEN DC code in de lamp: Prent voor verkeerde type lamp in koplamp, en kenteken inname bij niet direct kunnen terugbouwen, deze krijg je weer als je met halogeen lampjes in koplampne komt sjowen bij de politie
– Oom agent2: bij aanhouden met verblindende Xenon zoals ORIGINELE NIET XENON lamp in astra-G Welke wss wel DC codering heeft, Prent voor verblindende verlichtin, en inname kenteken bewijs tot je probleem is opgelost.
dit en niet anders.
Willem
21 december 2011 om 21:01 #17502912ik rij al 25000 km met xenon in originele astra g koplampen. Nooit problemen gehad met de waute en ze al wel vaak tegen gekomen hoor. misschien komt het doordat ik geen setje van 100 euro heb, maar pilot xenon. is toch de betere fabrikant voor xenon naast philips.
binnenkort ga ik er wel depo’s inzetten aangezien die nog maar 130 euro zijn.
23 december 2011 om 07:21 #17502913Nu al vast voor de toekomst.
De regel voor koplamp sproeiers voor auto’s van na 31-12-2006 verdwijnt weer, per 01-04-2012
let op voor de APK!!
Dat is anders dan de wegen verkeerswet23 december 2011 om 11:21 #17502914@OscaR-16v wrote:
nog steeds geen antwoord op me vraag, terwijl er heel wat zijn op dit forum die deze koplampen in hun astra’s hebben zitten.
laat maar dan:thumbdown
topic mag gesloten worden
Voor de apk:
Het is heel simpel…..xenon en alles mag, zelfs al laat je er een kaars in branden….Als het lichtbeeld op het koplampafstel apparaat goed is……mag het gewoon.
Enkel geel en wit licht….
23 december 2011 om 11:43 #17502915Voor alle autos voor 2006 geld dat je xenon mag inbouwen mits toegestaan volgens de codes op de koplampunit.
Doe je dit in een auto na 2006 moet deze voorzien worden van automatische hoogteregeling en sproeiinstalatie.Als de lamp volgens de codes op de lampunits mag mag men hiervoor geen bekeuring uitschrijven.
Als het lichtbeeld onjuist is mag men hiervoor wel een bekeuring uitschrijven.
Is het lichtbeeld juist en zegt meneer agent dat het verblind is dat persoonlijk en mag hij hiervoor GEEN bekeuring uitschrijven.Ofwel meneer agent moet kunnen aantonen dat het niet toegestaan is in de koplampunits of dat het lichtbeeld niet juist is.
Eerder mag hij geen bekeuring geven of kenteken innemen.
23 december 2011 om 12:59 #17502916k heb heldere koplampen uit brasilie in de kadett en staat helemaal niets in hahah :P
en gewoon xenon er in
23 december 2011 om 16:22 #17502917@Haasje17 wrote:
Voor alle autos voor 2006 geld dat je xenon mag inbouwen mits toegestaan volgens de codes op de koplampunit.
Doe je dit in een auto na 2006 moet deze voorzien worden van automatische hoogteregeling en sproeiinstalatie.Als de lamp volgens de codes op de lampunits mag mag men hiervoor geen bekeuring uitschrijven.
Is het lichtbeeld juist en zegt meneer agent dat het verblind is dat persoonlijk en mag hij hiervoor GEEN bekeuring uitschrijven.Ofwel meneer agent moet kunnen aantonen dat het niet toegestaan is in de koplampunits of dat het lichtbeeld niet juist is.
1 april volgend jaar hoeven we voor de apk niet meer naar een sproeiinstallatie te kijken.
Wel de werking van de hoogteregeling controleren.23 december 2011 om 16:34 #17502918Ach t is maar hoe de pet staat…rij zelf al 5 jaar met een setje van €45,- (ja ze doen het nog :jerry ) en ben nooit aangehouden, bij grote controles door gelaten en nooit een APK melding gehad.
Zo zie je maar… :angel
23 december 2011 om 16:44 #1750291923 december 2011 om 17:15 #17502920@TWA wrote:
Ach t is maar hoe de pet staat…rij zelf al 5 jaar met een setje van €45,- (ja ze doen het nog :jerry ) en ben nooit aangehouden, bij grote controles door gelaten en nooit een APK melding gehad.
Zo zie je maar… :angel
Dan is je lichtbeeld gewoon in orde en voldoe je ook aan de eisen qua kleur. Geen probleem dus
24 december 2011 om 08:26 #17502921@Fearless wrote:
@Haasje17 wrote:
Voor alle autos voor 2006 geld dat je xenon mag inbouwen mits toegestaan volgens de codes op de koplampunit.
1 april volgend jaar hoeven we voor de apk niet meer naar een sproeiinstallatie te kijken.
Wel de werking van de hoogteregeling controleren.Ja pas op de handbediende hoogte regeling moet gecontroleerdworden.
De automatische hoeft niet.
Dat mag zelfs kapot zijn. :thumbdown -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.