Verlengde garantie na 2 jaar

Forumindex Forums Modellen Grandland X Verlengde garantie na 2 jaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373942
    Rob Van Der Voort
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2018

      Mijn auto is in juni a.s. 2 jaar oud. Ik ben zeer tevreden over de auto. Er zit echter veel elektronica in de auto wat kapot kan gaan. Heeft iemand al ervaring met de verlengde garantie van opel? Ik vind het nog moeilijk om te beslissen.

      :help:

      #18373953
      RonaldGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        Als de mogelijkheid er is zou ik het zeker doen.  1 groot mankement en je hebt het al terug verdient.  Ik had het met mijn Nissan Qashqai ook gedaan en nog geen 3 weken later een reparatie van 400 euro. Moet wel zeggen dat de huidige Nissan Qashqai nog niet de helft van de kwaliteit van Opel is. Daar is 6x per naar de garage heel normaal.

        #18373954
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          Hallo Rob, ik heb het er ook over gehad toen mijn GLX een jaar oud was. Maar de bedrijfsleider raadde het me af. Het is natuurlijk een gok. Er zit inderdaad veel elektronica aan boord. Maar verlengde garantie is: A. best wel duur, en B. Is ook maar weer beperkt. De mijne is van dec 2017 en ik heb nog nooit 1 storing of uitval gehad. Wel is het zo, dat als er buiten de 2 jaar garantie wat gebeurt, Opel nog altijd een coulance regeling heeft.(mits je elk jaar een beurt neemt ongeacht de kilometers) En daar de tarieven van monteurs rond de € 90,- p/u ligt, loopt dat nogal snel op, bij eventuele storingen. Maar vroeger kon je ook geen garantie verlengen. Ik heb de verlengde garantie dus niet gedaan. Neem Kia met 7 jaar garantie. Als je de kleine letters leest, valt het meeste buiten de garantie, dus is die 7 jaar waar ze mee schermen, óok maar beperkt. En koop je er voor een paar jaar garantie bij, en je krijgt geen enkele storing, dan is het óok weg gegooid geld. Men beweert dat de aandrijflijn en motor van Peugeot, beter is dan de 4 cilinder en transmissie van Opel. Dus ik vertrouw er maar een beetje op, dat ik nog een degelijke GLX heb. ;-)

          008

          #18373955
          Jan Driebeen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2018

            Voor hoe lang geldt die verlengde garantie en wat kost dat dan? Is dat per uitvoering verschillend?

            #18373961
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              Dat hangt er van  af, of je verlenging neemt van 12, 24, of 36 maanden. Dit kun je navragen bij Opel dealer. De verlengde garantie is niet misselijk, en dekt ook niet alle problemen. Mij is het destijds afgeraden. Maar wat is wijsheid? Dat weet je meestal pas achteraf. Krijg je veel storingen na 2 jaar dan zeg je: Blij dat ik die verlenging gedaan heb. Heb je na 5 jaar nog steeds geen pech gehad, zeg je: Zonde van al dat geld. Dus ja….

              #18374000
              Rob Van Der Voort
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2018

                Dank je voor de vele reacties. Ondanks de vele signalen van anderen over mankementen in andere draadjes heb ik toch wel vertrouwen in de auto en vooral Ervaring met mijn dealer. Ook de reacties dat de verlengde garantie duur is en niet alles dekt. Ik verleng dus niet.

                :good-job:

                #18374017
                kiekeboeboe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 April 2016

                  Ik heb het ook niet gedaan.
                  Mijn GLX is nu 2 maand oud.

                  Tot welke leeftijd mag je eigenlijk nog verlengde garantie kopen?

                  Wanneer ik al die horrorverhalen lees op verschillende fora (nl, de, uk) begin ik wel serieus te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.

                  Mijn dealer had het me trouwens aangeraden.

                  #18374020
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    Mijn dealer vertelde me tot net voor de wagen 2 jaar oud is

                    #18374021
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      Met de huidige vele en gecompliceerde elektronica in de auto doe je er goed aan om de verlengde garantie te nemen. De elektronica en alles wat er mee te maken heeft valt 100% onder de voorwaarden.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.