Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Verlagingsvraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2010 om 20:33 #17219787
Halloa,
Mijn Manta is momenteel verlaagd, alleen ik heb geen idee hoeveel, de veren zijn zwaar geoxideerd en ook afgezaagd, dat vind ik niks. Ik wil dus een nieuwe set veren eronder, maar wat raden jullie aan.
De velgen+banden zijn 16″ 50 hoog. Zelf zit ik te denken aan 60/40
Zo was/is die nu (een aantal jaar geleden) Op zich vind ik dit wel oke… Maar wat is het?
8 april 2010 om 20:59 #17654200Ik gok iets van 5cm verlaging.
8 april 2010 om 21:02 #17654201Voor en achter denk je? Op deze foto niet zo goed te zien, maar hij staat wel iets voorover
8 april 2010 om 21:08 #17654202Dan gaan we voor maar voor 6cm, omdat de banden richting de wielkuipen gaan.
8 april 2010 om 21:29 #17654203Oke hier nog een foto van de Manta, misschien iets duidelijker
8 april 2010 om 21:32 #17654204sommige veren zaken na verloop van tijd door, vaak waren het wel de Jamex versies die dat deden.
je kan het zien aan de windingen, bij een 40er setje zit er een rij windingen dicht bijelkaar, bij de 60ers niet, ook hebben de 40er setjes vaak originele schokbrekers (qua formaat) en de 60ers dikkere en kortere schokbrekers omdat je anders veel te snel de rubbers in duikt.
dus.. kijk er even onder, dan weet je het wel, ik denk dat het een 40er setje is gezien de hoogte van de achterkant.
8 april 2010 om 21:35 #17654205Ja van de windingen weet ik inderdaad, echter zijn die er af gezaagd, volgens mij zijn het gewoon ori’s, maar dan afgezaagd, maar om met de nieuwe nog aan te schaffen veren, wil ik het zelfde resultaat als op bovenstaande foto’s.
Voor dook de Manta trouwens wel de rubbers in, zaten ori schokbrekers op en achter dikke bilstein, daar ging het altijd goed.
8 april 2010 om 21:38 #17654206het zou kunnen, als het goed gedaan is hoeft dat geen probleem te zijn, helaas zaagt het merendeel gewoon een paar windingen eraf en dan ligt hij niet echt lekker in z’n rubber.
persoonlijk zou ik voor het 40er setje gaan, dat kan vaak met de originele schokbrekers of goede koni’s rood of geel en je bodem/uitlaat e.d. blijven dan ook wat meer weg van het wegdek en met al die bulten e.d. is dat wel nodig.
2e punt is dat dan de bocht over de achteras wat meer ruimte heeft, zeker als je een groep A pijp hebt.
8 april 2010 om 21:41 #17654207Ja en dat heb ik, dus ik zat sowieso te denken aan 40 achter, maar om hem ietsje schuin te laten hangen zat ik te denken aan 60 verlaging voor. Ik denk dat we dan aardig in de richting komen van hoe die op de foto’s staat
8 april 2010 om 21:46 #17654208Misschien anders iemand een foto van 60/40 setje onder z’n Manta
9 april 2010 om 07:55 #17654209origineel gepost door MOOK
Misschien anders iemand een foto van 60/40 setje onder z’n MantaDan moet ik eens even kijken of ik een foto van mijn witte heb na nieuwe verlaging..
9 april 2010 om 15:37 #17654210Ja dat is goed, ff kijken hoe het er uit ziet
9 april 2010 om 16:32 #17654211Ik vind voorover hangende Manta’s geen gezicht :(
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
M’n CC hangt ook iets voorover, maar dat is puur om te voorkomen dat ik over iedere drempel een stukje uitlaat wegschuur.
9 april 2010 om 19:12 #17654212Wat een gafe bak, maar ik ken hem ergens van:D
9 april 2010 om 20:17 #17654213Hij wordt nog veel gaver Hendri, dat weet ik zeker!!
11 april 2010 om 17:58 #17654214Iemand nog een foto misschien?
12 april 2010 om 17:34 #17654215:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.