Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verlagingsveren plaatsen? Kadett e
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 maart 2017om 23:28 door kadettbmw.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2017 om 16:01 #18340604
Kan iemand mij een goede uitleg geven of een link hiervan hoe je de voorste schokdempers loshaalt om andere veren te plaatsen?
Hetr gaat hier over een kadett e sedan.
Ik ben even bezig geweest maar kom er niet uit. Bij mijn bmw was dit nochtans heel gemakkelijk.Alvast bedankt.
Kadettbmw16 maart 2017 om 20:10 #18340610[quote quote=18340604]Kan iemand mij een goede uitleg geven of een link hiervan hoe je de voorste schokdempers loshaalt om handleiding opel kadett E
Hetr gaat hier over een kadett e sedan.
Ik ben even bezig geweest maar kom er niet uit. Bij mijn bmw was dit nochtans heel gemakkelijk.Alvast bedankt.
Kadettbmw[/quote]
16 maart 2017 om 21:55 #18340625Je moet de veerpoot uitbouwen, en dan met een veerspanner de veer samentrekken. Dan kun je de moer van de demper losdraaien. Voor vast wel de orientatie van de veer en de bovenste schotel+houder in de gaten houden, de ‘hoge’ kant van de schotel moet altijd richting de motor wijzen. Er zit ook een kleine uitstulping op het rubber, die moet bij de rechter veerpoot naar achter wijzen, bij de linker naar voren.
[img]http://i218.photobucket.com/albums/cc216/gunkat/kadett/1278964162NDSC03239.jpg[/img]
Sowieso wil ik er aan toevoegen dat verlagen enkel qua looks een positief effect heeft, vooral bij de Kadett heeft het alleen maar nadelen voor de wegligging. Er bestaan mogelijkheden om te verlagen met voordelig effect op het rijgedrag, maar dan zul je op de een of andere manier aan rolcentrum correctie moeten doen.
17 maart 2017 om 14:00 #18340642Bedankt voor de reactie’s, als ik die 2 bouten onderaan losmaak is de hele veerpoot dan ook los onderaan? Of moet er meer losgehaalt worden?
De wegligging maakt niet zo veel uit, het is maar een 1.2. Het gaat me vooral om de looks want hij staat erg hoog vanvoor.17 maart 2017 om 18:51 #18340670Een 1.2 ohv motortje, leuk!
Welke twee bouten bedoel je? Je moet de stuurkogel en fuseekogel los maken, de stuurkogel met een fatsoenlijke splitser, de fuseekogel gaat vaak makkelijker met een breekijzer met de moer er nog op, maar los tot er geen draad meer door steekt, dan zet je het breekijzer tussen de homokineet en de moer, druk je hem zo los.
Dan bovenop, wat onder de motorkap zit, de twee m8 moeren los maken op het toplager.
En je moet de 32 moer op de steekas los maken. Je remklauw twee imbus bouten los, en met een tiewrap effe ophangen ofzo.
Bij Bilstein b6 met Eibach pro kit veren heb je niet persé een veerspanner nodig.je moet dan wel als de auto nog op z’n wielen staat de moer van van de demper alvast los maken, pas daarna wel op, hij kan namelijk niet na het uitveren op de krik weer zo maar terug op z’n wiel gezet worden, dan krijg je snel schade. Je moet dit alleen doen met veel beleid en beseffen wat wel en niet kan! Maar de B6 dempers zijn nét lang genoeg om die veren er op te krijgen zonder ze te hoeven comprimeren.
17 maart 2017 om 21:01 #18340677Nogmaals bedankt, hij rijdt verassend goed voor een 1.2 :).
Veerspanners heb ik liggen de rest niet. Ik zal het dan maar laten doen, zal wel niet super duur zijn denk (hoop) ik.
Heb de veren hier al.17 maart 2017 om 21:55 #18340681Waar kom je vandaan? Ken hier in de buurt wel plaatsen die het voordelig kunnen doen. Omgeving het gooi…
17 maart 2017 om 23:28 #18340689België in de kempen. Ik zal hier eens rondbellen, moet toch nog wachten op mijn nummerplaten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.