Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verlagingsveren kiezen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2011 om 19:10 #17238129
Onlangs zijn er onder mijn astraatje wat nieuwe veren gekomen van een gsi astra. Nu ben ik met de voorveren totaal niet tevreden, vind het ronduit belabberd. Eigenlijk wou ik er uiteindelijk Eibach Pro-line veren onder hebben (die verlagen ongeveer 30mm omdat ik enorm veel drempels hier heb), maar omdat die nog 165 euro zijn, ging dat even niet door. Nu wil ik er toch wel aan, maar ging toch nog even op MP kijken. Daar vond ik een mannetje die heel toevallig in Delft woont ( ) die veren aanbied, maar niet net niet die ik wil hebben
Ik denk, zal hem toch is een mailtje sturen. En had binnen een half uurtje antwoord. Hij kan ze wel bestellen, maar dan komen ze alsnog op 155 pleuries. Als alternatief kreeg ik deze: http://link.marktplaats.nl/444822246″ onclick=”window.open(this.href);return false; Zijn Weitec veren die voor een 1.4 bedoelt zijn (voor de mensen die het niet weten, ik heb een 1.6 16v).
Geen idee wat wijsheid is. Heeft een van jullie misschien een idee?
14 mei 2011 om 19:19 #17883760wat heeft de motor inhoud te maken met verlaging set? :s dacht dat allemaal niet echt uitmaakte eigenlijk
14 mei 2011 om 19:42 #17883761Ik dacht het ook niet, daarom vraag ik ook om advies. Weet wel dat een 1.6 veel zwaarder is dan een 1.2.
14 mei 2011 om 19:45 #17883762@soepkiepe wrote:
wat heeft de motor inhoud te maken met verlaging set? :s dacht dat allemaal niet echt uitmaakte eigenlijk
hoe groter de motorinhoud, hoe zwaarder het blok is dus hoe stugger de veren moeten zijn om doorhangen te voorkomen.
14 mei 2011 om 20:12 #17883763Mooi gezegd :thumbup
15 mei 2011 om 01:03 #17883764@GTS Power wrote:
@soepkiepe wrote:
wat heeft de motor inhoud te maken met verlaging set? :s dacht dat allemaal niet echt uitmaakte eigenlijk
hoe groter de motorinhoud, hoe zwaarder het blok is dus hoe stugger de veren moeten zijn om doorhangen te voorkomen.
hoeft niet.. Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen de 1800 en 2L 16v..
Trouwens op alle sites staat, geschikt voor: 1.4, 1.6 .6 16v 1.8 bla bla bla behalve diesel ofzo..
Dus volgens mij maakt het weinig uit zolang het geen diesel is..15 mei 2011 om 01:36 #17883765die paar honderd cc’s maken voor het gewicht van de motor niet zo bijster veel uit. Diesels zijn echter aanzienlijk zwaarder waardoor je daar vaak sterkere veren voor nodig hebt om, zoals eerder gezegd, “doorhangen” te voorkomen…
15 mei 2011 om 06:49 #17883766@Bluns wrote:
@GTS Power wrote:
@soepkiepe wrote:
wat heeft de motor inhoud te maken met verlaging set? :s dacht dat allemaal niet echt uitmaakte eigenlijk
hoe groter de motorinhoud, hoe zwaarder het blok is dus hoe stugger de veren moeten zijn om doorhangen te voorkomen.
hoeft niet.. Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen de 1800 en 2L 16v..
Trouwens op alle sites staat, geschikt voor: 1.4, 1.6 .6 16v 1.8 bla bla bla behalve diesel ofzo..
Dus volgens mij maakt het weinig uit zolang het geen diesel is..Er zullen vast motortype’s zijn waarbij het gewicht nagenoeg gelijk is dus dan maakt het niets uit.
Maar ik wou Geen veren van een 1.4 onder een 2.0 hebben ;)
15 mei 2011 om 08:30 #17883767Heeft er iemand nog wat te zeggen over de kwaliteit van beide veren? Even melden dat ik een vrij stevige rijstijl heb.
15 mei 2011 om 12:12 #17883768Niemand?
15 mei 2011 om 17:48 #17883769Eibach maakt ook verschil tussen diverse uitvoeringen (meen twee modellen)
Als ik jou was zou ik kopen wat ik hebben wil , Eibach is idd erg goed.
Ik heb ze zelf onder diverse auto’s gehad (Astra 1.6 sport en Astra OPC) en
nog steeds onder m’n twee US auto’s (sportline) en bevalt uiteraard goed.15 mei 2011 om 18:26 #17883770Ben van plan zelf ook een set veren en dempers bij deze gozer te halen binnenkort, hij heeft mooie prijzen voor nieuwe sets. Waar die het vandaan haalt geen idee.
weitec is gewoon prima degelijk spul.
En over comfort van veren en dempers valt weinig te zeggen vind ik, de een zegt dit de ander zegt dat. In delft is het toch 1 grote puinhoop op de weg met al die wegwerkzaamheden:P dus dan is elke auto een stuiterbak.hij heeft ook 50/50 van kw liggen:
http://link.marktplaats.nl/443356098″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar dit is denk te veel, plus dan moet je ook kortere dempers hebben15 mei 2011 om 19:12 #17883771Ik ga die veren uit de link maandagavond ophalen.
Die man zit 10 min rijden bij mij vandaan en is echt niet duur. Alleen maar mazzel lijkt me.16 mei 2011 om 04:59 #17883772laat ff weten wat je er van vind ten opzichte van orgineel:D
16 mei 2011 om 08:13 #17883773Doe ik robert :thumbup Naar planning gaan ze er vrijdag onder :angel
16 mei 2011 om 14:12 #17883774Hoe monteer je verlagingsveren?
17 mei 2011 om 10:29 #17883775Poot helemaal loshalen, veer helemaal spannen dat de druk er vanaf is, los maken, nieuwe veer aanspannen en er omheen doen, vast maken, veer aanspannen en poot weer onder de auto hangen. En dan de andere kant ;) En da moet achter nog :angel
Het is best een werk, maar we zien we hoe het gaat deze keer king:20 mei 2011 om 11:04 #17883776Ze zitten erop! :wors :wors
Foto’s laten nog even op zich wachten na de Kerkrademeet van zondag ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.