Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › verlagings veren, Update: Auto verlaagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2011 om 12:16 #17232764
Ik heb een setje verlagings veren op marktplaats gezien. Deze zijn 35 mm korter dan de originele. Kan dit vervangen worden en toch de originele schokbrekers houden? En heeft iemand ervaring wat het met het rijgedrag doet?
14 februari 2011 om 13:30 #17817093dit kan in de meeste gevallen met de orginele dempers.( tot 40 mm)
voor de wegligging hangt af van de kwaliteit van de veren.
meestal zijn ze een stuk stugger en rijden dus op de snelkweg e.d. stuk fijner, maar klinkers zijn een nachtmerrie14 februari 2011 om 17:30 #17817094aaha, verlagings veren, die van een V6, anders dan van een 16V/8V,
Een DTM is 40 mm verlaagt, heb er zelf een 16V, het rijden, je leert er van houden.
Je voelt elk hobeltje en kuiltje ! maaar, het stuurt zeer direkt, de auto helt minder over, op de snelweg rijd het heerlijk, je hebt het gevoel als je in een hele snelle auto rijd .. hihi ahumm 16 V, tevens staat het ook mooi bij de wielkasten14 februari 2011 om 19:55 #17817095Ik heb ook nog een setje verlagings voorveren liggen dat overbodig is, bij interrese stuur even een u2u.
15 februari 2011 om 08:29 #17817096@ menno: ik heb al een mailtje gestuurd dat ik ze van iemand wil overnemen, maar als dat niks wordt hoor je van me.
Is het overigens nog steeds geen probleem om met 4 mensen en bagage op vakantie te gaan zonder dat bijvoorbeeld de wielkasten de banden raken bij een drempel?
15 februari 2011 om 10:09 #17817097ook dit heeft weer met de kwaliteit van de veren te maken. als ze stugger zijn zullen ze dus ook minder ver doorzakken.
maar tot 40mm verwacht ik geen problemen.
had er bij mijn vorige 40mm apex onder liggen en heb nooit de wielkast geraakt ondanks dat ik de auto regelmatig als bestelbus gebruikte :P15 februari 2011 om 10:13 #17817098Dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn met goede veren.
21 maart 2011 om 15:55 #17817099Zo, na een middagje sleutelen staat hij er nu zo bij
Vind hem zelf al best netjes staan. De bedoeling is dat er binnenkort nog bbs rx’jes op komen met achter iets grotere banden dan voor
21 maart 2011 om 16:00 #17817100Woow tjoening!
Dikke A8-jongens kwamen eronder toch?
21 maart 2011 om 16:18 #17817101Roze A8 velgen ja… :agent
21 maart 2011 om 17:17 #17817102Netjes. Weet je welk merk veren je hebt?
21 maart 2011 om 17:59 #17817103GT-Cupline toch Lucas?
21 maart 2011 om 22:21 #17817104Uh ja uh ja, en er stond SUPERSPORT op de veren, dus het moet wel tantoe snel zijn. Ik moet nog wel binnenkort de auto opnieuw laten uitlijnen. Door het verlagen krijg je een stuk meer toespoor, en ik wil nog wel langer met m’n banden doen :P
21 maart 2011 om 22:54 #17817105netjes :D
is toch stukje meer uitspoor dan na verlaging :hmmz
22 maart 2011 om 07:16 #17817106Dat is een mooie nette Calibra met dacht ik nog originele velgen.
Bewaar die maar goed. Voor als die weer naar origineel terug moet/mag.Het liefst zie ik Calibra’s in fabrieksaf staat :thumbup
Succes met de aanpassingen.
dtmcalibra672
22 maart 2011 om 08:07 #17817107Je hebt je Xtreme Monster bodykit toch al besteld of niet? Samen met die Jap-style einddemper:agent
22 maart 2011 om 11:29 #17817108Haha ja 2:D en neon en racegaas voor in de motorkap niet te vergeten:puke
Dat ben ik helemaal met je eens. Er zitten nu ook de originele opel wieldoppen op, waar hij 15 jaar geleden op gekocht is:P Er komt wel een setje bbs rx velgen op, maar die zijn ook origineel op een dtm geleverd, dus daar kan ik wel mee leven :P En de originele veren bewaar ik zeker goed. Ik denk niet dat ik altijd met de verlaging blijf rijden aangezien hij er wel draagarmrubbers van gaat verslinden, en de achterwielen niet uitgelijnd kunnen worden, waardoor ze scheef gaan afslijten. Achja, je moet er iets voor over hebben.
22 maart 2011 om 11:38 #17817109Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:22 maart 2011 om 11:39 #17817110Kan me haast niet voor stellen dat hij toen er tijd met wieldoppen geleverd is.. :o
22 maart 2011 om 11:59 #17817111@2000: Dat klinkt wel als een oplossing. Over welke rubbers heb je het, want ik kan me zo even niks voorstellen waarmee je de camber kan veranderen. En hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een calibra nog achterwiel aangedreven is. Er werd bij mij laatst ook al verbaasd gereageerd dat het voorwielaangedreven was.
@2slow: Ja ik ken de 2e eigenaar, en niet de 1e dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de 2e eigenaar heeft hem van een oudere man gekocht die er in 8 jaar tijd maar 30k km mee gereden heeft, en die zou hem ook op deze wieldoppen gekocht hebben.22 maart 2011 om 12:40 #17817112Dit zijn ze volgens mij. En zo niet, dan moet je even doen wat ik zojuist gedaan heb: GOOGLEN ;)
22 maart 2011 om 15:16 #17817113[rquote=1897337&tid=142688&author=2000]Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:[/rquote]Weet je toevallig waar dergelijke rubbers te krijgen zijn?
Mijne is ook een beetje (30mm) verlaagd en de wielen staan een tikje schuin.22 maart 2011 om 16:55 #17817114[rquote=1897338&tid=142688&author=2slow]Kan me haast niet voor stellen dat hij toen er tijd met wieldoppen geleverd is.. :o [/rquote]
Het is toch echt zo, en zo kan ik me haast niet voorstellen dat ze nog rondrijden op de orginele doppen.
Super zeldzaam!:thumbup
22 maart 2011 om 17:45 #17817115[rquote=1897447&tid=142688&author=McKaamos][rquote=1897337&tid=142688&author=2000]Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:[/rquote]Weet je toevallig waar dergelijke rubbers te krijgen zijn?
Mijne is ook een beetje (30mm) verlaagd en de wielen staan een tikje schuin.[/rquote]
Ja dat weet jij ook, lees mijn vorige post maar is, en let dan vooral op het woord link :D:D22 maart 2011 om 18:09 #17817116[rquote=1897553&tid=142688&author=2000]
Ja dat weet jij ook, lees mijn vorige post maar is, en let dan vooral op het woord link :D:D[/rquote]Ahh jah, nu zie ik het…
Opletten is een kunst :angel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.