Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verlagings veren of schroefset?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2013 om 06:56 #17257805
hallo forumleden,
ik ben aan het twijfelen om mijn auto te verlagen, de reden hiervan is dat als ik 2 personen achterin heb zitten en ik rij met een beetje vaart over de drempel dat mn banden al aanlopen (alleen achter), ik wil hem toch wel wat verlagen maar wat is dan handig of verstandig want ik wil er niet al te veel geld voor neerleggen, hij hoeft dus ook niet plat op zn buik. aangezijn verlagings veren goedkoper zijn en makkelijker te monteren gaat hier mijn voorkeur naar uit. heb dr trouwens banden van 225 onder liggen, 215 had ook gekund maar ze adviseerde mij 225.
15 mei 2013 om 07:20 #18143736verlagingsveren en schroefset monteren is even gemakkelijk hoor.
ikzelf zou voor schroefset gaan.
dan kan je de auto zetten gelijk je wilt.
en als je verlagingsveren steekt zou ik aanraden van bijhorende dempers te steken.
en dan wordt een vaste verlaging ook al weer wat duurder ;)15 mei 2013 om 08:20 #18143737Mooie auto!
Ik zou inderdaad ook voor de schroefset gaan!15 mei 2013 om 08:34 #18143738Oke, dankje
En is dit makkelijk zelf te doen? Want heb met verlagen niet echt ervaring.
Ik weet dat je de auto erna nog moet laten uitlijnen.
En zon schroefset, zou dat gevolgen hebben met betrekking van het aanlopen?15 mei 2013 om 08:48 #18143739Ik vind je auto eigenlijk zo al mooi. De wielkasten zijn al aardig opgevuld! door je grote banden.Aangezien je banden nu al aanlopen zonder verlaging zal het Waarschijnlijk met verlaging erger worden . Ik zou gewoon verlagingsveren nemen. Bij jou zou +-20mm al super netjes staan, maar dat is mijn mening :jerry.
Ik heb mijn astra 40mm/30mm met veren verlaagd met standaard schokdempers(wel met 205/40/17). Rijd nog lekker comfortabel. Half jaar verder nog geen lekke dempers gehad! :D
15 mei 2013 om 09:57 #18143740En als ik hem iets wil verlagen welke veren kan ik dan het beste nemen?
15 mei 2013 om 10:57 #18143742Ik zelf heb AP verlagingsveren. Maar volgensmij hebben hun geen verlaging van rond de 20mm. weitec heeft wel 35/20mm verlagingsveren.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=167727″ onclick=”window.open(this.href);return false; Hier heeft iemand die ook gemonteer wel met 205 40 17 denk ik
Ik denk dat het heel mooi gaat staan bij jou. vooral omdat het achter al aanloopt met 2 personen in de auto. Zou ik de achterkant niet te veel verlagen. Met 35/20mm denk ik dat de wielkasten volledig zijn opgevuld en dan heb je nog speling voor bagage en personen achterin. Volgensmij zijn er nog opties om de wielkast uitterollen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dus voor laag achter iets hoger :D Je zou vanaf bovenkant band tot rand wielkast kunnen opmeten, dan heb je ongeveer een idee hoe het met 35/20mm gaat zakken. Misschien zijn er andere mensen die ervaring hebben met andere merken.
Ik weet ook niet wat je wilt bereiken met het verlagen? wielkastopvullen? Met zulke banden zullen bij ik schat 40mm verlaging je banden binnen de wielkasten vallen. Maarja meten is weten!
Als je het geld heb dan gewoon een schroefset. dan kun je het gewoon stellen zoals jij wilt.
15 mei 2013 om 11:10 #18143741het aanlopen van de banden zal alleen maar erger gaan worden he.
15 mei 2013 om 13:09 #18143743ja inderdaad banden gaan alleen maar erger aanlopen ,dat is toch logische ,als je gaat verlagen komt je band nog dichter bij je wiel kast.
mogelijke oplossing is smallere banden.
andere bumpstops monteren ,deze vangen de klappen op en, voorkomen dat die te ver door veert.
stijvere veren van de zelfde lengte als origineel of, extra hulpveren monteren.
of wielkast slijpen omrollen.
volgens mij bestaan er ook blokjes die je tussen de veren kan zetten ,die voorkomen ook dat die te ver door veert.15 mei 2013 om 13:22 #18143744@b07 wrote:
ja inderdaad banden gaan alleen maar erger aanlopen ,dat is toch logische ,als je gaat verlagen komt je band nog dichter bij je wiel kast.
mogelijke oplossing is smallere banden.
andere bumpstops monteren ,deze vangen de klappen op en, voorkomen dat die te ver door veert.
stijvere veren van de zelfde lengte als origineel of, extra hulpveren monteren.
of wielkast slijpen omrollen.
volgens mij bestaan er ook blokjes die je tussen de veren kan zetten ,die voorkomen ook dat die te ver door veert.Of schroefset, die kan je zelf op hoogte zetten en is een stuk stugger.
15 mei 2013 om 13:45 #18143745een schroefset is in de hoogste stand vaak al lager dan origineel
15 mei 2013 om 22:47 #18143746@NL-Kevin wrote:
@b07 wrote:
ja inderdaad banden gaan alleen maar erger aanlopen ,dat is toch logische ,als je gaat verlagen komt je band nog dichter bij je wiel kast.
mogelijke oplossing is smallere banden.
andere bumpstops monteren ,deze vangen de klappen op en, voorkomen dat die te ver door veert.
stijvere veren van de zelfde lengte als origineel of, extra hulpveren monteren.
of wielkast slijpen omrollen.
volgens mij bestaan er ook blokjes die je tussen de veren kan zetten ,die voorkomen ook dat die te ver door veert.Of schroefset, die kan je zelf op hoogte zetten en is een stuk stugger.
Schroefsets zijn *niet* per definitie stugger.
Goedkope schroefsets zijn eigenlijk altijd stug, maar dat heeft te maken met de eigenschappen van de schokdempers. Dat zijn bij de goedkoopste setjes (zeg onder 250 euro) praktisch altijd oliepijpjes.
Demperstang schuift in dus meer materiaal in de huls van de demper, druk gaat omhoog, maar olie perst niet samen, dus wordt het stug.Koop je een duurdere set, dan heb je al gauw dempers die gedeeltelijk met olie zijn gevuld, maar ook gedeeltelijk met gas.
Gas kan wel samengeperst worden en blijft daarom beter comfortabel.
Een AP setje zou dan een hele goede keuze zijn. Dat zijn namelijk gas+olie dempers.Om dezelfde reden wil je ook niet heel erg laag gaan met een goedkope schroefset. Hoe lager je staat, hoe hoger de druk (die bij een goedkope set nergens heen kan) en hoe eerder je de afdichtingen er uit blaast. Kan je elk half jaar een nieuwe set gaan kopen enzo…
@b07 wrote:
een schroefset is in de hoogste stand vaak al lager dan origineel
Ik ben ze nog niet tegen gekomen iig, dus daar heb je wel gelijk in.
Het hele doel is ook verlagen, en om fatsoenlijk variabele hoogte te krijgen, zal je de dempers wat korter moeten maken en eventuele “slack” moeten opvangen met een hulpveer.
Het is dus ook praktisch onhaalbaar om de originele hoogte te blijven behouden. Je mag met enige zekerheid wel stellen dat je *altijd* lager komt te staan met een schroefset.Maargoed, om terug te komen bij het probleem:
Aanlopende banden => te breed. Los dat gewoon op.
Smallere banden, smallere velgen, misschien eens goed de ET waarde onder de loep nemen.
Gaan klooien met verlaging/schroefsets verbetert *niets* aan de situatie.
Bumpstops zijn een mogelijkheid, maar dat is echt een oplossing als er niets anders meer mogelijk is. In plaats van geschraap hoor je dan vlak voor hij normaal schraapt een harde KADUNK! en dat kan niet echt bevorderlijk zijn voor je schokdempers en de hoedjes waar ze aan het chassis vast zitten…
Het volle gewicht van het betreffende uiteinde van de auto, plus de belading, komt dan op je dempers en de hoedjes te staan. Daar zijn ze niet voor gemaakt.16 mei 2013 om 05:23 #18143747Niet de mooiste oplossing maar wel eenvoudig en effectief is stukken tuinslang om je achterveren te doen.
Over dat verlagen het erger maakt, is niet helemaal waar. Met standaardveren kan hij veel verder inveren en doorslaan (mooi voorbeeld is inderdaad de twee personen achterin en dan over een drempel), met de verlagingsveren wordt hij ook stugger, en zal niet zover meer inveren. Zeker doorslaan met standaard veren, dat heb je veel minder met verlagingsveren.
Extreem voorbeeld, mijn auto is aan voorzijde zover verlaagd dat ik 2mm tussen spatbord en band heb continu. Maar er loopt niks aan! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.