Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verlagings veren maar welke en juiste maat!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2015 om 12:01 #17274139
Beste,
Ben opzoek naar verlagingsveren voor me kadett. Nou wil ik hem eigenlijk 20 tot 30mm laten zakken. Alleen kom er niet uit. Zie overal alleen maar 40/50 staan en da is gewoon teveel.
Heb namelijk 4 nieuwe bilstein b6 eronder zitten. En ik heb vrij grootte en brede wielen. 16 inch 9j breed. Dus wil ook niet te ver zakken want ben bang da ik dan met me wielen tegen de wielkasten kom.Ideaal zou 20/20 zijn. Hebben jullie tips waar ik die kan halen. Of is er iemand op het forum die hier aan kan geraken?
Wat ik ook zie is allemaal apexi en zulke merken. Maar ben eigenlijk opzoek naar een dergelijk merk zoals Eibach ect. Of heb ik het helemaal en is apexi en zulke merken ook prima?
Gr Randy,
8 november 2015 om 19:21 #18301414op marktplaats adverteert ene ferry regelmatig met nieuwe irmscher veren.
deze veren verlagen ong met 25mm en komt het rijgedrag zeer ten goede.
ik heb zelf 4 a5 jaar geleden een set gekocht voor onder mijn kadett en ze bevallen perfect.
het vinden van een set is wel lastig.8 november 2015 om 19:50 #18301415Dan ga ik die even contacteren. Irmscher is wel goed neem ik aan? En da is precies de goede verlaging voor mij kadett c.
9 november 2015 om 09:34 #18301416Welke kadett zijn deze veren? heb het namelijk over een Kadett c en heb ferrie gecontacteerd maar die heeft niet die veren voor een c kadett. Denk da we het over 2 verschillende modellen hebben.
Iemand anders die mij kan helpen? Zou de veren graag willen bestellen ivm mijn lopend kadett c project.
9 november 2015 om 21:45 #18301417@itachi217 wrote:
Welke kadett zijn deze veren? heb het namelijk over een Kadett c en heb ferrie gecontacteerd maar die heeft niet die veren voor een c kadett. Denk da we het over 2 verschillende modellen hebben.
Iemand anders die mij kan helpen? Zou de veren graag willen bestellen ivm mijn lopend kadett c project.
Ik had het idd niet over de C kadett, deze veren (irmschers) zijn al helemaal niet te vinden.
Ik had het over de veren van een E kadett. Misschien volgende keer iets duidelijker aangeven om welk model het gaat :angelBetreft de C kadett kan ik je helaas niet helpen.
Succes met de zoektocht.
10 november 2015 om 04:09 #18301418http://www.altopelhilfe.de/index.php?cat=c82_Kadett-C-82-Kadett-C.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
kijk hier eens tussen of neem contact met ze op.. misschien dat hun jouw kunnen helpen met je verlagings veren…
als jouw gewenste veren niet leverbaar zijn is het niet mogelijk om een halve coil van de veer af te halen?? is niet te adviseren i.v.m. het rijgedrag of gaat dan de veer niet meer passen??11 november 2015 om 20:11 #18301419Stroeve motorsport heeft verlagings veren voor de c-kadett, ik geloof van tripple s.
11 november 2015 om 22:28 #18301420@Sylvian wrote:
Stroeve motorsport heeft verlagings veren voor de c-kadett, ik geloof van tripple s.
ik zag die ook al voorbij komen.. die beginnen helaas vanaf 40/40.. en de E kadett 30/30… en zo laag wil de topicstart niet gaan…
11 november 2015 om 23:41 #18301421Wil best zo laag maar weet niet of dat past. Zware motor en 16inch wielen weet niet of dat past.
Iemand die dit ook heeft en weet dat het lukt?
11 november 2015 om 23:55 #18301422ligt eraan wat de ET waarde is…. dus hoever ze naar buiten komen
bij de verlagingsveren zal het denk ik wel mee vallen.. kortere veren zijn wel wat stugger… dan denk ik dat je met een 40/40 kitje wel goed zit.. is niet extreem laag maar wel iets lager dan normaal12 november 2015 om 09:19 #18301423voor 9X16 velgen zal je een serieus stuk uit je wielkasten mogen slijpen
met of zonder verlaging en ongeacht de ET waarde
kijk maar eens naar mijn topic ‘C2 caravan’
die is verlaagd (40/40) met 9X16 ET 1512 november 2015 om 18:14 #18301424Alle verlagingsveren zijn heel stug, zo maar dubbel zo stug als origineel. Ik had er een eibach pro kit onder liggen met b6 en dat reed wel redelijk, maar de b6 is eigenlijk, vooral qua rebound ondergedempt voor zulke stugge veren. Fabrikanten doen dat om je de illusie te geven dat verlaging je rolcentrum verbeterd, terwijl het in feite gigantisch verslechterd.
Het blijft altijd wikken en wegen tussen nadelen, en de hamvraag is of je de looks wil verbeteren ten koste van de wegligging. Ik ben terug naar originele veren en kan me de grijns op m’n gezicht nog goed herinneren van die dag.
Wil je verlagen met behoud van (of zelf geheel verbeterde) wegligging dan ontkom je niet aan rolcentrum correctie. Helaas bestaan er voor deze auto geen kitjes voor, omdat een veilige constructie haast onmogelijk is.
Feit is en blijft dat door de stand van de draagarmen bij de Kadett origineel de dwarskrachten op de draagarmen vrij groot zijn, met verlagen neemt dat kwadratisch toe en dwarskrachten drukken de veren dan gewoon in, met als resultaat veel rol in bochten. Stijvere veren zijn dan eigenlijk een lapmiddel van een veel groter probleem met als bijwerking slechte tractie, omdat de veer constante veel te groot is voor het gewicht van de auto.
Verlagen met behoud van tractie, maar met merkbaar slecht rolgedrag, pers gewoon de buizen van de dempers verder door in de fusee, dit wordt veel gedaan en zo is 20mm nog wel te doen aan de voorkant.
De achterkant zou ik origineel laten, de Kadett hangt al een beetje in z’n kont…
12 november 2015 om 21:54 #18301425Misschien een beetje beun maar bied wel uitkomst. Even een winding van je originele veren afslijpen? Uiteraard zorgen dat ze niet los gaan liggen. Met een goede set sport dempers hoeft dit geen nadelige gevolgen te hebben voor de vering maar wel het gewenste resultaat in verlaging. Niet ideaal maar als het niet te koop is moet je iets
12 november 2015 om 23:50 #18301426Duh, zie nu pas dat het om een C gaat idd… :shock: :sleeping :vertag
13 november 2015 om 02:36 #18301427@Vinci wrote:
Duh, zie nu pas dat het om een C gaat idd… :shock: :sleeping :vertag
en dat is nummer 2 hihi
patrick v voorn was je al voor ^^13 november 2015 om 16:25 #18301428het zijn niet zozeer de verkorte veren die het geheel stug maken
maar wel de schokdempers
en door het lage gewicht van een C, ga je algauw een gocart effect krijgen13 november 2015 om 17:16 #18301429Nou nee, de dempers en veren kunnen dat beide, en bij GAZ coilovers maken ze daar een heel serieuze zaak van om dat goed te matchen. En de ‘poundage’ van elke commerciële verlagingsveer is extreem veel hoger dan de standaard veren, dat is wat je primair matcht aan het gewicht van de auto, en de dempers match je daarna pas aan de veerconstante. De demper rebound vooral moet in staat zijn de negatieve veerbewegingen goed af te remmen, anders wordt het een stuiterbak.
13 november 2015 om 17:46 #18301430nou ja, ieder zijn mening natuurlijk, maar ik maak een verlaagde C harder of zachter met de schokdemper
en niet met de veer ;)13 november 2015 om 17:50 #18301431Niet alleen met de schokdemper… Hoe dikker de veer hoe stugger die wordt… Dus vinci heeft wel een puntje…
13 november 2015 om 18:39 #18301432Natuurlijk maak je keuzes, en de afweging van voorkeur, rijstijl en het soort wegdek waar de auto op moet uitblinken, maar een ding is en blijft altijd hetzelfde als je professioneel te werk gaat om een onderstel samen te stellen, en dat is de volgorde waarin je gaat afstemmen. Ik weet dit zo goed, omdat ik super veel met luchtvering heb gewerkt, waarin je de luxe hebt om de veerconstante door middel van luchtdruk in een oogwenk aan te passen, bij staalveren moet dit door veren te wisselen. Hetgeen je dan afstelt is “sag” dat is de afstand tussen volledig uitgeveerd en in rust met het gewicht van de auto. Gemiddeld is dat 20% van de totale veerweg, dus met staalveren een aardige precisieklus, waarbij het helpt de hoeken te wegen, doordat dit samenhangt met het gewicht. Staalveren zijn ook lineair, luchtveren progressief, wat het nog belangrijker maakt bij staalveren om het goed te matchen met het gewicht. Dempers hebben daarna enkel en alleen maar de functie om goed samen te werken met de veren, dan hooguit nog voor verschillende soorten wegdek verschillende dempers, of als je zo luxe kan betalen nog met compressie en rebound instelling, maar al snel wordt dan duidelijk dat je hier een keer een instelling maakt die je vervolgens nooit meer aanraakt.
Kortom, van veren wordt al snel duidelijk als je er keer luchtvering hebt gehad dat een ‘stugheid’ het lekkerste is en dat is die ene die perfect op het gewicht is afgestemd, en daar gaan dus alle verlagingsveren nat.
13 november 2015 om 20:56 #18301433Even -offtopic hoor, Vince hoe staat het met je fusee projectje?
13 november 2015 om 21:48 #18301434Wou dat ik er tijd voor had… :cry Omstandigheden belemmeren mij momenteel zelfs om de simpelste reparaties te doen, simpelweg geen tijd voor. Zodra dat opklaart sla ik ook echt toe als een leeuw zal ik je vertellen, want mijn vingers jeuken! :vertag
14 november 2015 om 08:53 #18301435En veren slijpen kan eigenlijk alleen verantwoord als je veren hebt met een tangential end. (weet zo niet de nederlandse vertaling) Dan moet je er een hele winding afhalen. Maar onder een c kadett zitten veren met een square end.
De pigtail is naar mijn weten ook progressief,.. naarmate de diameter van de winding afneemt verandert ook de veereigenschap.
Maar nee, van een setje veren van 100euro, van laten we zeggen tripple S hoef je geen ver doorontwikkelde veren te verwachten..14 november 2015 om 18:04 #18301436Je hebt progressief en progressief, een staalveer krijg je in elk geval enkel met heel veel moeite zo progressief als een doorsnee luchtveer. Voor het zware werk wil je juist lineariteit trouwens, bij offroad gebruik wil je veel veerweg, en over het hele traject een heel geleidelijk verloop, zodat heel zware dreunen maar geleidelijk afgeremd worden. Daar zie je dan ook het meest staalveren gebruikt worden. Lucht kun je daarintegen ook heel lineair krijgen door toevoegen van een externe lucht kamer. Dit wordt ook wel veel in zware offroad gebruikt (Baja races en zo) Is alleen godsgruwelijk duur.
Dit zijn een paar kleintjes:
20 november 2015 om 20:55 #18301437Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd, ik wil mijn sedan verlagen maar weet niet hoeveel ik zou nemen…
Misschien iemand foto’s van de zijne inc. vermelding van de aantal cm’s?
Ik vond deze van uknowme wel ferm, maar hij had die zo gekocht en weet niet hoeveel die lager ligt… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.