Verlagings set?

Forumindex Forums Modellen Tigra Verlagings set?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Dominic

ik zoek een leuk en niet te duur verlagings setje..
      (achteras moet er op dus kan net zo goed de veren meepakken?)

iemand suggesties?

Fearless
      Deelnemer

Skg carstyling….of een goedkoop schroefsetje of een set met dempers en veren.

Goedkoop schroefsetje kost je max 250….
        Heb je in mijn ogen meer aan dan een set met dempers en veren. Want al je lager wilt kan je dat elk moment even doen. Dat red je met een vaste verlaging niet ;)

2e hands zullen ze ook wel te krijgen zijn

kadettsr
        Deelnemer

Interessant topic :)… ben ook wel benieuwd wat er voor een tigra te koop is!

Dominic

2e hands is ook goed (als ze maar goed zijn ;))

ik wil ze gewoon mooi in de wielkasten hebben liggen
            met gelijke ruimte aan alles kanten..

zag een setje veren met 40mm…?

zoiets dus..

Fearless
            Deelnemer

Nieuwe Tec tuning set

TEC Tuning schroefset Opel Tigra
              Motor/uitvoering: alle modellen
              bouwjaar: 1994-2000
              verlaging voor: 60mm
              verlaging achter: 60mm
              aslast voor: 805
              aslast achter: 660
              tüv: ja

opmerking: B
              € 189.00

@ skg…….

het zelfde merk heb ik op de corsa. Doet zn werk prima, alleen heb ik er destijds wat meer voor moeten betalen. Maar ach………

met zon 40mm set staat ie nog wat hoog…..
              heb je nog ruimte tussen wiel en kast.

Dominic

hoe werkt dat vervangen?

Fearless
                Deelnemer

Eitje…achter is heel simpel.

Dempers van boven af los…krik onder de achteras en opkrikken. Alles komt dan los en de veren vallen er onder uit. Dan is het gewoon een kwestie van het spul verwisselen.

Voor is gewoon simpel de 2 dikke bouten los en boven op de moeren.

Het bovenste gedeelte van de schokdemper moet je overzetten op de schroefset (het rubber).

Vind de tigra op de foto boven nog wel hoog achter in de wielkasten……

utregone

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :D

pascalo

Maar met een tec tuning schroefsetje heb je toch een comfort van een tuinstoel?

Dominic

hij moet wel strak op de weg liggen maar niet te hobbelig worden
                        dat ik me auto uitgeslingert wordt he :P

Fearless
                        Deelnemer

[rquote=1841931&tid=140519&author=pascalo]Maar met een tec tuning schroefsetje heb je toch een comfort van een tuinstoel?[/rquote]

Rij dit al een hele tijd onder de Corsa..

Comfortabel is anders, maar ja als je voor comfort gaat kan je net zo goed niet gaan verlagen.

Het is stug, maar veert nog wel wat in. Gelukkig niet te diep, anders is het slappe hap en dus troep

tigra-tim

[rquote=1841938&tid=140519&author=Fearless][rquote=1841931&tid=140519&author=pascalo]Maar met een tec tuning schroefsetje heb je toch een comfort van een tuinstoel?[/rquote]

Rij dit al een hele tijd onder de Corsa..

Comfortabel is anders, maar ja als je voor comfort gaat kan je net zo goed niet gaan verlagen.

Het is stug, maar veert nog wel wat in. Gelukkig niet te diep, anders is het slappe hap en dus troep[/rquote]

ik heb al veel schroefsetten gehad rh – kw- v-maxx -weitec-bielstein-tec-tunning- op mijn tigra zat een kw v2 maar dat reed echt super en comfortabel. ik koop nog maar 2 merken dat is kw of bilstein daar heb je echt waar voor je geld, kost ook wat ,maar je zit niet met het tuinstoel gevoel in de auto.

en als je dan tog niet veel geld wilt uitgeven ga dan voor een setje veren, lijkt mij een betere oplossing voor goedkoop verlagen .

groenetijger

Ipv alleen veren zou ik gewoon een v-maxx setje nemen.
                              Tis anders net een hobbelpaard als je de originele dempers houdt :P

Als je em achter niet laag genoeg vind, kun je de veren nog laten napersen.
                              Voor een 200/250 euro koop je een complete set, en kun je laag genoeg hoor :)

1985
                              Deelnemer

onder mijn auto’s zal er ALTIJD weer iets van Weitec onder komen!

Heb onder verschillende auto’s verschillende sets gehad en heb op de sets in Warschau tot Monaco gezeten zonder enige rug klachten …

Uit ervaring weet ik des te goedkoper je gaat des te meer je bespaard op comfort.

Rij je minder 10.000km per jaar en kom je alleen voor meetings of zondag tochtjes op de snelweg ? Dan zou ik voor mezelf ook overwegen om in de toekomst voor een ‘plezier’ auto zo’n goedkope set te halen …

Maar als je net als mij een 20.000+ per jaar rijd wil je echt niet op je rug besparen ;) geloof mij ;)

Als je ruimte in je wiel kasten wil weg werken en rij je veel kilometers dan zou ik een vaste set kiezen van een 40/40 van Weitec, hier heb ik zelf ook op gereden en heeft qua comfort nog duidelijke overeenkomsten met de standaard op hanging terwijl de wegligging onherkenbaar is verbeterd met zelfs STANDAARD formaat banden/velgen.

‘Dure’ veren set van weitec (toch al snel 50+ euro) om orginele veer poten raad ik ten zeerste af !!!

Reden: Schokbrekers zijn ingewerkt op orginele veren en met een ‘kortere/strakere’ veer help je de veerpoot omzeep omdat deze andere veer momenten krijgt en op een andere positie zijn ‘standaard’ hoogte krijgt. en bovendien krijg je een ‘hobbelpaard’ niveau waar je niet vrolijk van zal worden (zelfs niet met weinig KM per jaar!) Een volledige set heeft aangepaste en ingekorte schokbrekers die comfort & stabiel weg gedrag creeeren bij de aangepaste hoogte…

Mijn tip: Als je iets doet, doe het goed of maak een wel overwogen keuze voor jezelf of jij het waard vind in te leveren op gebied van comfort bij het maken van iedere toekomstige kilometer ;) Niet alleen de ophanging heeft effect op het comfort en weg gedrag, maar ook het formaat van de band …

Succes met het maken van je keuze ;)

Dominic

genoeg en mooie info :D

ik laat m zo als ie is nu en in de toekomst komt er een mooi
                                  setje op waar ik niet op ga besparen ;)

Maus010

[rquote=1841906&tid=140519&author=Dominic]
                                    zag een setje veren met 40mm…?

zoiets dus..[/rquote]

Leuke foto……is mijn Tieg :D

De set die ik er onder heb zitten is een Weitec 40/40 set.
                                    Dempers + veren. Enige probleem was de achter-as.
                                    Deze zakte niet laag genoeg. Hebben meerdere sets last van. Dus ik heb de veren laten na-persen tot de gewenste hoogte. Setje koste me 375euro dus valt nog mee.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.