Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Verlaging D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 22:08 #17220928
Hallo allemaal,
Ik kom maar niet uit een probleem dat ik heb met mijn D. Een aantal jaren geleden heb ik via pipo hier op het forum een verlaginsset (veren en schokbrekers) gekocht van het merk v-maxx. Hiermee heb ik het volgende probleem:
Bij opkrikken komen de achterveren los te liggen en bij inveren komt de auto met de bumpstops tegen de chassisbalk te liggen. Dus een probleem bij opkrikken en normaal gebruik. De veren zijn -60mm zowel voor als achter en er zit een set korte schokbrekers bij. Alles is correct gemonteerd en ik kan met Hans ook geen oorzaak aanwijzen waarom dit niet functioneert (hij ligt wel lekker laag, maar veren op je banden is niet het gezondste wat er bestaat).
Het betreft dus een Kadett D met een Astra achteras met schijven.
Aan de voorkant ziet het er gewoon strak uit en heb ik ook niks te klagen. Hans weet dat ik dit topic plaats en ook waarom, dus aub geen suggesties dat ik eerst met hem tot een oplossing moet komen ;) .
Binnenkort moet ik weer met hem op keuring en komen de originele veren er weer onder en gaat ie met zijn kont de lucht in.
Voor mij de belangrijkste vragen:
1. Hoe groot is de afstand tussen de rand van het spatbord en het hart van de naaf?
2. Heeft er misschien iemand een set 40mm achterveren te leen om eens te kijken of dat wel goed past? Werkt dit goed, zoek ik niet verder en leg ik er achter 40mm veren onder.Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Mischa8 mei 2010 om 17:45 #17668412ik heb achter -60 en heb nog 3 cm over, en welke bumpstops bedoel je eigenlijk ? ik heb helemaal niet zoiets er onder zitten, heb een as van een kadett 16v trouwens
en normaal als je korte dempers hebt moet dat wel goed gaan, alleen als je veren nog steeds los komen te liggen dan zal je ze korter moeten hebben;)8 mei 2010 om 18:21 #17668413origineel gepost door city77
ik heb achter -60 en heb nog 3 cm over, en welke bumpstops bedoel je eigenlijk ? ik heb helemaal niet zoiets er onder zitten, heb een as van een kadett 16v trouwens
en normaal als je korte dempers hebt moet dat wel goed gaan, alleen als je veren nog steeds los komen te liggen dan zal je ze korter moeten hebben;)Met welke velg/band combi rij jij? Ik heb er zelf 195/50-15 onder liggen. De ruimte tussen band en spatbordrand achter is ca 1cm ! Dit is wel gemeten tussen binnenrand en horizontaal over de band gekeken. Voor heb ik dezelfde ruimte ongeveer.
Met de bumpstop bedoel ik de rubber knobbel die uitsteekt vanaf de veerschotelrubber. Deze zorgt ervoor dat de auto niet zover kan inveren dat hij met de arm van de achteras tegen de bodemplaat aan klapt (bij wijze van spreken dan).
Het zal toch niet zo zijn dat ik in plaats van een 60/60 een 80/80 set gekregen heb? Damn, en nu zijn ze niet meer leverbaar.
Groeten,
MischaGroeten,
Mischa8 mei 2010 om 18:44 #17668414met inveren komt ie tegen die uitstulpsel (aanslag)aan die aan je veerschotel zit? die is wel vrij lang?
8 mei 2010 om 19:06 #17668415origineel gepost door sw16v
met inveren komt ie tegen die uitstulpsel (aanslag)aan die aan je veerschotel zit? die is wel vrij lang?Anders gezegd: hij KAN niet meer inveren, hij ligt al aan als hij bij mij in de garage staat te rusten. Die piel is al ingekort door de vorige eigenaar, maar die reed met -110 met 14″ op de vooras en aanliggend achter net zo laag als nu dus). Vanwege de iets te krappe bodemspeling heb ik er een ander onderstel en andere wielen onder gelegd.
Groeten,
Mischa9 mei 2010 om 14:34 #17668416t zit m in je achteras, dat kan niet anders.
ik heb -80 achter, op 15 inch met 195-45-15, en ik sla niet aan.
heb wel t losliggende veren verhaal. op de 2 kolommer kan ik ze zo ertussen uit wrikken.9 mei 2010 om 15:48 #17668417origineel gepost door mayhem
t zit m in je achteras, dat kan niet anders.ik heb -80 achter, op 15 inch met 195-45-15, en ik sla niet aan.
heb wel t losliggende veren verhaal. op de 2 kolommer kan ik ze zo ertussen uit wrikken.Hoe lang zijn de veerwegbegrenzers?
Groeten,
Mischa9 mei 2010 om 18:03 #17668418ik reed met 205/50/15 op 7,5J wielen hier paar pics
9 mei 2010 om 19:41 #17668419Hm, afgaande op de plaatjes en de opmerkingen die hier geplaatst zijn, heb ik zwaar het vermoeden dat ik een setje 80/80 heb ontvangen in plaats van 60/60. Dit zou ook het grote verschil tussen originele en verlaginsveren kunnen verklaren, want met de originele gaat ie echt de lucht in.
Dit zou ook kunnen verklaren waarom ik met de korte schokbrekers (van de -60 set) toch los liggende veren (-80) heb.Toch maar eens kijken of ik van iemand een setje 40-er of 60-er veren voor achter kan lenen om te passen.
Groeten,
Mischa11 mei 2010 om 20:14 #1766842080-80. 7j, 195-45-15 achter, 175-50015 voor.
11 mei 2010 om 22:31 #17668421Staat gaaf en lijkt veel op wat ik zie. Toch maar eens een oproepje naar 60mm of zelfs 40mm verlagingsveren om het aan de achterkant gewoon eens te proberen.
Schiet mij net iets te binnen: Er zijn andere veerschotels op de as gekomen, het zal toch niet dat……
Wie kan er even een foto posten an een achterveer van een Kadett E of Astra F?
Groeten,
Mischa12 mei 2010 om 15:42 #17668422http://link.marktplaats.nl/337010504
plaatje…..
12 mei 2010 om 15:59 #17668423Hm, dat zijn toch duidelijk anderen dan ik eronder heb zitten. Mijn zijn echt van breed naar smal. Vermoedelijk zijn er dan D-schotels op de Astra-as gelast. Maar eens afwachten of er iemand een setje achterveren in -40 of -60mm te leen heeft om te bepalen wat ik nodig heb.
Groeten,
Mischa12 mei 2010 om 16:31 #17668424ik heb -40 liggen, geloof enkel niet dat munstergeleen echt in de buurt is.
12 mei 2010 om 16:36 #17668425origineel gepost door mayhem
ik heb -40 liggen, geloof enkel niet dat munstergeleen echt in de buurt is.DAMN, niet bepaald nee. Heb je ze op erg korte termijn weer nodig? Anders kijk ik of ik ze op de een of andere manier bij iemand kan krijgen die ik volgend weekend zie. Als ze dan niet binnen 1 week terug hoeven te zijn, kan er altijd wel wat geregeld worden.
Groeten,
Mischa12 mei 2010 om 16:43 #17668426dat kan, gebruik ze enkel met de apk, dus heb pas over een maand of 10 nodig.
12 mei 2010 om 16:50 #17668427Super, ik moet deze maand op APK, maar zou dan de originele kunnen gebruiken.
Alvast bedankt, ik ga kijken wat ik kan regelen.
Groeten,
Mischa19 mei 2010 om 13:05 #17668428ik heb -80 eronder, ook van v-maxx met ingekorte koni’s, deze liggen ook los bij opkrikken, maar hier zit nog wle iets van vering in hoor. bandne maat is 195/45r14 om een 8J
21 mei 2010 om 16:23 #17668429-80/-80 verlaagd, met 165-50-15 voor op 7j, en achter meende ik 205-60-15 7j.
Niks loopt aan of iets, ik heb een 16v achteras van E kadett.
Maar als ik naar de andere foto’s kijk, begin ik te twijfelen, of ik niet -100 voor heb, aangezien mijne voor toch echt lager ligt.:D
21 mei 2010 om 16:48 #17668430Wie kan er eens een foto schieten van hoe de veer er bij jullie tussen zit. Mogelijk is de as gewoon anders, ook al zegt iedereen dat die van een E en een F gelijk zijn.
Ik heb vanmiddag plaatjes geschoten van hoe mijn Dett nu staat op de originele veren. Als het mij lukt, druk ik zondag weer de platte veren eronder en maak weer een paar foto’s.
Groeten,
Mischa22 mei 2010 om 22:29 #17668431foto’s van de veren onder de kadett heb ik wel..
Dit is vmaxx -80 met gekorte dempers als het goed is… Heb alleen nu kw/koni hardheid verstelbare dempers maar die zijn ook gekort.. ze hangen btw dan nogsteeds zo los
verschil tussen -80 en origineel26 mei 2010 om 15:10 #17668432bij mij hangen ze ook los hoor.
20 maart 2011 om 16:37 #17668433Mijn uitdaging is nog altijd niet opgelost (hoewel het einde in zicht is), maar ik wil jullie de afbeeldingen van de auto met originele achterveren niet onthouden. Ik vind het verschil tussen de originele veren en de verlagingsveren zo extreem groot.
Als ik naar deze foto’s kijk en ik vergelijk die met de eerder geplaatste foto’s van een 80mm verlaging, ga ik er vanuit dat ik voor de vooras in elk geval de goeie 60mm verlaging heb gekregen.Huh? Ik heb hier in het verleden toch een link gezien waarmee je meteen een foto kon uploaden :wtf .
Groeten,
Mischa18 mei 2011 om 19:52 #17668434Toch nog maar eens even omhooghalen.
Ik heb vanwege de vrijdag geplande APK vandaag de originele veren weer van het rek gehaald en onder de auto gezet. Ik ben dit keer WEL zo slim geweest om de hoogtes met verlaging en met originele veren gemeten.
De gemeten afstand betreft de afstand tussen straat en de spatbordrand, gemeten over de naaf.
Origineel: 68,5cm
V-Maxx: 59cmDit vergeleken bedraagt de verlaging ca 10cm !!! Hierbij kan de auto achter niet verder inzakken vanwege de bumpstops die op de onderste veerschotelrubber zitten. Ik schat dat deze zo’n 6-7cm lang zijn, dus langer dan normaal.
Heb ik nu gewoon echt de verkeerde veren of wat is er aan de hand???
Groeten,
Mischa19 mei 2011 om 16:53 #17668435–
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.