Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › verlagen Kadett D SR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2009 om 16:14 #17210220
Hallo,
Ik wil graag mijn Kadett D SR gaan verlagen. Hiervoor had ik gedacht aan -80 -60. Maar er zijn niet veel opties.
Nu had ik graag eens geweten of de veerpoten van een gewone D kadett passen in een SR?
Zoja dan kan ik een 80 60 set van V Maxx kopen maar dan moet ik wel zeker zijn dat de veerpoten passen…Alvast bedankt voor de hulp
Grtz17 juni 2009 om 17:04 #17489350De veerpoten passen in een SR.
oeeh dit zeg ik nou wel heel rap… ik denk alleen dat je wel naar de naven moet kijken of dat het zelfde is, een 1600 heeft dacht ik grote naven. en een SR is toch een 1600 ?
17 juni 2009 om 18:15 #17489351Nee, het is een 1300S
17 juni 2009 om 18:28 #17489352origineel gepost door montytje
Nee, het is een 1300Sin dat geval moet het gewoon passen
17 juni 2009 om 18:31 #17489353Hartelijk dank voor uw hulp:D
Zou zonde zijn als je 300€ uitgeeft aan verlaging die dan toch niet blijkt te passen…17 juni 2009 om 20:02 #17489354Zit er dan verschil tussen de veerpoten van een SR en een normale uitvoering ? Ik dacht altijd dat deze dezelfde veerpoten hadden :hmmz
17 juni 2009 om 21:32 #17489355origineel gepost door manta1977
Zit er dan verschil tussen de veerpoten van een SR en een normale uitvoering ? Ik dacht altijd dat deze dezelfde veerpoten hadden :hmmzje hebt conische veren en cilinderische veren, ik denk dat daar het verschil zit ?
18 juni 2009 om 19:00 #17489356Ah op die manier :) :thumbup
22 juni 2009 om 21:35 #17489357cilindrische veren kun je bij v-maxx zo krijgen tot -80 en conische tot -55 maarja die kun je weer na laten drukken:P
maar je kunt het goed zien aan de veerpoot als je veerpoot aan de onderkant van de veer een vlakke rand heeft is het een cilindrische als hij een opstaande kant heeft dus een kommetje dan is het een conische:hmmzmaar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz
23 juni 2009 om 08:07 #17489358origineel gepost door pipo
maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz
Die -40 of -60 is enkel een commerciêle waarde, die kan je niet meten.
Het maakt niks uit hoe hoog of hoe laag je auto van tevoren staat.23 juni 2009 om 21:49 #17489359origineel gepost door belgian.opel
origineel gepost door pipo
maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz
Die -40 of -60 is enkel een commerciêle waarde, die kan je niet meten.
Het maakt niks uit hoe hoog of hoe laag je auto van tevoren staat.nou als je en verlagingset van een astra gsi neemt -35 en zet die onder een standaart astra is hij zeker geen -35 maar lager;) een astra gsi heeft af fabriek al een sport onderstel en is dus al 1,5 of 2 cm lager.
24 juni 2009 om 06:21 #17489360Idd, dat kan kloppen.
Als je een GSI en een standaard Astra verlaagd met dezelfde verenset, komen die in principe even laag te liggen.
De standaard Astra is dan wel meer gezakt dan de GSI, omdat de GSI van tevoren al lager lag.De maten -60 en -40 die de fabrikanten opgeven zijn enkel commerciële waarden, die kan je niet echt meten.
Wel ongeveer, maar die kloppen nooit 100%.
Deze waarden kunnen dan ook nog eens verschillen van merk tot merk.
;)25 juni 2009 om 14:41 #17489361Maar als je nu de hele boel eruit gooit, andere veerpoten en veren monteert.
Dan moet je toch geen rekening meer houden met die 2 cm?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.