Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verlagen d.m.v. veren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2012 om 12:17 #17822745
Dus wij zitten wel een beetje op 1 lijn qua wensen wat betreft verlaging king:
9 maart 2012 om 12:49 #17822744ik denk het wel ;)
mijn vorige wagen was een vectra a gt met rieger infinity 2 kit er onder
plat op zijn buik supermooi om te zien, maar een hel om mee te rijden in de binnenstraatjes :swear
daarom heb ik het met mn astra meer volgens rally princiepe aangepakt king:9 maart 2012 om 12:49 #17822743ps binnen een half jaar bleek de infinity toch niet zo oneindig te zijn……. :jerry
9 maart 2012 om 12:53 #17822742Hahah! :jerry
Nou, de bestelling is gedaan hoor! Rally rijden zullen we! :thumb
9 maart 2012 om 13:35 #17822741@Dolby wrote:
@BLueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb
PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen
met bumperstops. ;) Heb ik ook moeten doen nameijk.
@Risl, Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met
de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:
Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.
De astra van mijn buurman is afgelopen week goedgekeurd geworden binnen 5min.
Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.
10 maart 2012 om 18:44 #17822738@Risel, Daar heb je gelijk in.
@RISL wrote:
@Dolby wrote:
@BLueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb
PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen
met bumperstops. ;) Heb ik ook moeten doen nameijk.
@Risl, Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met
de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:
Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.
De astra van mijn buurman is afgelopen week goedgekeurd geworden binnen 5min.
Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.
10 maart 2012 om 22:13 #17822713Misschien zie ik nu wat over het hoofd.. maar je wil je huidige setup qua velgen & banden houden en toch verlagen.
Je kan dan toch heel simpel meten met een rolmaat / duimstok of het wel of niet gaat ?
Zolang je banden binnen je wielkuipen vallen is er zowiezo niks aan de hand ?
AstraGerrit rijdt met ET31 / 6,5J en in combinatie met 2cm verlagingsveren gaat dat ook prima.Overigens leuk om te zien dat je nu van de schroefset bent afgestapt en voor de veren gaat, daar ga je zeker geen spijt van krijgen !
10 maart 2012 om 23:42 #17822736Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?
Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.
En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.
Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.
In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.
Niet verklappen op ons forum he :thumb
10 maart 2012 om 23:43 #17822734Ik spreek je sowieso face 2 face over 20 dagen, dan leg ik het verder uit. Waarom deze keuze en ook even over dat topic van toen.
11 maart 2012 om 07:45 #17822732@BlueAstraG wrote:
Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?
Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.
En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.
Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.
In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.
Niet verklappen op ons forum he :thumb
alsof niemand van atc op t opel-forum zit johan hahahaha
maar ben benieuwd kerel !!
11 maart 2012 om 09:22 #17822731@BlueAstraG wrote:
Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?
Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.
En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.
Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.
In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.
Niet verklappen op ons forum he :thumb
psst dacht je dat je de enigste was van ons forum wat ook hier kwam ;)
Mark
http://www.AstratuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;11 maart 2012 om 12:09 #17822726Stelletje haterz :ass
11 maart 2012 om 13:09 #17822722dombo :jerry :jerry
11 maart 2012 om 13:35 #17822719Forumverslaafde :jerry :jerry
11 maart 2012 om 14:00 #17822717hoor haar :P
11 maart 2012 om 14:39 #17822716Ja zegt ze :ass
11 maart 2012 om 21:03 #17822765je kunt ook gewoon even meten met een rol maat van af je scherm tot boven kant band dan weet je hoe ver je kunt zakken
11 maart 2012 om 21:52 #17822758Klopt, vanwege de “ongelijke verlaging voor-achter” heb ik zelf berekend aan de voorzijde +/- 3 tot 3,5 cm. speling te hebben na de verlaging. Aan de achterzijde +/- 3,5 tot 4cm. speling na de verlaging.
Aan de voorzijde komt de velg + band BUITEN de wielkastrand, aan de achterzijde komt de velg + band ONDER de wielkastrand. Dus NIET BINNEN, maar ONDER. Dus kan in theorie NET, met inachtneming van inzakken van wat stuggere verlagingsveren.
Dus in theorie: voor het zicht een zeer nette verlaging. En wanneer ik goed rekening houdt met drempels hier in Nederland, moet het ook NET kunnen.
We zullen het in de praktijk meemaken. Mijn bevindingen post ik hier.
Iemand nog tips wat betreft de bandenspanning, gezien bovenstaande feiten?
13 maart 2012 om 20:56 #17822730Heb zaterdag een v-maxx schroefset gemonteerd onder mijn astra. Staat erg dik en rijd erg goed, je kunt hem eventueel hoger zetten voor de wintermaanden ofzo ;)
13 maart 2012 om 21:03 #17822729Beste topic hijack Driekus :ass
Nou, komop met die foto’s dan :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.