verlagen corsa a 1.2 1987

Forumindex Forums Modellen Corsa verlagen corsa a 1.2 1987

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    patrick85

hallo,

heb waarschijnlijk deze week een corsa a van ’87 erbij als daily, maar nou wil ik er wel leuke velgen onder gooien en verlagen (alleen veren).
      nou heb ik gelezen dat er veren van een corsa b er ook onder zouden passen.
      hoe zit dit precies, zou het zoeken van een goedkoop setje denk ik wel makkelijker maken

hoop reacties te krijgen!

max
      Deelnemer

Ja dat past.

Een veren set kan met standaard dempers tot maximaal 40mm verlaging.
        Vergeet echter niet dat een set standaard dempers ook al vaak behoorlijk wat KM’s achter hun kiezen hebben.

Corsa B veren zijn echter stugger als die van een A dus zal hij ook iets minder naar beneden gaan. Corsa B is zwaarder dan een A.

Echter, tegenwoordig kosten schroefsetjes zo weinig, (duitse ebay 160 euro) dat het bijna intersanter is daarvoor te gaan. Kun je hem precies op de juiste hoogte instellen.
        Mijn ervaring is dat eigenlijk iedereen hem verder naar beneden wil hebben als 40mm. Dus doe het dan meteen goed.

Vergeet niet dat je de auto opnieuw uit moet lijnen na het monteren van de verlaging.
        Bij een schroefset kkun je ook je camber verstellen wat je scheve bandenslijtageprobleem ook verhelpt.

geert666
        Deelnemer

Ja alleen die goedkope schroefsetjes zakken niet zover!!

Ik heb zo n FK set en die gaat niet zo laag als zo n goedkoop ingekort setje, ik heb een keer een bilstein b
          gehad en dan kon de auto met de bumper op de grond!!

FF goedkijken voor dat er teleurstelling komt

max
          Deelnemer

Is toch niet zo heel erg als het niet zooooooooooooooooo laag gaat?
            Is voor dagelijks verkeer…

geert666
            Deelnemer

:thumbup
              Ja dat klopt ook!

patrick85

ik wil m voor niet al te veel geld verlagen, is maar een oud beestje, en het hoeft niet super laag, moet er wel iedere dag mee rijden
                dus kan als ik 40/40 veren vind van een corsa b past dit gewoon?
                maakt het dan nog uit of ik ze van een 1.2 of bv een 1.6 pak?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.