Verlagen c coupe

Forumindex Forums Modellen Kadett Verlagen c coupe

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247954
    vluggejaapie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2010

      Ik heb sinds kort een c coupe met 2,4 en 13inch ats classics.

      De coupe is behoorlijk laag, wat opzich geen probleem is, alleen zijn de veren gewoonweg veel te slap.
      Als ik met z’n 2en in de auto zit moet ik met 40 over een 60 drempel.
      Met 3 of 4 personen is zelfs de snelweg al niet meer te doen omdat ik bij lichte deining al met de uitlaat over de grond ga.

      Ik zit zelf te denken aan 60mm veren, ik denk dat dit icm met het 2.4 blok en de 13 inch wielen al laag genoeg is, dan kan ik toch nog enigszins over drempels.

      Nu mijn 2 vragen:
      1- Is 60mm goed in mijn geval? of is dit met 13inch wielen al problematisch om een woonwijk in te komen? Of kan 80mm ook wel?
      2- Ik heb al behoorlijk zitten zoeken maar naast wat goedkope troep van 50/50 kan ik geen verenset vinden. Iemand een idee waar ik 60/60 en 80/80 veren kan bestellen van h&r, kw, eibach, apex etc.?

      Het mogen wat mij betreft erg stugge veren zijn, wegligging gaat bij mij boven comfort.

      edit: helaas kan ik geen typenummers vinden op de huidige veren, ik heb geen flauw idee wat voor verlaging het is.

      #18010938
      076 wokkel
        Lid sinds:
        23 December 2008

        Een verlaging van 80 mm met 13 inch en een cih blok is best wel laag dat heb ik zelf ook en bij mij schraapt hij regelmatig.

        Ik denk dat je met 60mm verlaging een betere optie is. Zeker als je soms ook met 4 personen wil rijden begrijp ik.
        Maar dan nog denk ik dat het tegen valt.

        Veren moet je even aan Pipo vragen hier op het forum. Ik geloof dat hij nog wel veren kan leveren en die zijn van goede kwaliteit.

        En dan moet je er zelf een set dempers bij zoeken. Ik heb zelf eerst met rode koni’s gereden dit is sportief en toch comfortabel.
        Momenteel rijd ik met gele koni’s. Heb de lange gele gehad en de korte gele heb ik nu. Die zijn een stuk stugger dan de rode.

        #18010939
        ckadett16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 August 2005

          Als je hem 60 of 80 gaat verlagen moet je wel
          verkorte schokdempers monteren. Anders komen
          je veren los.

          #18010940
          vluggejaapie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 June 2010

            Ik weet dat ik korte dempers nodig heb.
            Ik wil dan voor 60/60 veren gaan, ik wil wel echt harde/stugge. Ik zal pipo even een pm sturen.

            Passen Manta B dempers onder mijn kadett? Mn baas heeft nog een set korte bilstein dempers liggen, deze kan ik dan wel van m overnemen mochten ze passen.

            Ik heb ook het vermoeden dat ik al een kortere panhardstang heb.. Deze staat namelijk volledig horizontaal en de as staat keurig recht. Ik vermoed dat er momenteel doorgezakte -50 of -60 veren onderzitten.

            Ik ga ook even kijken of ik de uitlaat nog wat hoger kan hangen, misschien dat ik m zaterdag even op de brug zet, dan kan ik gelijk wat foto’s maken voor jullie.

            #18010941
            076 wokkel
              Lid sinds:
              23 December 2008

              @ckadett16v wrote:

              Als je hem 60 of 80 gaat verlagen moet je wel
              verkorte schokdempers monteren. Anders komen
              je veren los.

              Ohja dan vallen rode koni’s af!

              #18010942
              Paullus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik heb zelf een 2.2 icm -60 v-max en koni dempers van pipo en dat is goed te doen. ik rijd op 175/50 r13. -80 wordt denk ik wel problematisch. Heb je niet nog originele of lekkende dempers er onder zitten?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.