Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verlagen astra g VRAAG?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2012 om 16:28 #17972125
dank voor de reacties
ik zit zelf aan de koppelstangen/stabilisator te denken dat die te kort zijn!
de originelen zitten ernog opkan dat kloppen?
groeten john
10 december 2012 om 16:33 #17972126Nee die dingen zijn van plastic. Je moet je wielvlucht laten afstellen bij een bandenboer.
Kort voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Camber_(hoek” onclick=”window.open(this.href);return false;)De 2 onderste bouten hebben ruimte om dit af te stellen. Als je dit niet laat doen slijten je banden schuin en snel af, en je auto zal erg zoekerig rijden.
Gr
10 december 2012 om 20:57 #17972127maar ik las ook op sommige sites dat je bij meer dan 40mm verlaging met schroefset andere stabistangen koppelstangen nodig was?
want mijn wielen staan erwel overdreven scheef onder!
10 december 2012 om 21:26 #17972128Ja dat komt omdat je stabilisator stangen dan te lang zullen zijn. Mijn g is ook 8 cm verlaagd voor met de originele stangen. De hoek van de kogels gaan wel raar staan. Maak anders even een foto.
12 december 2012 om 16:07 #17972129ik zal even foto’s maken zaterdag bij daglicht !
16 december 2012 om 13:17 #17972130het is gelukt verlagingsset zit eronder en de voorste banden staan nu aardig recht door de 2 onderste bouten los te draaien! en de hoek te verzetten!
foto’s staan in vandaag gedaan aan je astra!!
14 januari 2013 om 20:36 #17972131maar nu ben ik niet tevreden over het goedkope schroefsetje de banden staan er aan de voorkant weer scheef onder en poosje terug had ik ze recht staan!! maargoed er zit ook niks geen vering meer in dus zouden ze wel weer verschuiven in de bouten iemand daar nog meer last van?
en ik zat te denken aan een verlaging set! 60/40 van FK ik weet het! het is geen kwaliteit maar is het wel beter dan dat geklapper van die goedkope rot schroefsetjess?Iemand hier ervaring mee?
ps 30 januari word die gekeurd en uitgelijnt dus dan moet ik hem wel naar wens hebben staan hahaha:P
gr John
14 januari 2013 om 23:20 #17972132Tjaa dat is het risico als je een goedkoper setje hebt! Heb zelf ook zoeen setje en ik irriteer me er eigenlijk niet aan, want als het setje zou gaan veren dan gaan je voorbanden aanlopen als je hem op de laagste stand hebt staan;).
15 januari 2013 om 16:15 #17972134ja daar heb je gelijk in terry maar ik dacht mischien is dat een beter setje!
maar alles klappert en doet onder de auto !! alles slijt en heeft meer te voorduren
15 januari 2013 om 16:22 #17972135Ik heb wel is mee gereden met een maatje van me, die heeft een coupe turbo met een goede FK schroefset (800 euro). En als die op zijn laagste stand staat klapper je ook! Wil je comfort moet je 40mm rondom gaan!
15 januari 2013 om 16:24 #17972136ja ok op orginele schokbrekers wil je zeggen?
maar ik bedoel een verlagingset geen schroefset
60/40 van fk
15 januari 2013 om 16:28 #17972137i know, ik wilde alleen maar laten zien dat de merk weinig uitmaakt als je laag rijd! 60/40 lijkt me wel mooi idd!
15 januari 2013 om 16:38 #17972138@Jhmanta welk schroefsetje heb je aangeschaft? Ik zit zelf ook te kijken naar een schroefset en vond deze wel intressant:
http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/3122/CategoryID/82/Max-Schroefset/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;Heeft iemand ervaring met deze set zoja wat zijn de plus en min punten??
Grtz. Marcel
15 januari 2013 om 16:47 #17972139wij hadden al wat gesproken via de pm….
ik vind zo heel laag gaan wel leuk staan, maar is het functioneel is de vraag die ik mijzelf dan stel, ik heb mijn astra weer iets hoger gezet dan toen ik hem kocht simpelweg omdat je alles aan gort rijd aan de onder kant bv je spruitstuk en je onderlip van je bumper….
ik raakte iedere wat hogere drempel die er was…. en dat is echt niet praktisch als je hem voor woon werk verkeer gebruikt.
Soms haal je er wel eens eentje in op de snelweg, mooie auto lekker laag, alleen harder dan 120 km/h kunnen ze niet want dan stuiter je uit je stoel vandaan….
dan denk ik mmmm lekker handig :thumbLaat staan als je met zo’n auto lekker met 200 over de duitse autobahn gaat knallen en dan over een flinke hobbel knalt…. wil wel eens zien waar je dan blijft.
Het is niet voor niks dat bij sommige sets de garantie vervalt als je lager dan zoveel cm gaat.gr Rolf
15 januari 2013 om 18:04 #17972140ik heb mijn opc gekocht met een FK schroefset en hij stond ultra laag :wub maar nu komt het, exact de zelfde klachten wat blackX20XER hierboven schetst
mijn aandrijf as (passagiers kant) was zelfs tegen de oliefilter aangelopen :shock:
En ja er zaten bij mij ook kortere stalen stabilisatorstangen op gemonteerd.
rij nu inmiddels 4jaar met oginele schokbrekers en stabisitorstangen van OPC 2 en dat bevalt zeeeer goed
kortom 4cm is nog te doen met orginele stabilisatorstangen15 januari 2013 om 19:39 #17972141ik heb op mijn astra v-maxx op gezet voor 7cm verlaagt en achter 4cm heb geen last van extreme gestuiter maar ze doen wel stuiteren en heb ook geen last van dat die bout van de camber los raaakt want die had ik met moment sleutel vast gezet
15 januari 2013 om 19:50 #17972142Nu we het toch over veertjes hebben :) Iemand toevallig nog 40 of 50 cm voor voor liggen? (Astra G hatchback :)) Mijne ligt nu 30 met koni’s maar net iets te hoog voor na mijn zin, hij mag nog wel IETS zakken, dus het liefste 40, tenminste volgens mij is de set die ik heb 30/30 heb hem 2e hands overgenomen voor 150 :D. (1 week oud :p) Onder een showcar vandaan, die was ingeruild :D:D:D:D
15 januari 2013 om 23:48 #17972143Rij al meer als 7 jaar op een V-Maxx schroefset rond en een wiechers veerpootbrug wat de wegligging ook verbeterd,
En dit bevalt me tot nu toe nog erg goed , en zou ook nog wel lager kunnen maar dan kom ik hier niet meer over de drempels.plaatje bij het praatje,
16 januari 2013 om 01:21 #17972133Hoeveel cm heb jij nu nog over dan Gerrit? Ik sta namelijk voor ongeveer even laag en ik ben op zijn laagst! Achter staat hij bij mij niet zo mooi laag als bij jouw, terwijl hij achter ook 70mm lager licht!
16 januari 2013 om 04:40 #179721444 cm verlaagd met aleen veren !!
veert nog best wel iets.. en ja het kan lager maarja.. dat is een keuze die je maakt !!
16 januari 2013 om 11:49 #17972145Ik kan achter zelfs nog zakken dan moet ik de (complete) stelring weghalen..
En bovenop de veerpoot heb ik niet die blauwe doppen zitten die bij de V-Maxx zitten en kan nog 2,5cm zakken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.