Verlagen Ascona

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Verlagen Ascona

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209195
    Makko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 July 2007

      Ja hoor, daar zijn we weer…:thumbup

      Ik heb mijn Ascona voor de keuring op andere veren moeten zetten voor de APK…(de veren kunnen er onderuit vallen blabla)
      Prima, maar het zit me nog steeds niet lekker over de verlaging.
      Heb de veren afgeslepen met koni rode dempers voor, achter weet ik niet eens meer.
      Nu wil ik dus de korte koni’s en goede verlagingsveren aan de voorzijde!
      Volgens mij zit er verschil in dikte van de ringen voor en achter….ook qua stugheid.

      Heeft iemand nummers voor mij wat voor/achter moet? koni king:

      #17471310
      silver-vectra-sport
        Lid sinds:
        18 January 2008

        Hey Makko,

        Ik heb pas een setje gekorte gele koni’s gekocht ik zal ff de nummers voor je opzoeken moet toch ff naar m’n garage morgen.
        Ik heb ze in renswoude gehaald bij JB verlaginsets hij staat op markplaats.

        #17471311
        Makko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 July 2007

          Heb ze gezien op Mp, en met nummers kan ik een eind komen.
          Vandaag nog een stukje gereden, wat een geklapper zeg. :thumbdown

          Bedankt :thumbup

          #17471312
          silver-vectra-sport
            Lid sinds:
            18 January 2008

            dit zijn de nummers van gekorte gele koni’s
            Voor 82-2085 sport
            Achter 82-1668 SPD1

            ik heb ze gekocht voor ongeveer €419,- bij JB verlagingssets en had ze binnen een week.
            En voor verlagingsveren zou ik persoonlijk op ebay gaan zoeken naar een setje 60 mm van mantzel.
            Ze worden schaars maar zijn nog wel te vinden.
            Zo ben ik ook aan mijn setje gekomen.

            #17471313
            Makko
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 July 2007

              Hey bedankt, ik zal het even noteren.
              Ben bezig om de Ascona naar een 400 serie te bouwen, dan zullen de veren en dempers ook aan de beurt komen zo dat hij straks goed op de wielen staat. heb nu de 14 inch eronder met platte banden en straks andere 14 inch met hogere banden. En zorgen dat ie niet aan gaat lopen in de spatborden.

              :thumbup

              #17471314
              silver-vectra-sport
                Lid sinds:
                18 January 2008

                Ben benieuwd hoe hij gaat worden.
                De mijne is weer bijna rijklaar heb er ipv de standaard 19S nu een 2.0 met webers in gehangen zodra hij weer loopt ga ik hem verlagen.
                Als hij klaar zet ik wel een foto ervan hier.

                #17471315
                silver-vectra-sport
                  Lid sinds:
                  18 January 2008

                  Motor loopt alleen m’n rug laat me ff in de steek dus van het verlagen is nog niets gekomen.
                  Ik heb wel een voorbeeld voor je deze rijd met dezelfde opzet als dat ik ga doen.
                  Gekorte gele koni’s en een 60 mm verenset van Mantzel

                  #17471316
                  silver-vectra-sport
                    Lid sinds:
                    18 January 2008

                    vandaag m’n auto verlaagd.
                    voor het verlagen:

                    en verlaagd:

                    #17471317
                    schuitje
                      Lid sinds:
                      28 April 2009

                      hoeveel hen je de acsona nou verlaagd dan als ik vragen mag silver vectra??? ik wil mijn c kadett sedan ook verlagen maar zit een beetje te dubben over hoeveel millimeter en de rijdbaarheid(drempels enzo)

                      #17471318
                      Makko
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 July 2007

                        Ik heb nu de ronal’s eronder en laat em zo, niet te scherp sturen door hobbels en bulten anders snijd hij in de band voor. 185 60 14. bij normale bochten is het goed te doen…hij rijdt nu wel een stuk confortabeler met dikkere banden. :thumbup
                        Nu de rest van de ombouw nog….

                        #17471319
                        Stender
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          5 April 2009

                          Dat geluid van die veren, klinkt dat als een harde ‘kloenk’?

                          Als ik bv schuin een hellinkje afrijd (zoals uit een uitrit) dan hoor ik dat altijd, zou dat aan hetzelfde liggen? Ik heb niks geen verlaging ofzo.

                          #17471320
                          Makko
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 July 2007

                            origineel gepost door Stender
                            Dat geluid van die veren, klinkt dat als een harde ‘kloenk’?

                            Als ik bv schuin een hellinkje afrijd (zoals uit een uitrit) dan hoor ik dat altijd, zou dat aan hetzelfde liggen? Ik heb niks geen verlaging ofzo.

                            Mijn originele veren zijn afgeslepen, minder stug dus dat kan een oorzaak zijn. dan liggen de ringen sneller op elkaar denk ik. en de schokbreker is een koni normaal. er zijn ook korte versie’s die beter zijn voor lagere auto’s. (denk ik)
                            Op ded snelweg bij bruggen waar het asfalt tegen elkaar aan liggen was bij mij het ergste. klapte er behoorlijk in.
                            De jouwe is niet verlaagd dus zou ik kijken of je veer niet gebroken is, of je stabilisator busje niet los zit (had ik bij de mijne linksvoor.) dat was meer een rammel.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.