Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Verlagen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2010 om 15:04 #17225691
Ik wil mijn Vectra C uit 2008 met 3 cm verlagen maar wat is nu beter alleen de veren of de veren en schokbrekers vervangen?
Ik heb al een beetje gekeken op internet maar er staan zoveel verschillende soorten en merken dat ik niet zou weten wat nu goed is en wat niet. :o8 september 2010 om 15:58 #17726263ALs je goed wil ga je voor de veel gebruikte Eibach/Biltstein (B4 of B6/8 naar smaak) combinatie.
Kost natuurlijk wat, maar dan heb je wel het beste.Veren alleen kan natuurlijk ook, en dan later als je versleten zijn alsnog Bilsteins er onder. :)
Goedkope “chinese” setjes ben ik zelf geen fan van, en is ook zonde van zo’n nieuwe auto.
Zelf zeer te vreden over de combinatie de ik heb, al valt het me nu wel op hoe selcht het wegdek van de gemiddelde Autobahn is. :(
8 september 2010 om 16:09 #177262643 cm kan prima zonder andere schokdempers. Het is alsof je er met 5 stevige personen in zit, en dan schroef je er ook niet “even” andere dempers onder, toch? Je zit met 3 cm nog ruimschoots binnen het bereik van je gewone dempers.
9 september 2010 om 08:01 #17726265Tot 4 cm verlagen met standaard schokbrekers is nog wel
verantwoord te noemen, vooral wanneer ze nieuw zijn.Meestal veren de verlagingsveren niet verder in dan de standaardveren.
Zijn vaak alleen stugger, je kunt ook je schokbrekers beschermen tegen het te ver inveren dmv rubbers,
denk niet dat dat hier nodig zal zijn.9 september 2010 om 12:16 #17726266Als je huidige schokbrekers al een tijdje onder de auto zitten loop je aan grote kans dat ze het snel begeven na montage van andere veren. En als het spul toch uit elkaar gaat voor de montage van de veren is het een kleine moeite de schokdempers ook even mee te nemen.
Ikzelf ben overigens erg tevreden met de combi Eibach/Bilstein B4, maar erg nieuwsgierig naar Eibach/ Bilstein B8. Durfde het niet aan uit angst teveel comfort te verliezen, de vec is toch in de eerste plaats gezinsauto.
9 september 2010 om 13:29 #17726267Vaak spelen de euries ook een grote rol, alleen veren is
een stuk goedkoper dan de combi met schokbrekers.Als de schokbrekers maar niet te diep gaan, dan is het
toch geen probleem!:cool:9 september 2010 om 14:10 #17726268origineel gepost door Navy
3 cm kan prima zonder andere schokdempers. Het is alsof je er met 5 stevige personen in zit, en dan schroef je er ook niet “even” andere dempers onder, toch? Je zit met 3 cm nog ruimschoots binnen het bereik van je gewone dempers.Die gasten moeten dan wel flink wat bier in de pens hebben:D of in een GTS zitten. Mijn C is verlaagd op 30 mm, dat ligt toch echt wel lager dan als we er met z’n 5 in gingen zitten en dat waren geen dunne schrielkipjes.
Ik heb toen ook gelijk de schokbrekers vervangen, wilde B6 of B8 ( ben ik nu mee bezig)maar dat was toen te veel voor mijn portefuille. Mijn B4 set koste slechts 189 euri op ebay, nieuw wel te verstaan.
gezien de dubieuze reputatie van de standaard schoks onder de C zou ik ze gelijk vervangen. Achter boeit niet zo kwa tijd of kosten, zijn slechts 2 bouten per zijde en je hoeft er niks voor uit te bouwen. Voor moet de veerpoot er toch onder uit voor de nieuwe veren, zou ik gelijk de schok mee nemen.
Safe driving Jurgen
14 september 2010 om 17:15 #17726269Bedankt voor de info!!! :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.