Verlaagde vering attest voor keuring

Forumindex Forums Modellen Astra Verlaagde vering attest voor keuring

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Luvan
    Deelnemer

Ik heb acht jaar geleden een Astra 17Tdi tweedehands gekocht. Keuringsattest in orde. Ondertussen ben ik dus al 8 keer zelf naar de keuring geweest, in hetzelfde keuringsstation, nooit rode kaart gehad, nooit problemen.
      Vandaag kwamen ze er bij uit dat ik geen originele vering heb, maar een verlaagde vering.. en dat ik daar geen attest voor heb. Dus ik rijd al acht jaar rond met een getunede Astra (3cm lager :) zonder attest.

M.i. hadden ze dat bij de originele verkoopskeuring moeten zien, zodat ik het attest had kunnen opvragen of de auto niet aankopen, niet acht jaar later. Hun oplossing: even contact opnemen met de eerste eigenaar… onmogelijk dus.
      Volgende oplossing: originele vering steken, laten uitlijnen, en zo terug laten keuren.

Heeft er iemand dit nog meegemaakt ? Hoe kan ik nog aan zo’n attest geraken voor die vering? (Originele vering laten steken plus uitlijnen zou me ongeveer 1000 euro kunnen kosten, zoveel is de auto (diesel !) nauwelijks nog waard.

Alle tips zijn welkom !

Corsaliefhebber
      Deelnemer

originele veren steken plus uitlijnen 1000 euro is echt de grootste lulkoek die ik ooit gehoord heb,
        \ook in belgie zijn dergelijke prijzen echt niet gangbaar

Voor een setje veren van een g betaal ik hier op de sloop 20 euro en een setje standaard veren voor een h kost hier bij de lokale sloop een 35 euro gebruikt,
        Uitlijnen is 65 euro bij de profile, dan hou ik nog 900 euro voor te monteren over….

dark-divx
        Deelnemer

beste,

van waar ben je ergens?
          op zich als ze nu moeilijk doen over de veren dan zal je inderdaad de originele moeten steken. Maar 1000€ in totaal geloof ik ook niet. er zijn genoeg okkazie stukken te vinden ook. Een setje originele veren zal nu niet het probleem zijn.
          en welk merk zijn de veren? Want zo kan je wel aan de attesten geraken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.