Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Verkoop topics geen repley mogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2011 om 12:28 #17787786
betalen is niet nodig, forum draait al vele jaren zo. reclame banner erop en gaan
4 januari 2011 om 12:30 #17787787[rquote=1831163&tid=139634&author=Senatorman]Wij hebben het hele VIP systeem overwogen maar hiermee bereiken we niet wat we willen bereiken.
Wij willen:
-Dat iedere voorbijganger gebruik kan maken van onze marktplaats, maar hiervoor wel een bijdrage moet betalen.
[/rquote]Dit kan met een VIP-systeem alsnog.
-Bij een VIP systeem zullen de veeladverteerders toch de meeste advertenties plaatsen, en hiermee alle andere advertenties wegdrukken
Maar dat houdt je toch, de ene persoon zet toch meer te koop dan de ander? IK vind de term ‘veeladverteerders’ sowieso al een containerbegrip.
-Het voor iedereen gratis houden, ook als je een keertje je auto wilt verkopen ( Eerste twee advertenties per jaar zijn gratis)
Voorbijganger moet betalen voor gebruik maar je wilt het gratis houden?
Uiteraard zullen de advertentieregels wijzigen en hoef je niet elke onderdeel in een aparte categorie te plaatsen.
Die doen we immers op marktplaats ook niet als je een heleboel onderdelen hebt.Dit zal denk ik de overzichtelijkheid niet ten goede komen.
4 januari 2011 om 12:35 #17787788[rquote=1831183&tid=139634&author=BlackSapphire][rquote=1831170&tid=139634&author=*Jurgen*][rquote=1831161&tid=139634&author=BlackSapphire]waarom doen jullie het niet net als opelforum.be dat je pas na 25 posts het te koop topic ziet en met geen post alleen het voorstel topic ziet?
dat betalen is het slechste idee. dan gaat er niemand meer iets op zetten.[/rquote]
Betalen is nodig, anders is het hele forum niet draaiende, zie de uitleg van Senatorman.
En ik denk ook dat er best veel gebruik gemaakt gaat worden van de VIP abbonnement,[/rquote]
opelforum.be,corsaa.nl is toch ook niet betalend en is toch ook draaiend??[/rquote]
Lees nou eens wat er aan de hand is…
Het Opelforum groeit enorm (gelukkig) en dit kost geld, en de advertentiebanners zijn niet meer toereikend.
4 januari 2011 om 12:38 #17787789ik blijf er toch bij
met vip onbeperkt adverteren
zonder vip met beperking max 5 advertentie’s permaand ofzowvergeet niet dat hoop mensen ook best vip of lidmaatschap willen betalen alleen maar om de gezelligheid van forum niet te hoeven missen en het forum dus draaiend willen houden
bezoekers die toevallig keer een advertentie plaatst
kan je advertentie topic voor gasten aanmaken ofzow
groet michel4 januari 2011 om 12:39 #17787790het corsaa forum is lang zo groot niet, als het opel forum en is een gratis forum.
Dat er geld moet komen is duidelijk, maar op manier waarop is erg krom.4 januari 2011 om 12:47 #17787791Eerst optimaliseren, fatsoenlijke hosting zoeken (die wel gewoon betaalbaar is). Als het dan nog niet draait kan je extra geld gaan vragen.
Het zou niet het eerste grote forum zijn wat op deze manier volledig onderuit gaat. Eerst voor de advertenties betalen, erachter komen dat het nog niet voldoende oplevert, nog een paar van dat soort dingen en langzaam loopt iedereen weg. Dat zou zonde zijn.
Hoeveel bandbreedte verstookt het forum eigenlijk per maand?
4 januari 2011 om 12:53 #17787792[rquote=1831161&tid=139634&author=BlackSapphire]waarom doen jullie het niet net als opelforum.be dat je pas na 25 posts het te koop topic ziet en met geen post alleen het voorstel topic ziet?
dat betalen is het slechste idee. dan gaat er niemand meer iets op zetten.[/rquote]
Deze trukendoos wordt op veel fora gebruikt en helaas zoals opgemerkt gan mensen als een gek posten om dat aantal te halen, ik zou er eerder een periode van een paar weken aan willen hangen.
Op deze manier betalen is het makkelijkste, een lidmaatschap komt jaarlijks terug en moet je er achteraan wat de gebruiker wilt of je krijgt ineens wat mails omdat mensen het weer eens niet snappen. Betalen per advertentie is het makkelijkst en vereist amper meer werk.
[rquote=1831153&tid=139634&author=SiDni]
Maar als er niemand een advertentie plaatst, ontvang jíj geen 1,30 per advertentie, en kan je dus alsnog het forum niet bekostigen?Als niet-betalend lid: Alleen posten in gewone lopende topics.
Als betalend-lid: Advertenties kunnen plaatsen én kunnen reageren in een advertentie topic?[/rquote]
Als niemand advertenties plaatst scheelt dat server ruimte, gebruik en dataverkeer, allemaal minder kosten….
Het reageren kan nog steeds, alleen via PM.[rquote=1831143&tid=139634&author=Stender]
Als er meer opties beschikbaar zijn voor VIP-leden dan kan dit wel degelijk interessant zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar het FOK!-forum.[/rquote]Er zit meer achter het FOK! forum dan alleen een vrije tijds beheerder met een paar vrijwilligers.
4 januari 2011 om 12:56 #17787793kunnen we niet een poll maken en dan kijken wie er bereid zijn een VIP of lidmaatschap te betalen
en wat redelijk bedrag isdenk dat er best veel POSITIEVE respons op komt
groet michel
4 januari 2011 om 12:59 #17787794[rquote=1831205&tid=139634&author=Roelof]
[rquote=1831143&tid=139634&author=Stender]
Als er meer opties beschikbaar zijn voor VIP-leden dan kan dit wel degelijk interessant zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar het FOK!-forum.[/rquote]Er zit meer achter het FOK! forum dan alleen een vrije tijds beheerder met een paar vrijwilligers.[/rquote]
Tuurlijk, maar het gaat erom dat mensen denk ik wel bereid zijn om te betalen voor meer opties. Ik in ieder geval wel. Ik draag het forum een warm hart toe en het heeft mij meerdere malen uit de brand geholpen.
4 januari 2011 om 12:59 #17787795[rquote=1831205&tid=139634&author=Roelof]
[rquote=1831153&tid=139634&author=SiDni]
Maar als er niemand een advertentie plaatst, ontvang jíj geen 1,30 per advertentie, en kan je dus alsnog het forum niet bekostigen?Als niet-betalend lid: Alleen posten in gewone lopende topics.
Als betalend-lid: Advertenties kunnen plaatsen én kunnen reageren in een advertentie topic?[/rquote]
Als niemand advertenties plaatst scheelt dat server ruimte, gebruik en dataverkeer, allemaal minder kosten….
Het reageren kan nog steeds, alleen via PM.
[/rquote]Het verkoopdeel bevat ongeveer 20.000 posts tegenover honderdduizenpost in de rest van het forum, dat zal het het verschil maken.:sleeping
4 januari 2011 om 13:22 #17787796http://www.opel-forum.forumup.com een idee :D?
gratis forum hehehehe
4 januari 2011 om 13:29 #17787797Je moet er achteraan wat de gebruiker wil?
Helemaal niet, het is lidmaadschap of niets. En dan kun je dus ook niet adverteren.En zoals ik eerder ook al zei; Stel ik zie een setje leuke velgen op het forum staan alleen er staat geen ET waarde in de advertentie.
Met mij zullen er vast meerdere mensen zijn die dit opvallen en sturen de adverteerder een u2u met de vraag van de ET waarde.
Dan is het toch makkelijker voor ons allemaal om dat gewoon in het desbetreffende topic te vragen?Dan kan de adverteerder een bericht posten en daarna zijn advertentie aanpassen, ipv alle u2u’s te beantwoorden (Wat de ET waarde is en dat hij de advertentie heeft aangepast)
Wis anders eerst eens alle oude, verkochte en doelloze topics, wis alle accounts waarmee nog nooit gepost is of al jaren niet meer. Scheelt misschien ook ruimte?
4 januari 2011 om 13:31 #177877984 januari 2011 om 13:34 #17787799Whoa dit topic loopt hard… binnen 24 uur al richting de 150 reacties…
Hoop kritiek ook, op de beslissing van de modjes/admin.Om heel eerlijk te zijn kan ik de beslissing goed begrijpen.
Een groot forum runnen is verschrikkelijk duur. Verkijk je niet op de kosten van een hostingpakket of dedicated webserver. Daarvan zullen de pakketprijzen misschien laag zijn, maar als een forum groot is gaat een pakket zo over z’n bandbreedte limiet. Extra GB’s bandbreedte kosten erg veel. (het is net een auto. hoe groter en hoe meer er gebruik van gemaakt wordt, hoe meer kosten aan verzekering/mrb/brandstof)En reken maar dat die 1.30 euro die het voor jou kost grotendeels naar de exploitant van de sms/telefoon/andere-betaalmethode toe gaat. Daar blijven hooguit twee dubbeltjes van over voor het forum.
Reclame inkomsten zijn ook extreem mager geworden in de afgelopen 5 jaar. Google Adsense en dergelijke leveren hooguit nog wat op bij een klik op de banner (niet meer bij view, dat gebeurt nergens meer tegenwoordig) en dan is dat 0,1 cent per klik.
Geef toe, niemand klikt tegenwoordig meer, dus om aan de 1000 kliks voor 1 euro te komen is onbegonnen werk.Daarbij kan ik het ook goed begrijpen dat een admin z’n moderators graag een kleine beloning wil geven. B.v. een verjaardagskadotje of een flesje wijn met kerst. Zij werken zich het apelazarus om grote mengelmoes van mensen hier op het forum in het gareel te houden. Daar mag wat mij betreft ook best wat tegenover staan.
Dus als er al wat “winst” overblijft van de advertenties mag dat wat mij betreft best door de leiding van het forum in de zak gestoken worden.
Veel opleveren doet het toch niet. Hooguit een leuk zakcentje of een presentje aan het einde van het jaar.En sja, iedere beslissing wat dat betreft heeft ook zo z’n nadelen. En natuurlijk zijn er alternatieven, en die zijn misschien wel beter/eerlijker/prettiger/etc maar hebben ook meer voeten in de aarde om het zo ver te krijgen. Je kan niet alles op korte termijn zo voor elkaar krijgen dat alle wensen en meningen vertegenwoordigd zijn.
Ik vind het een prima oplossing voor een beslissing op zo’n korte termijn. Uiteraard hoop ik ook dat er een interessantere optie gaat komen, maar zo niet, dan moet het maar zo zijn. En dan ben ik best bereid om 1.30 euro te betalen voor een advertentie wanneer ik over m’n advertentie-quota heen ga. Het is maar weinig geld, en met de opbrengst van je advertentie haal je het er toch wel weer uit.
Heb je veel klein spul of een sloop-wagen, dan is daar vast wel een hand die over een hart strijkt en combinatie-advertentie constructies gaat toelaten.Ohjah, en over de U2U beantwoord dingetjes: als jij een topic neerzet ben jij de eigenaar van het topic en kan je hem ook gewoon aanpassen.
U2U’s kan je ook massa replyen met de melding dat je alle gevraagde info hebt toegevoegd. Zoveel extra werk is het dus niet voor de advertentie eigenaar.
Wel een beetje, logisch, maar als je iets verkoopt is dat geen “fire and forget” actie. Je moet het sowieso zelf in de gaten houden om je spullen verkocht te krijgen.Misschien wel een tipje voor de admins/modjes: misschien kunnen jullie een knopje erbij maken in het verkoop gedeelte waarmee melding gemaakt kan worden dat een item verkocht is. Dat scheelt met uitzoekwerk.
En een autopurge van 6 maand b.v. eventueel met een berichtje naar de eigenaar zodat hij/zij de advertentie kan verlengen.4 januari 2011 om 13:38 #17787800ZO een hoop gal wordt er gespuwd….
Ik heb mij ook al een als moderator aangemeld maar hadden hier niemand nodig.
Ik ben opel liefhebber in hart en nieren en organiseer ook meetings in Den Helder.
Ik heb nu 3 dingen te koop staan en 2 daarvan zijn mijn eigen auto’s want wil weer wat anders gaan rijden.
Ik ben geen handelaar en wil dit ook niet worden.
Als jullie goedkoper uit willen zijn moeten jullie inderdaad eens alle oude troep eraf flikkeren want als ik ff ga kijken staan er 12 pagina’s met auto’s te koop. de helft is al verkocht of zijn niet meer actief op het forum.
Wat ik inderdaad snap is dat je niet meer kan reageren want heb zelf een hoop kritiek en gezeik gehad op sommige advertentie’s zinloos en niet nodig heb je geen interesse hou dan je kop en kijk verder heb je interesse reageer.
Maar ja ik ga niet betalen voor een forum dat doe ik alleen voor een club waar ik ook wat voor terug krijg.
Dus ik blijf hier alleen voor de vraagbaak en niet meer voor de verkoop of aankoop want dit werkt zo niet mensen..
4 januari 2011 om 13:40 #17787801Jongens, dit loopt wel los, vorige keer zijn er ook op teruggekomen. Ik maak me er niet druk om.
Het is wel jammer dat het forum als onderdelenuitwissel zijn functie verliest. Ik heb de afgelopen jaren mijn schuur uitgemest en heb al meer als 2 ad’s per jaar gehad en ik heb no rommel liggen dus dan vind ik dat ik nog geen handelaar ben. Wil gewoon anderen blij maken met spullen die bij mij niks liggen te doen en voor niets gaat de zon op dus ik wil er wel een klein bedragje voor hebben zodat ik dat weer in mijn hobby kan steken.
En daar draait dit forum op, elkaar helpen, en om dan in een keer geld te gaan vragen voor een marktplaats gedeelte. We mogen elkaar helpen behalve als we onderdelen hebben die we aan willen bieden.
Waarom gaan jullie niet gewoon ouderwets met de pet rond, doen veel sites, kun je vrijwillig doneren. Wil best wat bijdragen om ons in de lucht te houden. Meer advertenties vind ik prima, zeker zolang ze gerelateerd zijn aan het forum.
4 januari 2011 om 14:31 #17787802[rquote=1831150&tid=139634&author=Senatorman][rquote=1831144&tid=139634&author=Oenatje]en als niemand nou een advertentie gaat plaatsen? wat dan.
[/rquote]
Dan is er niemand die aan dit forum verdient, dan hoeven wij dat ook niet.
[/rquote]dus als wij niks verdienen hoef jij ook niets te verdienen??
ofterwijl je zegt dat die 1.30 puur is om wat te verdienen…..je bent nog een misselijkere vent als ik dacht:puke:puke
DANNY WAAR BEN JE????
4 januari 2011 om 14:33 #17787803:thumbup:thumbup:thumbup
de waarheid komt hier vanzelf boven!
4 januari 2011 om 14:40 #17787804Tis wel ff wennen die naam :D maar hij is helemaal duidelijk!
4 januari 2011 om 14:40 #17787805AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Roy
Och, nou ga je toch niet steeds die link neerzetten he?:sleeping4 januari 2011 om 14:41 #17787806[rquote=1831254&tid=139634&author=Astraman]Jongens, dit loopt wel los, vorige keer zijn er ook op teruggekomen. Ik maak me er niet druk om.
Het is wel jammer dat het forum als onderdelenuitwissel zijn functie verliest. Ik heb de afgelopen jaren mijn schuur uitgemest en heb al meer als 2 ad’s per jaar gehad en ik heb no rommel liggen dus dan vind ik dat ik nog geen handelaar ben. Wil gewoon anderen blij maken met spullen die bij mij niks liggen te doen en voor niets gaat de zon op dus ik wil er wel een klein bedragje voor hebben zodat ik dat weer in mijn hobby kan steken.
En daar draait dit forum op, elkaar helpen, en om dan in een keer geld te gaan vragen voor een marktplaats gedeelte. We mogen elkaar helpen behalve als we onderdelen hebben die we aan willen bieden.
Waarom gaan jullie niet gewoon ouderwets met de pet rond, doen veel sites, kun je vrijwillig doneren. Wil best wat bijdragen om ons in de lucht te houden. Meer advertenties vind ik prima, zeker zolang ze gerelateerd zijn aan het forum.[/rquote]
idd met de pet rond, je maakt mij niet wijs dat van de ene op de andere dag het forum 1500 euro duurder is geworden (na schatting)
4 januari 2011 om 14:42 #17787807ik ben hier Frank. :D
4 januari 2011 om 14:44 #17787808Dit is geen spam topic voor je eigen forum -wat nog niet eens online is- he. Zo’n topic heb je al, dus laten we het hier gewoon over de kwestie hebben waar we het eerder ook over hadden.
4 januari 2011 om 14:46 #17787809Mee eens! mijn excuses voor de quote hierboven ;)
4 januari 2011 om 14:47 #17787810[rquote=1831307&tid=139634&author=DarkNL08]Mee eens! mijn excuses voor de quote hierboven ;)[/rquote]
mijn excuses ook :)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Verkoop topics geen repley mogelijk?’ is gesloten voor nieuwe reacties.