Verkoop topics geen repley mogelijk?

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Verkoop topics geen repley mogelijk?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 254)
  • Auteur
    Lamborghini

Betalen of niet, indien je van je spullen af moet en je wil gebruik maken van een ander zijn service (want het forum is de service die de beheerders aanbieden) om jou waar aan de man te brengen dan loop je het “risico” om te moeten delen in de kosten. En ik zie dat ook niet als meer dan normaal.

Nu even specifiek voor dit forum.
      Complete auto’s -> ok, duurdere spullen -> ok. Maar klein grut of niet zulke waardevolle spullen moet je toch echt anders behandelen (doen ze op MP ook).

Reacties op advertenties: moeilijke kwestie. Persoonlijk zie ik twee argumenten:
      – Positief, men kan eerlijk en open praten over het aangeboden waar, extra vragen, specifieke dingen enz.
      – Negatief, men kan advertenties onterecht afkraken en in een slecht daglicht zetten.
      Toch zou ik als ik dit bij elkaar op tel ervoor pleiten reacties op advertenties mogelijk te houden. De voordelen wegen vele malen op tegen de nadelen.

SiDni

<span style="font-size:200]Even een vraag aan Senatorman%;”>

”Betalen of niet, indien je van je spullen af moet en je wil gebruik maken van een ander zijn service (want het forum is de service die de beheerders aanbieden) om jou waar aan de man te brengen dan loop je het “risico” om te moeten delen in de kosten. En ik zie dat ook niet als meer dan normaal.”

Waarom zijn er dan zoveel verschillende fora waar je NIET hoeft te betalen voor advertenties?

miesgeri

[rquote=1831042&tid=139634&author=Lamborghini]Betalen of niet, indien je van je spullen af moet en je wil gebruik maken van een ander zijn service (want het forum is de service die de beheerders aanbieden) [/rquote]

denk niet dat het om het betalen gaat
          maar de manier waarop
          als je lidmaatschap invoerd zijn er hoop mensen bereid te betalen voor behoud van forum en de daarbij horende marktplaats
          maar 1,30 per advertentie na de 2 gratis schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat

groet michel

SiDni

Het gaat wel om betalen. Het gaat er ook om dat we geen keus hebben, we móeten betalen, hoe dan ook.

En de mensen worden daar heus wel creatief in hoor. Ze zetten hun interieur gewoon onder het Calibra gedeelte, net zolang tot deze verwijderd word door een moderator. Zo zou ik het in ieder geval wel doen.

Geef de mensen gewoon een keus. Wil je niet betalen, prima, dan heb je maar max. 12 of 24 advertenties per jaar.
            Wil je meer advertenties, prima, dan heb je de keus uit 2 soorten lidmaatschap, die van 2,50 en 5,00 per jaar.

Hoe moeilijk wil je het doen?

Stender
            Moderator

[rquote=1831049&tid=139634&author=SiDni]Het gaat wel om betalen. Het gaat er ook om dat we geen keus hebben, we móeten betalen, hoe dan ook.

En de mensen worden daar heus wel creatief in hoor. Ze zetten hun interieur gewoon onder het Calibra gedeelte, net zolang tot deze verwijderd word door een moderator. Zo zou ik het in ieder geval wel doen.

Geef de mensen gewoon een keus. Wil je niet betalen, prima, dan heb je maar max. 12 of 24 advertenties per jaar.
              Wil je meer advertenties, prima, dan heb je de keus uit 2 soorten lidmaatschap, die van 2,50 en 5,00 per jaar.

Hoe moeilijk wil je het doen? [/rquote]

Idee is opzich niet verkeerd (al twijfel ik nog steeds of dit de enige oplossing is). Echter, als dit ingevoerd wordt moet er dus iemand bij gaan houden hoeveel topics iemand opent? Da’s ook een klotewerk.

Lamborghini

[rquote=1831043&tid=139634&author=SiDni]=Waarom zijn er dan zoveel verschillende fora waar je NIET hoeft te betalen voor advertenties?[/rquote]
                Moeten hun toch weten, ieder forum zijn eigen keus. Is dit forum van jou? Beheer jij het en draag je de kosten? Nee, dus wees je ervan bewust dat je je begeeft op andermans terein. En daar zul je dus moeten toegeven aan de regels die daar gelden. Je hebt niks te eisen want je komt op een forum uit eigen beweging. Oftewel als het je niet zint… :-)

Wel mag men natuurlijk zijn mening daarover geven en hopen dat hiernaar geluisterd wordt. En dat doe ik hier ook door te zeggen dat reacties op advertenties mijninziens mogelijk moeten blijven. Ik hoop dat ze dat nog terug veranderen. Zo niet dan baal ik ook dat een deel van de voordelen ervan verloren zijn.

SiDni

[rquote=1831057&tid=139634&author=Stender][rquote=1831049&tid=139634&author=SiDni]Het gaat wel om betalen. Het gaat er ook om dat we geen keus hebben, we móeten betalen, hoe dan ook.

Idee is opzich niet verkeerd (al twijfel ik nog steeds of dit de enige oplossing is). Echter, als dit ingevoerd wordt moet er dus iemand bij gaan houden hoeveel topics iemand opent? Da’s ook een klotewerk.[/rquote]

Er moet nu toch ook iemand bijhouden wie al de eerste twee gratis advertenties heeft geplaatst en vanaf dan moet gaan betalen?

SiDni

[rquote=1831058&tid=139634&author=Lamborghini][rquote=1831043&tid=139634&author=SiDni]=Waarom zijn er dan zoveel verschillende fora waar je NIET hoeft te betalen voor advertenties?[/rquote]
                    Moeten hun toch weten, ieder forum zijn eigen keus. Is dit forum van jou? Beheer jij het en draag je de kosten? Nee, dus wees je ervan bewust dat je je begeeft op andermans terein. En daar zul je dus moeten toegeven aan de regels die daar gelden. Je hebt niks te eisen want je komt op een forum uit eigen beweging. Oftewel als het je niet zint… :-)

.[/rquote]

Daar ben ik me zeer zeker wel bewust van hoor.
                    Maar zonder forum geen leden.
                    Zonder leden, geen forum. Hebben zij daar wel eens bij nagedacht?

Stender
                    Moderator

[rquote=1831060&tid=139634&author=SiDni][rquote=1831057&tid=139634&author=Stender][rquote=1831049&tid=139634&author=SiDni]Het gaat wel om betalen. Het gaat er ook om dat we geen keus hebben, we móeten betalen, hoe dan ook.

Idee is opzich niet verkeerd (al twijfel ik nog steeds of dit de enige oplossing is). Echter, als dit ingevoerd wordt moet er dus iemand bij gaan houden hoeveel topics iemand opent? Da’s ook een klotewerk.[/rquote]

Er moet nu toch ook iemand bijhouden wie al de eerste twee gratis advertenties heeft geplaatst en vanaf dan moet gaan betalen? [/rquote]

Da’s waar, daarom vind ik het ook een rare oplossing.

SiDni

Als ze dat gaan bijhouden met één of ander systeem, wie al twee gratis advertenties heeft geplaatst en wie niet, kunnen ze ook wel een systeem maken die bijhoud voor een betalend lid hoeveel advertenties diegene nog kan plaatsen.

Maar goed, ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werk zal gaan en wie dat bijhoud.

Roelof

Waar zijn al die andere duizenden leden hier, er is maar een kleine groep die hier komen klagen en ook doordrammen. Net weer een “gemeld bericht” van iemand die die het 1 en ander geconstateert heeft en blijkbaar alleen zich in het verkoop deel bezig houdt want even in dit deel hier kijken komt niet bij hem op zoals met vele melders vandaag.

Ook heeft het rekenen met die 1,30 geen zin, het is een dienst die ook weer extern wordt ingeschakelt en daar het nodige van inneemt.

SiDni

Waar al die andere duizenden leden zijn hier?
                            Nou, niet hier. Maar ik zelf kijk ook nooit onder Feedback en Mededelingen. Ik werd erop gewezen.

miesgeri

zoals ik al eerder aangaf
                              voer een lidmaatschap in

gratis lid max 5 advertentie’s p/maand
                              betalend lid onbeperkt adverteren

groet michel
                              ja ik ben handelaar maar ben ook liefhebber en ben ook wel bereid te betalen voor draaiend houden van forum

SiDni

Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn om te betalen om het forum draaiende te houden.
                                Alleen de manier wáárop het ons in de strot gedrukt word valt niet bij iedereen goed. En begrijpelijk vind ik.

Stender
                                Moderator

[rquote=1831074&tid=139634&author=Roelof]Waar zijn al die andere duizenden leden hier, er is maar een kleine groep die hier komen klagen en ook doordrammen. Net weer een “gemeld bericht” van iemand die die het 1 en ander geconstateert heeft en blijkbaar alleen zich in het verkoop deel bezig houdt want even in dit deel hier kijken komt niet bij hem op zoals met vele melders vandaag.

Ook heeft het rekenen met die 1,30 geen zin, het is een dienst die ook weer extern wordt ingeschakelt en daar het nodige van inneemt.
                                  [/rquote]

De opkomst van de tweede kamerverkiezingen was ook niet 100% en dat is landsbelang. Maar da’s een andere discussie. We hebben het nu enerzijds over het betalen voor advertenties en het op slot gooien van topics. Wat is het grote onderliggende probleem; onderbezetting van de moderatie, een gedragsverandering bij users of spelen er financiële zaken mee?

miesgeri

[rquote=1831079&tid=139634&author=SiDni]Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn om te betalen om het forum draaiende te houden.
                                    Alleen de manier wáárop het ons in de strot gedrukt word valt niet bij iedereen goed. En begrijpelijk vind ik.[/rquote]

dat zei ik net ook al
                                    gaat om manier waarop niet om het betalen

toen werd er gezegt gaat WEL om het betalen

groet michel

SiDni

[rquote=1831084&tid=139634&author=mies&geri][rquote=1831079&tid=139634&author=SiDni]Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn om te betalen om het forum draaiende te houden.
                                      Alleen de manier wáárop het ons in de strot gedrukt word valt niet bij iedereen goed. En begrijpelijk vind ik.[/rquote]

dat zei ik net ook al
                                      gaat om manier waarop niet om het betalen

toen werd er gezegt gaat WEL om het betalen

groet michel[/rquote]

Zucht…

Het gaat ook wel om het betalen. Ik ga geen 1,30 betalen per advertentie.
                                      Maar als ik hier een actief (actiever) lid zou zijn zou ik best bereid zijn om een lidmaatschap te betalen. Nog steeds geen 1.30 voor een advertentie.

miesgeri

[rquote=1831087&tid=139634&author=SiDni]
                                        Zucht…

Het gaat ook wel om het betalen. Ik ga geen 1,30 betalen per advertentie.
                                        Maar als ik hier een actief (actiever) lid zou zijn zou ik best bereid zijn om een lidmaatschap te betalen. Nog steeds geen 1.30 voor een advertentie.[/rquote]

en dat is nu het punt waar deze discussie over gaat

groet michel

Anoniem

Ok,

Bij deze zal ik me even voorstellen

Ik ben Ed (Senatorman) en ben de nieuwe eigenaar van dit forum. Ik ben Opel-liefhebber. En heb ook meerdere Opels.
                                          Oud eigenaar en oprichter Danny heeft de site aan mij verkocht om meedere redenen. De eerste reden was dat hij onvoldoende tijd heeft ivm zijn baan, om dit forum te beheeren en te onderhouden. Reden twee is dat hij door de vorige hoster gedwongen werd om dit groeiende forum verhuizen naar een eigen server. Hierdoor zouden de maandelijke kosten verdriedubbelen en oplopen tot enkele honderden euro’s per maand. Danny voelde er niets voor om deze kosten maandelijks op zich te krijgen. En had geen tijd om hier een goede oplossing voor te bedenken.
                                          Een forum met 70000 pageviews per dag vereist veel bandbreedte en bandbreedte kost geld. De sponsoren die al enkele jaren op de site aanwezig zijn dekten de kosten zoals die voorheen waren. Hiermee kon dit forum uit de kosten blijven, en was het een leuk hobby. Door de grote groei van bezoekers, en dus de bijkomende kosten van bandbreedte en een 2 aparte servers ( 1 voor hosting en 1 voor backup) zijn de inkomsten die dmv de sponsoren binnenkomen niet meer toereikend, en moet er een oplossing komen voor het bestaansrecht van het forum.

Nu mag het ook mijn hobby zijn, toch ben ik niet van plan om maandelijks de kosten te moeten dragen voor dit forum, wetende dat er bezoekers op mijn forum spullen verhandelen en hier maandelijk op verdienen. Terwijl mij het maandelijks geld kost.

Om inkomsten omhoog te brengen hebben wij de advertenties van Google geplaatst. Hier wordt door bezoekers maar even op geklik, totdat het nieuwtje eraf is. Deze inkomsten hieruit voortvloeiend zijn bij lange na, nog niet toereikend.

Hierdoor zijn wij in overleg gegaan met alle moderators, om meer inkomsten uit het forum te halen. We kunnen zoals vele fora’s het volledig bezaaien met advertenties, wat storend is voor iedereen, of we kunnen de mensen die verdienen via dit forum mee laten sponsoren.
                                          95% van de bezoekers plaatst nooit meer dan 1 advertentie per jaar in dit forum. Dus hebben van deze maatregel ook helemaal geen last.

Degene die tegen deze maatregel het hardst protesteren zijn precies degene die hier het geld verdienen door hun schuur leeg te verkopen. Deze schuren zijn zo groot als hangars, omdat ze nooit leegraken. Deze mensen verkopen en kopen dus onderdelen met winst als oogmerk.

Dus deze maatregel treft alleen de handelaren, zijn die het niet eens met deze maatregel, dan hangen ze maar een briefje op bij de supermarkt.

Wij verplichten niemand om hier te moeten adverteren. Adverteren kan je overal. Wij bieden alleen deze service aan, en hebben hier onze kosten ook van. Daarom even meebetalen voor de extra dienst.

miesgeri

tis ineens stukkie duidelijker
                                            maar ik handel niet uit winst oogmerk (juist om mijn hobby betaalbaar te houden)

en zoals ik al aangaf als je lidmaatschap invoerd word er minder gezeurd
                                            dan kan je ook kiezen
                                            betaald lidmaatschap met onbeperkt
                                            of gratis lidmaatschap met beperkingen

(offtopic modus aan) bij fordworld is het ook zo geregeld
                                            gratis lidmaatschap beperkingen
                                            VIP abbo geen beperkingen
                                            dan kan je mensen ook nog laten kiezen 3 – 6 – 9 maanden og heel jaar in eens te betalen

ik heb ook een vip abbo op fordworld
                                            en ja ik koop regelmatig auto’s welke ik sloop en de onderdelen die ik overhoud verkoop ik ja
                                            als ik op deze manier de spullen die ik zelf nodig heb gratis overhoud is toch niets mis mee
                                            dan handel ik niet uit winst oogmerk maar om mijn hobby betaalbaar te houden

just my 2 cents

groet michel

SiDni

Bedankt voor je antwoord, het is nu iets duidelijker.

Toch lijkt het mij schappelijker voor iedereen om lidmaatschappen als nieuwe regel in te stellen.

Ik zou liever een lidmaatschap van 5 euro betalen dan 1,30 per advertentie.

Stender
                                              Moderator

[rquote=1831119&tid=139634&author=SiDni]Bedankt voor je antwoord, het is nu iets duidelijker.

Toch lijkt het mij schappelijker voor iedereen om lidmaatschappen als nieuwe regel in te stellen.

Ik zou liever een lidmaatschap van 5 euro betalen dan 1,30 per advertentie.[/rquote]

Duidelijk inderdaad Senatorman. Het is dus vooral een financiële kwestie. Het gebruikt maken van lidmaatschappen (met meer mogelijkheden zoals advertenties e.d.) lijkt mij persoonlijk fijner. Al kan ik mij voorstellen dat het voor mensen ‘die ff snel een auto willen verkopen’ weg tegenvalt.

pastry
                                                Deelnemer

Kijk, een nette voortstelling.

Ik ben het met 95% van je tekst eens, maar niet dat iemand over jullie rug geld wil verdienen. Deze maatregel treft iedereen die iets wil verkopen.

Wat je nu zegt is dat de 5% die volgens jou “handelaren” zouden zijn. Het forum voor de rest (die 95%) moeten betalen?
                                                  Je kan het ook van een andere manier bekijken. Als je alle onzin post, inc slapgeouwehoer in hits, pageviews en breedbanddikte etc een bij elkaar op teld, wie ” vervuild” dan het forum. Dan hoeven de lasten toch niet alleen op het verkoop topic te liggen?
                                                  Wat is er mis om iedereen die op dit forum zit een jaarlijkse bijdrage te laten betalen?

SiDni

[rquote=1831121&tid=139634&author=Stender][rquote=1831119&tid=139634&author=SiDni]Bedankt voor je antwoord, het is nu iets duidelijker.

Ik zou liever een lidmaatschap van 5 euro betalen dan 1,30 per advertentie.[/rquote]

Duidelijk inderdaad Senatorman. Het is dus vooral een financiële kwestie. Het gebruikt maken van lidmaatschappen (met meer mogelijkheden zoals advertenties e.d.) lijkt mij persoonlijk fijner. Al kan ik mij voorstellen dat het voor mensen ‘die ff snel een auto willen verkopen’ weg tegenvalt.[/rquote]

Maar als jij je juist aanmeld om alleen spullen te kopen dan zijn die eerste twee gratis advertenties juist in je voordeel.
                                                    En ik neem aan dat het forum niet zit te wachten op ééndagsvliegen die hier alleen komen om hun auto ”ff snel te verkopen”

Dan is een lidmaatschap van X bedrag per jaar toch handiger.

sebastiaankadettcabriogsi
                                                    Deelnemer

ik denk ook dat een jaarlijkse bijdragen de oplossing is.

hoewel ik dan nog wel mijn vraag tekens zet. als je bij server boost kijkt is het duurste 25 per maand

das dus max 300 per jaar? waarom moet er dan na schatting 1500 betaald worden

300 min sponsering..

waarom doen we geen giften? die zijn ook nog aftrekbaar bij de belasting :D

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 254)
                                                    • Het onderwerp ‘Verkoop topics geen repley mogelijk?’ is gesloten voor nieuwe reacties.