Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Verkoop topics geen repley mogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 21:52 #17787636
wat een zeikzooi hier de laatste tijd zeg! verschrikkelijk!!:argue
en nu dit weer. terwijl iedereen hier, die iets te koop zet er een ander blij mee wil maken. moet je er nu voor betalen?? kom op zeg dit hoeft op MP niet eens voor onderdelen velgen etc.
mocht dit door gaan adverteer ik hier niet meer!!
wat denken jullie hier mee te winnen?? de argumenten die je aanhaalt slaan nergens op!
doe dan wat al meer word gezegd, een advertentie automatisch laten verdwijnen na 4 weken.
het word tijd dat ik een volkswagen ga kopen. vwforum is veel relaxter!
3 januari 2011 om 21:52 #17787637AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1830689&tid=139634&author=mies&geri]of zoals fordworld
geen vip max 20 berichten en 5 advertentie’s permaand
vip van ** euro perjaar onbeperkt berichten en adverterenvip kan je voor 3 – 6 – 9 – 12 maanden betalen
werkt perfect
groet michel[/rquote]
Wij hebben vele mogelijkheden overwogen, en zijn al dagen in gesprek met alle moderators om het voor iedereen zo vriendelijk mogelijk te maken.
Wij willen dit Opel-forum vrij toegankelijk maken voor iedereen, en het plaatsen van berichten, en het reageren op berichten moet en zal altijd gratis blijven.
De meeste forumleden zullen hier weinig of helemaal niet mee te maken krijgen, als zijn 1 of twee advertenties plaatsen.
Degene die hier wel mee te maken krijgen zijn degene die veel te verkopen hebben. Plaats je veel advertenties dan kan je worden aangeduidt als handelaar. Een handelaar verdient per definitie aan het verkopen van goederen, terwijl vele moderators dagelijks vrijwillig bezig zijn om deze advertenties op te schonen.Het lijkt ons dus het meest eerlijke systeem.
3 januari 2011 om 21:54 #17787638[rquote=1830679&tid=139634&author=MonzaRon]alleen voor complete wagens mag je evt een bedrag gaan vragen,
maar voor de rest moet het open en gezellie blijven :thumbupen die andere tip erbij: andere advertenties automatisch laten
verdwijnen na een te bepalen tijdstip. :thumbup[/rquote]
Zoiets lijkt mij dan ook wel een goede optie,
beetje richting marktplaats, na een maandje weer laten verwijderen
auto’s en eventueel andere dingen zoals motoren boven een bepaald bedrag wel een vergoeding vragen[rquote=1830690&tid=139634&author=Senatorman]We hebben er een extra forum bijgemaakt “Gratis af te halen” Dit forum blijft gewoon altijd gratis, en is er speciaal voor om de gratis onderdelen aan andere leden te kunnen schenken.
[/rquote]voor niets gaat de zon op…
er worden genoeg onderdelen aangeboden voor een klein prijsje, omdat men er toch even een paar onkosten e.d uit wil hebben..
zulke advertenties komen er dan minder…
en dat is toch sneu voor de liefhebber, dat ze marktplaats op moeten om kleine onderdelen te moeten zoeken3 januari 2011 om 21:56 #17787639lullig voor de leden die vanaf nu ook geen gebruik meer kunnen maken van mijn groupbuy’s op dit forum.
ik ga gvd niet betalen om wat te verkopen.
betaal al jaren samen met max voor een website die geen donder opleverd.het geld vragen aan mensen die hier al jaren komen en tijd en energie in van alles en nog wat steken om leden voort te helpen.
helemaal van de pot gerukt.
3 januari 2011 om 21:57 #17787640AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmm
dus als je meer dan 2 advertentie,s per jaar
plaatst ben je een handelaar??????en per definitie wordt daar aan verdiend????
t wordt steeds vreemder
ff off topic
de naam senatorman was/is voor mij wat nieuw
dus heb ik ff gezocht op die naammaar als “supermoderator””met maar 561 posts
zonder je voor te stellen???althans ik zie het nergens
vraag ik me af wie ben je en waarom gooi jij t forum over de kop????????????????
back on topic maar weer;)
3 januari 2011 om 21:57 #17787641[rquote=1830699&tid=139634&author=Senatorman][rquote=1830689&tid=139634&author=mies&geri]of zoals fordworld
vip van ** euro perjaar onbeperkt berichten en adverterenvip kan je voor 3 – 6 – 9 – 12 maanden betalen
werkt perfect
groet michel[/rquote]
Wij hebben vele mogelijkheden overwogen, en zijn al dagen in gesprek met alle moderators om het voor iedereen zo vriendelijk mogelijk te maken.
Wij willen dit Opel-forum vrij toegankelijk maken voor iedereen, en het plaatsen van berichten, en het reageren op berichten moet en zal altijd gratis blijven.
De meeste forumleden zullen hier weinig of helemaal niet mee te maken krijgen, als zijn 1 of twee advertenties plaatsen.
Degene die hier wel mee te maken krijgen zijn degene die veel te verkopen hebben. Plaats je veel advertenties dan kan je worden aangeduidt als handelaar. Een handelaar verdient per definitie aan het verkopen van goederen, terwijl vele moderators dagelijks vrijwillig bezig zijn om deze advertenties op te schonen.Het lijkt ons dus het meest eerlijke systeem. [/rquote]
Ik snap dat het lastig is, maar als ik eerlijk ben heb ik nooit erg last gehad van mensen met veel advertenties (integendeel, het heeft mij meerdere malen geholpen met onderdelen). Ik snap het moderatie vrijwilligerswerk is maar het blijft m.i. een keuze die je maakt. Het zou daarbij schelen als enerzijds mensen zuinig omgaan met hun topic (aanduiden als het verkocht is) maar anderzijds mag de moderatie ook wel een stukje strenger qua schoonmaak.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vond het Marktplaatsgedeelte in de oude versie goed. Er vond gezonde discussie plaats, men hielp elkander als er onduidelijk was. Tuurlijk, een enkel topic liep uit de hand maar daar komt de moderatie om de hoek kijken. Als ik eerlijk ben vind ik de huidige verandering (nog) geen verbetering.
3 januari 2011 om 21:57 #17787642Kun je al niet beginnen met het instellen van als je, bvb vanaf 25 posts, dat je dan pas bij het tekoop/gevraagd subforum kan ?
Desnoods instellen dat je alleen een PM kan sturen als je interesse hebt, zo word alles ook in volgorde gehouden en moet je niet zitten zoeken naar een advertentie waar je interesse in hebt…
Doe eens iets nuttig, dan moet je niet zo’n voorstellingen prijsgeven! ;)3 januari 2011 om 21:59 #17787643volgens mij is het al meerdere keren geprobeert om het voor advertenties te laten betalen.
elke keer tervergeefs.ik vond mijn idee nog steeds goed.
3 januari 2011 om 22:00 #17787644[rquote=1830709&tid=139634&author=louwe 16 klepper]hmmm
de naam senatorman was/is voor mij wat nieuw
dus heb ik ff gezocht op die naammaar als “supermoderator””met maar 561 posts
zonder je voor te stellen???althans ik zie het nergens
vraag ik me af wie ben je en waarom gooi jij t forum over de kop????????????????
back on topic maar weer;)[/rquote]
vroeg ik mezelf ook al af!
sinds ik jou naam tegenwoordig zie, zie ik ook meer ellende3 januari 2011 om 22:02 #17787645[rquote=1830699&tid=139634&author=Senatorman][rquote=1830689&tid=139634&author=mies&geri]of zoals fordworld
werkt perfect
groet michel[/rquote]
Degene die hier wel mee te maken krijgen zijn degene die veel te verkopen hebben. Plaats je veel advertenties dan kan je worden aangeduidt als handelaar. Een handelaar verdient per definitie aan het verkopen van goederen, terwijl vele moderators dagelijks vrijwillig bezig zijn om deze advertenties op te schonen.Het lijkt ons dus het meest eerlijke systeem. [/rquote]
dus als je 5 tot 10 advdrtenties per jaar hebt ben je hanelaar.
waar bazeer je dat op.ik heb een magazijn vol onderdelen.
ben in het dagelijks leven ict consultant. heb als hobby mijn corsa en dikke motoren bouwen. dan blijft er wel eens wat over. daar maak je anderen blij mee voor normale prijzen. maar voor nix gaat de zon op.geld groeit me niet op de rug. zeg niet dat ik er beter van wil worden maar absoluut niet slechter.
en met mij zijn er nog vele anderen die een magazijn vol onderdelen hebben. tevens ook geen handelaren maar stuk voor stuk liefhebbers.
3 januari 2011 om 22:05 #17787646100% eens
3 januari 2011 om 22:07 #17787647Ik denk dat deze verandering een aantal vervelende gevolgen zal hebben:
– Men gaat elders op het forum advertenties plaatsen (In type-subforums)
– Men gaat hun signature volgooien met reclame/advertenties voor de handel
– Men gaat andermans topics volgooien met aanbiedingen
– Meerdere spullen in 1 te koop topicAl met al zullen users toch wel creatieve manier vinden om het te omzeilen. Begrijp mij niet verkeerd, verandering is absoluut niet slecht maar ik vind dit persoonlijk niet de beste oplossing.
3 januari 2011 om 22:08 #17787648Ja maar het opel-forum gaat immers al nooit om de liefhebberij, maar om de omzet……….
ik vind dat er betere argumenten moeten komen dan dat er nu zijn.
weet niet wat de kosten zijn om het forum draaiend te houden, maar vermoed dat de 2 hoofdsponsoren het gemakkelijk kunnen betalen…… zeker als ze voor dat geld zo’n grote banner mogen dragen die het hele forum uit z’n proporties trekt.
en zoals al gezegd, de vaste leden worden de dupe van die one day fly’s……
het is nog erger dan op marktplaats ey….. sjonge jonge jonge
3 januari 2011 om 22:08 #17787649Marcel , je mag ze altijd in het GRATIS topic zetten… want dat heeft de superdupermoderator geregeld. lief he? :angel
3 januari 2011 om 22:09 #17787650ben het volkomen met iedereen eens…
mja zal wel aan mij liggen…
ik heb ook een schuur vol met onderdelen/complete motoren, en als ik t hier te koop aanbied, dan word t ook verwijderd omdat ik een ”handelaar” zou zijn omdat ik zoveel onderdelen aanbied
maar ben ook gewoon een hobbyist,die soms een complete auto opkoopt voor bepaalde delen, en dan van de rest weer af wil
als ik een calibra c20xe met airco koop,alleen voor t airco gebeuren, mag ik de motor niet verkopen omdat t handel zou zijn
nevermind…
3 januari 2011 om 22:13 #17787651Ik dacht dat dit alleen was voor de complete auto’s, maar het gaat dus ook voor onderdelen ?
Ik zeg terug aanpassen of boycotten het opel-forum.
Er zijn zat andere fora :P
Iemand die meer dan 2 dingen per jaar verkoopt is handelaar ? Wie vinden dit allemaal ?
3 januari 2011 om 22:14 #17787652AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er zijn weinig trouwe leden die deze, al besloten regel, leuk gaan vinden. :thumbdown
Het vreselijkte is dat we die kleine advertentie in de toekomst moeten gaan missen,
die spulletjes cq onderdelen verdwijnen ergens in een container,
daar waar een ander hier in het forum al weken zit te zoeken of op zit te wachten,
hopende dat er iemand is die deze onderdelen voor weinig te koop aanbiedt.
==========================================Ja, Senatorman, je had misschien beter een poll
kunnen starten, om te kijken wat anderen ervan vinden,
om daarna evt een besluit te kunnen nemen :hmmzWe zijn notabene ene grote Opel familie in het forum,
het zou jammer zijn dat deze familie wordt ondermijnd :(Ik zeg, dit is een foute start van 2011 :fy1
3 januari 2011 om 22:14 #17787653sorry hoor
wat een gedoe weer om te gaan betalen voor een advertentie
een KLEIN bedrag per jaar ok daar kan ik me wel in vinden maar dan moet ook de service er naar zijn
en niet steeds forum plat topics weg en zulk soort dingen
dat een nieuwkomer niet gelijk een te koop topic aanmaakt ok logisch
hier zitten liefhebbers en je probeerd andere liefhebbers te helpen ook als je iets hebt wat iemand anders graag wil helpen
maar ja gelukkig zijn er meerdere forums waar ik spullen kan verkopen en waar velen van hier ook zitten
3 januari 2011 om 22:14 #17787654ik niet…
kijk,als je 5 auto’s tegelijk aanbied, of 10 motoren, 10 velgensets oid tja dan zie ik je wel als handelaar…
als reactie op freek….
3 januari 2011 om 22:16 #17787655[rquote=1830723&tid=139634&author=pastry] Marcel , je mag ze altijd in het GRATIS topic zetten… want dat heeft de superdupermoderator geregeld. lief he? :angel[/rquote]
hahaha, ja dat is wel lief.
maar niet helemaal mijn bedoeling.ga zelf maar weer eens de mysql en php kant induiken denk ik dan maar..
:hmmz3 januari 2011 om 22:18 #17787656ik ben nog dagelijks met php en mysql bezig…
iemand interesse in http://www.opel-marktplaats.nl/com/net/eu/info ?? ;)
3 januari 2011 om 22:22 #17787657[rquote=1830735&tid=139634&author=otdh]ik niet…
kijk,als je 5 auto’s tegelijk aanbied, of 10 motoren, 10 velgensets oid tja dan zie ik je wel als handelaar…
als reactie op freek….[/rquote]
Ik ben van mening dat op kleine onderdelen, bijvoorbeeld onder de 100 euro niet echt veel verdient word, dat noem ik geen handel als de koper het ervoor over heeft dat is het toch goed.
Maar als je inderdaad 10 auto’s per jaar verkoopt via het forum, dan vind ik het wel handel.
Ik ben eigenlijk meer tegen die “one-day-fly’s” die even hier komen om iets te verkopen, zich niet voorstellen en hier ook nooit weer komen.
Dus ik zou het graag terug zien zoals het voorheen was, maar dan dat iemand die minder dan 5 berichten heeft niet mag posten in een verkoop topic.
3 januari 2011 om 22:25 #17787658het moet niet gekker worden hier :o
Dacht dat het opel forum er was voor elkaar en om elkaar te helpen , maar als ik nu dus een motor of iets dergelijks te koop zet , kan de potentiele klant niet eens verdere informatie inwinnen en kan ik hem of haar niet verder helpen :o
ik zet nog mijn spullen wel te koop op marktplaats , daar is het tenminste gratis .
en marktplaats draait tenminste wel continu door zonder storingen en mis ik geen handel omdat ik geen u2u’s kon versturen omdat het forum weer eens plat lag :angel
3 januari 2011 om 22:26 #17787659of zelfs 100 berichten
3 januari 2011 om 22:27 #17787660[rquote=1830749&tid=139634&author=black champion]of zelfs 100 berichten[/rquote]
Ja ik denk hou het nog netjes, maar die 100 berichten kan ik me ook wel in vinden ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Verkoop topics geen repley mogelijk?’ is gesloten voor nieuwe reacties.