Verklikkerlampje airbag/gordelspanners

Forumindex Forums Modellen Astra Verklikkerlampje airbag/gordelspanners

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246166
    Echy
      Lid sinds:
      30 October 2012

      Hey ,

      1e post op dit forum omdat ik ten einde raad ben…
      Ik heb sinds kort (mei 2012) mijn opel astra h gtc 1.7 diesel en heb namelijk het volgende probleem:

      Het verklikkerlampje van de airbag/gordelspanners brand op mijn dashboard , ik natuurlijk snel naar mijn opel dealer.
      Die heeft hem vervolgens uitgelezen maar er waren geen storingen/foutcodes te vinden.

      Ik zie nu wel dat mijn rechter gordelspanner een beetje langer is dan men linkse (klinkt misschien dom)
      Ik zet vanavond nog wel wat foto’s hierbij.

      Is er al iets dat ik zelf kan proberen?
      Dealer raad nieuwe airbags + gordelspanners aan (kost van 500+ euro zie ik niet zo zeer zitten)

      bedankt en greetz van uit belgïe ;-)

      #17988050
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Gordelspanner kan je volgens mij niet zien, zit onder de stoel gemonteerd .
        Ik denk dat je de gordelsluiter bedoelt , dat daar een soort van rood plaatje uitsteekt.
        Als die eruit is gekomen moet er wat mee gebeurd zijn en vandaar dat het verklikkerlampje is gaan branden.

        Als het dat is, moet die worden vervangen , want dan werkt de gordelspanner niet meer.

        #17988051
        Echy
          Lid sinds:
          30 October 2012

          Hey ,

          ik heb de auto vandaag nog eens laten uitlezen bij een andere garage , nog steeds niets te vinden in de ECU.
          nou heb ik wel eens nagedacht,

          Als de zekering springt van de gordelspanners of de airbag (weet niet goed of die er zijn) zou het lampje dan ook branden of zou er nix gebeuren?
          met al die elektronica weet je maar nooit.


          @blue-dragon
          : ik heb eens de gordelsluiters gechecked en ik zie nergens rode plaatjes eruit steken :)

          #17988052
          Blue-Dragon
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2006

            Laat is wat foto’s zien dan.

            #17988053
            Echy
              Lid sinds:
              30 October 2012

              ok heb alles even nagekeken en heb het probleem zelf kunnen verhelpen ,
              de stekker onder mijn zetel stak niet goed meer in na het verschuiven van de zetel ,even uitgetrokken en terug in gestoken lampje is verdwenen , en is sinds deze middag nog niet terug gekomen
              op hoop van zege :p

              bedankt voor de reacties blue dragon :)

              #17988054
              Blue-Dragon
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 July 2006

                Mooi dat je de storing zelf hebt kunnen verhelpen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.