verkeersbordherkenning

Forumindex Forums Modellen Astra verkeersbordherkenning

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    dirkdijk
    Deelnemer

Goedemorgen,

Zit de verkeersbordherkenning gekoppeld aan het navsysteem? Voorheen (voor maart 2020) gaf hij alles netjes aan…130=130 / 100=100. Sinds het veranderen van de snelheidslimieten klopt het niet helemaal meer. Als ik nu de snelweg oprij geeft verkeersbordherkenning 130 aan terwijl de borden toch echt 100 aangeven (zit geen ander bord onder/boven). Heb ook alles al terug gezet. Niet dat ik wakker van lig maar zou het toch wel prettig vinden

opel-mark
      Deelnemer

Ja en nee, hij zit gekoppelt aan je nav, en als je een camera hebt aan de voorkant ziet hij ook de verkeersborden, maar blijkbaar zijn er dus ook die geen camera hebben en enkel via de nav werken.

dirkdijk
        Deelnemer

mijnes werkt gewoon met camera (innovation 2018)

nah ja…zal wel….blijft toch nog altijd mijn eigen voet die de snelheid bepaald :wacko: :wacko:

opel-mark
          Deelnemer

je kunt ook met Android Auto werken en waze de navigatie laten doen, maar ik weet niet of hij dan de verkeersbord herkenning ook meeneemt

Dare
            Deelnemer

Toevallig uitgezocht , Navi kaarten bevat snelheidsdata dus vanuit de kaartdata weet de auto de maximum snelheid. Als je een camera hebt dan worden de verkeersborden herkend door de camera , deze snelheid wint van de navikaart data.

Het probleem is dat er sinds de 100km er overal bordjes onder zitten met de tijdsaanduiding 07.00 – 19.00 dat snap de camera niet en valt de opel terug op de maximum snelheid van de kaart. In mijn geval mag ik van opel nog 130 overdags op de A12 , de 2020 kaarten zouden de correcte snelheden bevatten.

Marc Meuleman
              Deelnemer

Ik heb een met camera van 2020,hij herkend zelfs de borden boven de snelweg.maar welke borden herkend hij nog,bij mij alleen snelheidsborden.

Dare
                Deelnemer

Gaat om kaart materiaal 2020, niet om de camera. Op de opel site is er alleen nog 2019 kaartmeteriaal aan te schaffen. Afwachten dus

Combo Tour
                  Deelnemer

Ik heb net een Opel Combo Live uit 2018 gekocht ook met verkeerbord herkenning in het Driver info center display (en in head-up display).

(wat de Multimedia Navi Pro met de verkeersbordherkenning doet en kan, ben ik nog niet aan toe. Eerst “even” al die andere toeters en bellen ontdekken)

Op de snelweg rijdend krijg ik wel op de display’s de 100 EN 130 borden te zien.

Maar hoe kan ik nu de snelheid van het verkeersbordherkenning systeem overnemen in de Cruise Control dmv de MEM toets?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.