Verkeerde druklager c kadett 1.2?

Forumindex Forums Modellen Kadett Verkeerde druklager c kadett 1.2?

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    kadeath metal

Hallo,

Aangezien de huidige versnellingsbak toch wel erg luidruchtig aan ‘t worden is en vervangen moet worden, wil ik gelijk ook maar een nieuwe koppeling/drukgroep monteren. Echter, ‘t nieuwe druklager lijkt iets te groot te zijn (te grote binnendiameter, hij kan wiebelen als ie over de geleidehuls geschoven wordt).
      Druklager is met code LUK 500 0167 10, nr staat ook op ‘t lager zelf dus in ‘t verkeerde doosje zat ie iig niet. :-) Heb hier twee oude lagers liggen en die sluiten (nagenoeg, slijtage) perfect aan op de huls. Meerdere automaterialensites laten dit druklager zien als passend op een 1.2 bak.

Toplager (‘t is een 1.2s blok) past wel gewoon mooi, evenals de koppelingsplaat/drukgroep, maar nu lijkt het er op dat ik een oud lager moet gebruiken. Gierende geluid onder ‘t rijden wordt me nu te gortig, komend weekend vrij lange rit voor de boeg en juist deze week tijd/ruimte in de loods om de bak te vervangen… zucht ;-)

Zie ik iets over ‘t hoofd? Gewoon toch ‘t verkeerde druklager? Geleidehuls ‘dikker’ maken met een buisje of teflon tape als beun-oplossing wellicht?

Bedankt voor de feedback :)

Groeten,
      Roel

voyageboy
      Deelnemer

anders moet je inderdaad kijken of er iets verkeerd zit of het is nieuwegeit.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.