vering manta 3.0 24v ?

Forumindex Forums Modellen Manta vering manta 3.0 24v ?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    a-manta-turbo

de achterveren van een Rekord station gaat ook super
      om 3 cm te verlagen 1.5 ring eraf slijpen

Redmen
      Deelnemer

oke dat klinkt al beter dan al die mercedes dingen want als je dat hebt moet het maar net passen en alles van opel past eigenlijk wel op elkaar

RacesconaB204
        Deelnemer

origineel gepost door Redmen
          oke dat klinkt al beter dan al die mercedes dingen want als je dat hebt moet het maar net passen en alles van opel past eigenlijk wel op elkaar

Een voorveer van een Mercedes W123 (zeg maar de 200 t/m 300D taxi’s van ca. bj. 1980) past gegarandeerd, maar dan kan er nog een heel stuk van de lengte af. In mijn geval met 4-cil CIH motor precies een halve veer.

Ik heb er nu een zetje hele dikke van Biesheuvel onder. Hiervan zijn de windingen 19mm dik! Lijken wel een beetje op die van een NS-treinstel. Dit lijkt erg stug, maar door de hefboomwerking van de onderste draagarm valt het reuze mee. Kosten alleen wel iets meer dan MB-veren van de sloop en dat werkt ook prima.

Tomvt

hoeveel heb je van deze af moeten halen???

RacesconaB204
            Deelnemer

origineel gepost door Kale gek
              hoeveel heb je van deze af moeten halen???

Ik neem aan dat je de 19mm dikke Biesheuvel veren bedoeld.

Precies 1 hele winding, dan zit ie in mijn ophanging nog net zelfklemmend. Hierdoor is ie aan de voorkant wel iets hoger geworden.

‘Geparkeerde foto’s’ en foto Nordschleife is nog met halve MB W123 veer en Knockhill is met de dikke veren.

Tomvt

origineel gepost door Redmen

origineel gepost door Kale gek
                zo ligt t bij mij

dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…

of het ligt aan mijn pc maar je foto word nie helemaal weergegeven kan je niet meschien nog een keer posten ben erg benieuwd hoe het zit

lag niet aan jouw:

IMG]http://i38.photobucket.com/albums/e129/tomvt/manta%20algemeen/04122009071.jpg[/IMG]

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.