Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vering manta 3.0 24v ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2009 om 20:40 #17214660
hallo ik ben vandaag bij de essen motorshow geweest. :D
daar heb ik voor mijn manta koni schokdempers gekocht,
nou wou ik daar ook de vering bij nemen maar de mannen van koni raden me dat af omdat ik een 3.0 24v aan het inbouwen bennou konden ze wel speciaal vering op maat maken maar dat kost rond de 600 eurie en das mij iets te veel:hmmz
nou is de vraag wat voorn vering kan ik wel gebruiken voor me manta
( ze zijden dat ik schokdempers heb die voor 50mm verlaging zijn, ik vering moes zoeken die het extra gewicht kunnen hebben maar ook verlagings veren zijn )
30 november 2009 om 20:49 #17558220ik geloof dat veren van een bepaald type mercedes diesel passen w124 of iets dergelijks
30 november 2009 om 20:53 #17558221ja dat kan wel eens klopen daar hadden de mannen het bij de koni stand ook over
maar heeft opel niet iets wat er goed voor is of een ander merk vering dan koni ??
30 november 2009 om 20:55 #17558222Ascona-B diesel voorveren.
30 november 2009 om 21:12 #17558223origineel gepost door jethro
Ascona-B diesel voorveren.zijn die stugger dan de normale ascona b vering dan
en vergeet niet dat ik volgens de mannen van koni vering moet hebben die stugger zijn maar ook 50 mm verlaging hebben anders werken de koni schokdempers niet goed
30 november 2009 om 21:16 #17558224ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.
gr.
1 december 2009 om 10:24 #17558225origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
1 december 2009 om 12:37 #17558226Ik heb ze voor de 6cil van mattig
1 december 2009 om 15:41 #17558227orginele vering hebben ze me afgeraden dus dat ga ik dan ook niet doen
koni / H&R verig op maat laten maken is te duur
omp verlagingsveren ljikt me ook niks want hoe kan ie nou goed veren als alle windingen op elkaar ligge
de vering van biesheuvel is een optie ( heb je meschien adres / site voor mij )
en de vering van mattig ( heb je daar ook een adres / site voor )
hebbe jullie meschien ook foto’s van hoe het bij jullie zit allemaal en hoe het bij de auto zelf staat
1 december 2009 om 16:23 #17558228origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
ik had met de orginele veren nergens last van die zakte niet in iig.
maar ik had een 12v maar dat scheelt in gewicht niet veel denk ik1 december 2009 om 16:31 #17558229maar had je dan rondom de gewone vering en schokdempers laten zitten
1 december 2009 om 18:26 #17558230origineel gepost door Redmen
origineel gepost door jethro
Ascona-B diesel voorveren.zijn die stugger dan de normale ascona b vering dan
en vergeet niet dat ik volgens de mannen van koni vering moet hebben die stugger zijn maar ook 50 mm verlaging hebben anders werken de koni schokdempers niet goed
Dan maak je ze zelf toch op lengte. Als je er een 24V ingeprutst krijgt dan lukt je dat ook wel.
1 december 2009 om 18:37 #17558231origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??1 december 2009 om 19:44 #17558232ik had toen ook de originele veren ingekort voor de zespitter
samen met gele koni’s
ging super lag als een blok op d eweg1 december 2009 om 20:26 #17558233Met 50 mm verlaging blijft er weinig veerweg over,en dan met een 24v op de vooras zal de wegligging om te huilen zijn:cry
2 december 2009 om 07:37 #17558234origineel gepost door Redmen
maar had je dan rondom de gewone vering en schokdempers laten zittenvoor had ik orginele veren met verlaagde schokdempers
achter had ik veren en schokers orgineel maar dan staat hij achter heel hoog je kan ook achter verlaagd laten want voor zakt hij sowiezo 4 cm extra door het gewicht van de motor
gr.
2 december 2009 om 09:35 #17558235maat van mij heeft veren van een w 123 of w 124 gebruikt in korten op de gewenste lengte bovenste windel vlak slaan en voila
2 december 2009 om 15:41 #17558236van mercedes dus oke ga daan ook eens na kijken
vooral reactie’s geven zo kan ik alle optie’s vergelijken en daar de genne uit halen die me het baste lijkt :P:D
2 december 2009 om 20:49 #17558237Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmz3 december 2009 om 11:52 #17558238origineel gepost door Jo
origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??dikte weet ik zo niet uit m’n hoofd, dikker als origineel iig. Zal als ik bij de Manta ben wel eens een foto maken en opmeten, en de dat van 9 ton dat zei John bij Biesheuvel, waren echt dikke veren die kreeg je met de hand geen mm ingedrukt…
3 december 2009 om 11:52 #17558239biesheuvelautosport.nl
3 december 2009 om 12:39 #17558240Spreken we niet over 9 ponds veren ipv ton? :cool:
4 december 2009 om 13:06 #17558241zo ligt t bij mij
dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…
4 december 2009 om 14:22 #17558242origineel gepost door Keesjr
Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmzKun je evt ook bestellen bij de dealer, kosten ik meen ongeveer 55-60 euro p/st ex btw
Als je ‘t zeker wilt weten kan ik ‘t zo voor je navragen4 december 2009 om 18:24 #17558243origineel gepost door Kale gek
zo ligt t bij mijdikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…
of het ligt aan mijn pc maar je foto word nie helemaal weergegeven kan je niet meschien nog een keer posten ben erg benieuwd hoe het zit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.