Vering en bodemplaat

Forumindex Forums Modellen Insignia Vering en bodemplaat

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271057
    Jeroen73
      Lid sinds:
      15 March 2015

      Hai all,

      Sinds drie maanden hebben we een Insignia Sports Tourer uit 2009. In het prachtige technical grey :D. Superauto! Maar wel gerommel gehad met een kapotte bobine en de silver box is vervangen. GPS wist soms echt niet waar je was/Infotainment had kuren. Allemaal garantie :thumb.

      Maar nou zijn er nog twee dingen waarvan ik benieuwd ben naar jullie ervaringen:
      – hoort de kuil in de bodemplaat, bij je gaspedaal er te zijn?
      – ik vind hem deinend rijden. Geen aan te passen onderstel, een business-uitvoering. Banden: 245/45/18. De winterbanden liggen wat steviger dan hoe de zomerbanden waren. De schokdempers deinen bij indrukken, absoluut niet na. Die dingen zijn stevig. Ik vermoed dat de brede banden de oorzaak zijn. Maar lekker rijdt het niet en ergens vind ik alleen de banden ook wel vreemd. Misschien hoort het bij deze auto. Iemand met dezelfde ervaring?

      Bedankt!

      Groet,
      Jeroen

      #18277928
      NelisZ20LER
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2011

        Deinen heb ik geen last van. Kuil bij het gaspedaal heb ik ook en ik denk dat dat zo hoort…

        #18277929
        Opeloco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2011

          Kuil is normaal, met mijn rubberen matjes in de winter voelde ik dit harder dan met de velouren (dikkere) matten. In andere insignia’s ook eens gevoeld en die hadden het ook allemaal :D

          Ivm deinen verdenk ik de schokdempers voor, als deze niet nadeinen na het indrukken… Als je op je spatbord je wagen naar onder duwt zou deze op-neer-op-stil moeten deinen. Dacht ik :hmmz

          #18277927
          Jeroen73
            Lid sinds:
            15 March 2015

            Thanks! Die kuil voelde redelijk netjes aan met ronde randen en zo, maar komt best bijzonder over. Het zal er dan wel mee te maken hebben dat je voet beter ligt tov je gaspedaal. Kun je hem dieper intrappen :D.

            Dat ‘deinen’ baart me wat zorgen. Als ik de voorkant bij de wielkast indruk, moet ik best kracht zetten, stevige veren dus. Laat ik hem los, veert hij strak terug en niet op en neer en naar beginstand. Dus geen anderhalve slag, maar een halve of zo. Komt dus juist heel stug over! Te slappe dempers zijn het zeker niet. Vandaar dat ik de banden vermoed. Misschien zijn de dempers zo stug dat de brede sloffen alles op moeten vangen??

            Het voelt ook een beetje als zo’n grote tractor die je wel eens ziet rijden, die dingen veren puur op hun banden ;)

            #18277930
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Wat is je bandenspanning?

              #18277931
              Jeroen73
                Lid sinds:
                15 March 2015

                2.2 rondom staat me bij. Sowieso voor en achter gelijk.

                Maar ik vraag me nu af of dat wel zo is. Dat is meer de spanning van een 16 inch band. Ik moet ff checken. Volgens mij is 2.7 a 2.8 normaal voor deze band (sticker op chassis). Zou verschil voor/achter relevant zijn? Had mijn Volvo V50 niet namelijk.

                #18277932
                Jeroen73
                  Lid sinds:
                  15 March 2015

                  De banden waren inderdaad 2.2. Op de sticker bij het portier worden uiteraard verschillende bandenspanningen aangegeven, waaronder 2.2 bij normale belading. Maar voor diezelfde normale belading is er ook de optie eco en daarbij hoort dan weer 2.7 voor en 2.9 achter. Scheelt nogal even. Dus die maar eens uitgeprobeerd. Pas 20 minuutjes daarmee gereden, maar het lijkt nu wel ok te zijn… Toch gek dat die 2.2 erop staat als je auto daarmee veert als een tractor.

                  Thanks, Haasje17

                  #18277933
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    Ja die banden spanning moet je nooit geloven die in de dier staat. standaard gooi ik er een halve bar meer in.
                    rijd veel fijner.

                    #18277934
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Rijd zelf met een 215-45-17 op 2,8 bar rondom.
                      Vectra-B Caravan 1338kg
                      Met 205-55-16 winterbanden rijdt ik op 2,5 bar rondom

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.