verhoogd stationair toerental

Forumindex Forums Modellen Astra verhoogd stationair toerental

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Robert3
    Deelnemer

:bye: hallo allemaal

heb mooie astra G bj 2000 op de kop getikt  x 16 szr

probleem met deze auto was olie lekken bij bobine (o ring vervangen) en verhoogd toerental (voetpakking – tussenpakking zijn vervangen en gasklephuis is gereinigd incl stappenmotor). nu blijft de motor nog draaien op 2000 rpm – heb zojuist inlaatspruitstuk verwijderd om te vervangen. wat mij opvalt is dat de stappenmotor weer vastzit (geen beweging in te krijgen).

mijn vraag is waar kan ik deze het beste kopen voor een normale prijs  / ook de temp sensor voor de ecu wil ik voor de zekerheid vervangen (weerstanden gemeten komt redelijk overheen met specificatie )

hoop op reacties. :good:

Jasper98
      Deelnemer

Stappenmotor is ook goed op de sloop te vinden, het proberen waard want daar zijn ze vaak niet zo duur. Temp. sensor zou ik wel nieuw doen, eerst vragen bij je lokale onderdelenzaak of FSRS trading. Dealer heeft ze sowieso, maar dan betaal je er ook aardig wat voor.

De temp. sensor voor de ECU zit bij deze motor inderdaad in het inlaatspruitstuk, aan de achterzijde bij het schutbord.

Groet,

Jasper

Robert3
        Deelnemer

bedankt voor de info

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.