Verhalen op de ANWB???

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Verhalen op de ANWB???

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    HardcoreHell

Ik heb bij 233.000km de distributie + rollen + waterpomp vervangen.
      Inmiddels staat de auto nu op 248.000km.
      Nu is me opgevallen dat de motor een raar bijgeluid heeft.
      Waarschijnlijk een kapotte lager van de waterpomp.

Nu is het geval, dat ik bij 245.000km motorschade heb opgelopen.
      De v-snaar was geknapt door een kapotte spanrol, en die kwam weer tussen de d-riem.
      De anwb heeft toen alles vervangen en de distributie weer op tijd gezet.

Nu heb ik gehoord dat als de distributie riem te strak word gespannen, dat daardoor de waterpomp naar de klote kan gaan.
      Is dit waar?
      Zo ja, zou ik het dan kunnen verhalen op de anwb??

jeroenk
      Deelnemer

De waterpomp wordt ook eigenlijk altijd geadviseerd mee te nemen bij het vervangen van de distririem. Er is alleen niet direct sprake van een ‘te strak’ gespannen distririem, maar feit is wel dat een nieuwe riem weer wat strakker zal zitten dan één die al een halve ton achter z’n kiezen heeft. M.a.w. als de pomp meeloop bij de distributie wordt deze doorgaans meevervangen; omdat ze anders vaak ook stuk gaan, met de gevolgen van dien ;)

RISL
        Moderator

Daarbij denk ik dat de ANWB vast wel ergens heeft staan dat zij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de reparaties die ze doen…

kaneelschep
          Deelnemer

Ik zou eerder denken dat je het zou verhalen bij de persoon die toen die set heeft vervangen.
            Daar is of een fout gemaakt of die rol is gewoon heel toevallig kapot gegaan.

Kan de anwb toch niks aan doen? Die heeft je alleen weer op weg geholpen. De bedoeling is volgens mij ook dat je daarna de auto nog even bij je garage brengt. ;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.