Vergrendeling en sleutelherkenning probleem na fob batterij vervangen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Vergrendeling en sleutelherkenning probleem na fob batterij vervangen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    grandlandxkatwijk
    Deelnemer

Ik had het idee dat 1 zender minder goed werkte. Dus batterijtjes gecheckt met een batterijchecker. En idd 1 was minder sterk dan de ander. Dus na de batterijtjes testen weer erin gedaan en probleemloos kunnen openen/sluiten/starten.

Vandaag de batterijtjes van de zender vervangen door nieuwe van hetzelfde type. Allebei.

En nu de melding dat de sleutel niet herkend wordt en openen/sluiten gaat niet meer. Auto blijft standaard open.

Ik kan de auto wel starten door de sleutel op de ‘noodplek’ naast het stuur te houden en dan starten.

Als ik oude batterijtjes terug plaats dat werkt ook niet. En ja het zijn 100% dezelfde type batterijen.

Is er een speciale manier om de fob/zender met de auto te connecten?

Nick-GSI
      Deelnemer

kijk even goed naar hij ijzeren lipje waar de batterij tegen aan moet komen, deze wil nog wel eens naar binnen vallen

grandlandxkatwijk
        Deelnemer

Het was dus inderdaad zoals Nick aangaf dat de pinnetjes naar binnen gevallen waren.

De pinnetjes heb ik voorzichtig omhoog gewipt en de zender doet het weer perfect.

FrankJo
          Deelnemer

Gekke vraag misschien, maar wat is die “noodplek”naast het stuur waar grandlandxkatwijk over schrijft?

Werkt alles in principe gewoon weer als je de batterij hebt vervangen, of moet de sleutel eerst aangemeld worden of zoiets?

bedankt voor jullie reacties

Nick-GSI
            Deelnemer

Bij keyless entry heb je links naast het stuur op de stuurkap een inkeping waar je de sleutel moet houden als de batterij leeg is. Sleutel hoeft neit opnieuw aangemeld te worden

FrankJo
              Deelnemer

Dank je wel, ik wist niet van het bestaan af van die noodplek af.

Fijn dat je reageerde

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.