Vergelijkbaar….???

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Vergelijkbaar….???

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    HardcoreHell

Ik ben samen met t vrouwtje op vakantie geweest afgelopen week.
      En daarvoor al eens (een poging tot) wezen camperen.

Maar het blijkt toch echt dat de Calibra niet echt ideaal is hiervoor.
      Rijcomfort en dergelijke zijn oke, maar gewoon te weinig ruimte.
      Daarnaast begint ook de roestduivel flink te werken aan het linker binnenscherm achter.

Nu ben ik dus wat aan het nadenken, om de calibra misschien weg te doen.
      Want opknappen kan ik financieel niet opbrengen.
      Dus er zal gespaard moeten worden voor een andere auto.
      Ook omdat er wat gezinsuitbreiding in de planning zit.
      Dan kan en wil ik later nog wel eens een Calibra als hobby project.

Maar goed, een andere auto dus.
      Mijn eerste ingeving is een Opel Vectra B2 sedan.
      Met de nodige luxe, zoals cruise control, climate control en alles elektrisch bediend.
      Maar ik ben ook aan het denken aan een alternatief.
      Maar wat is of zijn nu goede alternatieven van een Vectra?
      Iets in dat formaat moet het waarschijnlijk wel gaan worden.
      En ik wil ook niet inleveren qua vermogen (minimaal 115pk).
      Maar wil me dus ook oriënteren op andere merken.

De auto’s die ik tot nu toe een kans geef:
      Alfa Romeo 166
      Bmw E46 E39
      Volkswagen Bora Passat

Iemand die me verder kan helpen??

manta1988
      Deelnemer

ik denk dat de vectra in vergelijking met de andere autos die je hier hebt staan wat goedkoper in aanschaf e.d. is. De Alfa romeo en Bmw zijn fijne autos om te rijden, heb ze beide gehad. Maar als je er wat mee krijgt is het meestal niet goedkoop. En de VW tja daar heb ik geen ervaring mee maar lijken me niet echt slechte auto’s en aardig ruim. Misschien een volvo v40? Een 2.0 16v heeft 140 pk dus is wel aardig te vergelijken en ze zijn niet gek duur in aanschaf. Let er wel op dat ie soepel schakelt want ze willen nog wel eens problemen met de bak hebben

gr

iquick
        Deelnemer

Een passat met 1.8 turbo 150pk uit 2003. Onder de 2003 hebben veel kwaaltjes. Die motoren zijn goed tussen 2003 en 2005 als je daarna naar TSI gaat die zijn bagger dan liever geen VW. Of gewoon voor een Volvo T5 is wel een 2.3 Turbo maar dan heb je 250pk en zijn echt comfortabel. Zijn ook niet echt duur meer. Wellicht als je toch een opel wilt rijden, voor een vectra 2 liter, of eentje vanaf 2005 met een 1.8 140pk motor rijden ook erg fijn.

black champion

ben je net te laat m’n vectra ingeruild!

RISL
            Moderator

Een Zaf A?
              Of buiten de deur: Ford Mondeo?

Gastra3

Zelf een s40 voor mijn astra gehad. Ideale auto. Veel ruimte, comfortabel, en nog redelijk vlot. Echter niet de zuinigste, daarom nu een Astra op gas.
                Bora is dan wel het kleine broertje van de passat, maar scheelt je weer een klasse in de wegenbelasting en gecombineerd verbruik 1:14.

Andre_Ede

Als Opel vreind is er maar 1 keuze een Opel en dan een Vectra.

Een Opel is niet te vergelijken die zijn UNIEK. :jerry

kaneelschep
                  Deelnemer

Een sedan zou ik voor ruimte niet nemen.
                    Een sedan blijft namelijk altijd behelpen met rare vormen bagage. Dan past het altijd net niet.
                    Ik heb kadett sedan en hb gehad. Beide astras f gereden en beide vectras A, zelfs een passat hb en een santana kunnen vergelijken.
                    Zelfs met mijn gigantische Mercedes SEC. Het is een kofferbak waar je makkelijk 5 volwassen lijken in kwijt kan, maar als ze al wat stijver zijn had je toch liever een HB of station gewild :wtf :jerry
                    Mijn Kadett motorkap paste overigens wel zo op de achterbank ;)
                    Elke keer zit je met dingen die net niet in een sedan passen die wel nog net in een hatchbakje kunnen.
                    Dat als eerst ;)

Dus als je echt een auto zoekt waar dingen in kunnen! :D
                    volvo 850 estate. wel de 2,5 20v. Die rijden echt goed door. Blokken gaan eeeeeeuwig mee op lpg of niet.
                    Let wel met lpg op dat iedereen liegt over g3. het staat praktisch nooit op kenteken wat dus hogere wegenbelasting betekent ;)
                    Je hebt ze met alle luxe die je kan willen. En je kan er echt ALLES in kwijt :)
                    En daarbij zijn ze helemaal niet duur! En valt het gewicht nog best mee voor een grote station.

Smithy
                    Deelnemer

ik rij nu zelf met een Vectra B2, en vind het een zalige wagen !!
                      vergelijkbare wagens waar ik al eens mee gereden heb, en die me best ook wel bevielen,
                      waren een ford mondeo break uit ’02 en een audi A4 station uit ’01…

maar, ‘k blijf nog wel bij Opel ;-)

Twitchy

@kaneelschep wrote:

Een sedan zou ik voor ruimte niet nemen.
                        Een sedan blijft namelijk altijd behelpen met rare vormen bagage. Dan past het altijd net niet.
                        Ik heb kadett sedan en hb gehad. Beide astras f gereden en beide vectras A, zelfs een passat hb en een santana kunnen vergelijken.
                        Zelfs met mijn gigantische Mercedes SEC. Het is een kofferbak waar je makkelijk 5 volwassen lijken in kwijt kan, maar als ze al wat stijver zijn had je toch liever een HB of station gewild :wtf :jerry
                        Mijn Kadett motorkap paste overigens wel zo op de achterbank ;)
                        Elke keer zit je met dingen die net niet in een sedan passen die wel nog net in een hatchbakje kunnen.
                        Dat als eerst ;)

Dus als je echt een auto zoekt waar dingen in kunnen! :D
                        volvo 850 estate. wel de 2,5 20v. Die rijden echt goed door. Blokken gaan eeeeeeuwig mee op lpg of niet.
                        Let wel met lpg op dat iedereen liegt over g3. het staat praktisch nooit op kenteken wat dus hogere wegenbelasting betekent ;)
                        Je hebt ze met alle luxe die je kan willen. En je kan er echt ALLES in kwijt :)
                        En daarbij zijn ze helemaal niet duur! En valt het gewicht nog best mee voor een grote station.

Grappig dat je dat zegt, en wat je zegt is allemaal waar. Heb net de omgekeerde gang gemaakt. Heb mijn 850 estate 2.5 20v weggedaan voor een Calibra. Maar vond die Volvo wel een zielloos hok. Zat wel erg lekker, zeker op de langere ritten ook.

kaneelschep
                        Deelnemer

Hahaha :) het is inderdaad zeker een zielloos sleur en prop apparaat. ;) Helemaal waar.
                          En vaak rammelt ook alles in het interieur. Het schijnt een soort budget V70 te zijn.
                          Maar voor een opkomend gezin denk ik persoonlijk qua geld en ruimte eigenlijk gewoon de beste keus.
                          Of je moet naar een wegenbelasting vrije passat variant gaan ofzo.

wim-v6
                          Deelnemer

Wou zeggen, Heb hiervoor een B1 2.5 V6 CDX (Full opt dus) gehad, en 8jaar gereden, weinig mee gehad.

Nu net een Caravan (Station) 2.5 V6 CDX (wede full opt, en nu met leder) gekocht een maand of 2 terug, ook een Zalige auto…

De 2.5 V6 is niet de zuinigste, maar erg duur rijden doet het ook niet eens, Gemiddeld 1 op 10 a 1 op 11 is wel haalbaar.. (handbak)

Goeie opties zijn de 2.0 16V, en eventueel de 1.8 16V.

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.