veren vraag na ombouw 16N naar 2.0E met injectie

Forumindex Forums Modellen Manta veren vraag na ombouw 16N naar 2.0E met injectie

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231235
    knoll
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      beste,

      ik heb vorig jaar de ombouw gedaan van 16N met 4bak naar 2.0E injectie met 5bak en sper

      mn neus hangt sinds dien lager dan mn kont van de auto en kzit nu ook met sper dif en auto is niet controleerbaar meer bij serieuse slipper khad dat bij mijn groene manta ook maar dat is opgelost na neus harder af te laten veren en neus hoger dan de kont te brengen

      nu is mn vraag ik zit wellicht nog met originele 16N voorveren zitten wel reeds billsteins onder maar hangt nog steeds evenlaag en heb nog niet het resultaat wat ik wil.

      Weet er iemand welke veren mn neus omhoog brengen en eventueel waar ik ze vind

      khad al gedacht aan ascona diesel veren maar andere ideeen zijn ook welkom liefst niet te kostelijk

      Vriendelijke groeten en bedankt voor de moeite
      Alex

      #17799809
      ikdenman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 February 2010

        ik weet wel dat er bij ombouw naar een 6 cilinder , mercedes veren worden gebruikt !

        #17799810
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          een 2.0e is niet veel zwaarder dan een 16n, dus volgens mij zijn veren van een manta gte/gsi wel geschikt

          #17799811
          knoll
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2005

            ja en welke en hoeveel ringen moeten er af ongeveer :)

            kweet dat hij niet zoveel zwaarder is maar toch alle injectie delen en 5bak weegt toch ook meer maar mn bedoeling is om neus omhoog te krijgen iets hoger dan de kont dus

            #17799812
            mantadevil
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ja hoor gewoon van gsi/gte pakken
              heb de vauxhall van me schoonmoeder ook omgebouwd van 1200 tot 1900
              daar komen ook veren/schokbrekers van een gsi onder .

              #17799813
              Emiel-Manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2007

                Kunt toch gewoon kijken naar een 60/40 verlagingsset voor je Manta?
                Daar knapt elke gt/e / gsi wel van op vind ik :thumbup

                Vind het alleen vreemd dat de auto naar jou zeggen ‘ongecontroleerd’ raakt bij hard remmen.
                Sporing en schokdempers spreken dan meer een rol dan de veren.

                En slijpen aan je windingen.. tja dat vind ik persoonlijk wat armoedig. Blijf er dan van af.

                Heb eventueel wel een 60/40 set voor je tekoop.
                Zo lag m’n manta er destijds bij op die set (met 2.0E) :

                Heb zelf altijd icm verstelbare koni’s gereden. Nooit problemen gehad als ik eens hard in de ankers moest.

                Maar als jij de neus percé hoger wilt hebben dan je kont, is deze set niets voor je.

                #17799814
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  Of -40, Apex icm verstelbare Koni’s is ook vrij stug (niet té).

                  #17799815
                  knoll
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 July 2005

                    welja verlagen is niet echt een optie omdat er regelmatig word deelgenomen aan sportievere rondritjes zitten ook stukjes onverhard in meestal en wil niet echt overal beginnen happeren :) ik denk eraan om regelbare spax te steken rondom rond en dieselveren vooraan (halve ring wegdoen) om zo het effect te hebben dat de neus iets hoger staat,

                    een vriend van mij die rally rijd met die ascona b diesel heeft hem getest met de sper as onder nadat hij hem scheef had gezet was hij haast oncontroleerbaar deed totaal niet wat van hem gevraagt werd dit komt omdat de neus nu paar cm langer hangt dan de kont dat is niet echt goed voor de wegligging denk ik

                    #17799816
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Nouja dan kun je alsnog gewone Koni’s halen (instelbare), die zijn ook goed voor onverlaagde auto’s namelijk.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.