Veren vervangen Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Veren vervangen Zafira A

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Gianni62

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring mee, ik wil nl. mijn standaard veren vervangen voor Eibach 30mm lagere.
      Wat moet ik los halen en kan dit zonder brug?

Moet ik de oude veren achter inveren en vastzetten en daarna vervolgens de hele boel zo laag mogelijk laten zakken. Ik heb dit nl. wel eens bij een A manta gedaan.
      Maar hoe te handelen voor?

Graag advies en anders iemand die me kan helpen in het Westland.

Gommanski

Hey Gianni62,

Voorzijde :
        Bandje er af – 2 Bouten onder bij je demper los halen – Boven (in je motorcompartiment) je demper los draaien
        en hij is los, waarschijnlijk wel ff de kunststof kap verwijderen. (tussen ruitenwissers/motorruimte)
        Dan de demper in zijn geheel met veer verwijderen.

Let op bij verwijderen van je veer af je demper dat je je veer goed strak samen perst/houd en vast zet.
        Voor je het weet lanceer je de veer door je ruimte heen met alle gevolgen van dien.

Achter :
        Bandje er af – 1 bout los halen van je demper – as naar beneden drukken en je haalt de veer er zo tussen uit.
        Mocht het niet per zijde gaan dan ff aan beide zijden te gelijk de auto omhoog en de dempers los halen.

Zo is het mij gelukt bij mijn Zaf A met het plaatsen van een Weitec dempers + veren set.

Suc6.

Gianni62

He geweldig deze info, ik dacht al zoiets maar liever zekerheid alvorens de boel te mollesteren.

Bedankt alsnog…

erwin78

HAAL DE VEER NIET LOS ZONDER VEERSPANNER, JE HOUD HEM ECHT NIET TEGEN MET DE HAND!!!!!!!

Achter is makkelijk, gewoon auto op de wielen laten rusten, onderste schokdemper bout eruit draaien, achterkant auto opkrikken en de oude veer valt er zo tussen uit, monteren in omgekeerde volgorde.

erwin78

Oja, vergeet de auto niet uit te laten lijnen nadien, zo goed als zeker dat je sporing niet meer klopt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.