Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Veren vectra GTS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2010 om 15:55 #17221984
Ha mede vectra rijders,
Vandaag naar de keuring geweest met m’n vec hij is afgekeurd:fy1 heb een gebroken linker voor veer is de onderste ring die in de schaal ligt zeg maar, nu is mijn vraag wat kan ik beter doen een setje verlagings veren of een nieuwe (kost € 142 en moet uit duitsland komen duur 5 dgn).
als ik verlagings veren neem welke moet ik dan precies hebben en op wat voor kosten moet ik dan rekenen?
Hoor het graag van jullie, alvast bedankt.Grtjs Chris-GTS
2 juni 2010 om 16:14 #17681994origineel gepost door Chris-GTS
Ha mede vectra rijders,Vandaag naar de keuring geweest met m’n vec hij is afgekeurd:fy1 heb een gebroken linker voor veer is de onderste ring die in de schaal ligt zeg maar, nu is mijn vraag wat kan ik beter doen een setje verlagings veren of een nieuwe (kost € 142 en moet uit duitsland komen duur 5 dgn).
als ik verlagings veren neem welke moet ik dan precies hebben en op wat voor kosten moet ik dan rekenen?
Hoor het graag van jullie, alvast bedankt.Grtjs Chris-GTS
Ik had mijn GTS 2.2 benz uit 2003 ook verlaagd maar dan met goedkope veren ongeveer 80 euro(merk weet ik zo niet) ik dacht dat maakt nie uit:thumbdown dat maakte dus wel uit, toen ze er net onder zaten (hij zou ongeveer 3 cm zakken) was hij al 5 cm gezakt en ik dacht das mooi maar hij bleef maar zakken tot zelfs 8 cm vanaf het asfalt en ik kan je zeggen das nie fijn met die drempels alle comfort was bij mij in ieder geval weg.
Op vakantie kreeg ik afgelopen jaar nogal wat slecht wegdek voor mijn kiezen gekregen en mijn vec trilde als een gek daarom wou ik alles weer orgineel maar op dat moment kwam ik mijn huidige vec station tegen en was reparatie niet meer nodig.Kortom als je het doet bezuinig niet op die veren ( en eventueel schokbrekers)
ps ik had ook 18 inch velgen met 40 bandjes
Jan2 juni 2010 om 16:40 #17681995Dus de keuze is 1 nieuwe veer of een setje verlagingsveren?
Degene die je één enkele veer durft aan te smeren is een prutser :fy1
Veren met je altijd in een set (links + rechts) vervangen. Veren slijten, en krijgen naar verloop van tijd andere veer eigenschappen.En een setje goede verlagingsveren, bijvoorbeeld Eibach, heb je al voor €160 – €180.
Je bent goedkoper uit, hebt beter materiaal (i.v.t. de OEM rotzooi) en de rijeigenschappen worden beter.Keuze lijkt me simpel dan.
2 juni 2010 om 17:28 #17681996origineel gepost door yzf1kr
Dus de keuze is 1 nieuwe veer of een setje verlagingsveren?Degene die je één enkele veer durft aan te smeren is een prutser :fy1
Veren met je altijd in een set (links + rechts) vervangen. Veren slijten, en krijgen naar verloop van tijd andere veer eigenschappen.En een setje goede verlagingsveren, bijvoorbeeld Eibach, heb je al voor €160 – €180.
Je bent goedkoper uit, hebt beter materiaal (i.v.t. de OEM rotzooi) en de rijeigenschappen worden beter.Keuze lijkt me simpel dan.
okey heb ik dan 2 of 4 veren voor die prijs? is het dan ook nodig om de schokbrekers te doen als ik een cm of 3 zak?
Grtjs Chris-GTS
2 juni 2010 om 17:52 #17681997Schokbrekers hoefen niet te worden vervangen bij 3cm.
Gr. Gts32v6
2 juni 2010 om 18:13 #17681998Een GTS zal trouwens minder dan 3 cm zaken met eibach veren omdat de GTS standaard al wat lager staat en eibach rekent vanaf standaard model vectra.
Jaap
2 juni 2010 om 19:38 #17681999origineel gepost door Chris-GTS
okey heb ik dan 2 of 4 veren voor die prijs? is het dan ook nodig om de schokbrekers te doen als ik een cm of 3 zak?
Voor die prijs heb je 4 veren.
En zoals al gezegd zal je auto waarschijnlijk maar 1,5 – 2 cm zakken. Nieuwe schokbrekers heb je pas nodig als je meer als 3cm omlaag gaat.
2 juni 2010 om 19:56 #17682000origineel gepost door yzf1kr
Dus de keuze is 1 nieuwe veer of een setje verlagingsveren?Degene die je één enkele veer durft aan te smeren is een prutser :fy1
Ook eibach veren breken.
Afgelopen week 2 auto’s gehad waar bij eibach veren gebroken waren.2 juni 2010 om 20:24 #17682001origineel gepost door arjontje
Ook eibach veren breken.
Afgelopen week 2 auto’s gehad waar bij eibach veren gebroken waren.Hey, waren dat ook de Vec C modellen? Ik heb sind een klein jaar een complete eibach set voor en achter met nieuwe bilsteins voor en achter maar begin het donker bruine vermoeden te krijgen dat mijn linker voorveer naar de galemiesen is. Dat ding dat kraakt als de ziekte. Moest er binnekort maar eens voor naar een brug want als ik er onder lig zie ik niks geks.
Safe driving Jurgen.
2 juni 2010 om 20:39 #176820022 juni 2010 om 20:41 #17682003origineel gepost door jraaf
origineel gepost door arjontje
Ook eibach veren breken.
Afgelopen week 2 auto’s gehad waar bij eibach veren gebroken waren.Hey, waren dat ook de Vec C modellen? Ik heb sind een klein jaar een complete eibach set voor en achter met nieuwe bilsteins voor en achter maar begin het donker bruine vermoeden te krijgen dat mijn linker voorveer naar de galemiesen is. Dat ding dat kraakt als de ziekte. Moest er binnekort maar eens voor naar een brug want als ik er onder lig zie ik niks geks.
Safe driving Jurgen.
Was 1 vec C
Maar het was een achter veer.
De andere was een renault megane coupe
2 juni 2010 om 20:43 #17682004Is misschien wel wat chris??? Als hij nog goed is???? Ik woon naast krabbendijke! Ik wil hem wel ophalen voor je en dan kom je hem in goes ophalen op mijn werk?? Kunnen we gelijk de GTS-en bekijken!
2 juni 2010 om 21:35 #17682005allemaal alvast vriendelijk bedankt. het er onder zetten is geen probleem dat lukt me wel! rechts voor was nog goed en achter ook gelukkig er is zeker een cm of 10 afgebroken en daar heb ik dan zonder het te weten afgelopen zaterdag nog 430 km mee gereden:o!
jullie horen er nog vanGrtjs Chris-GTS
3 juni 2010 om 06:00 #17682006origineel gepost door jraaf
Hey, waren dat ook de Vec C modellen? Ik heb sind een klein jaar een complete eibach set voor en achter met nieuwe bilsteins voor en achter maar begin het donker bruine vermoeden te krijgen dat mijn linker voorveer naar de galemiesen is. Dat ding dat kraakt als de ziekte. Moest er binnekort maar eens voor naar een brug want als ik er onder lig zie ik niks geks.Heb je bij het vervangen van de veren ook de veerpootlagers vervangen? En de hoesjes/kapjes voor over de veren geplaatst?
Kunnen allebei een oorzaak zijn voor het kraken.
3 juni 2010 om 16:26 #17682007origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door jraaf
Hey, waren dat ook de Vec C modellen? Ik heb sind een klein jaar een complete eibach set voor en achter met nieuwe bilsteins voor en achter maar begin het donker bruine vermoeden te krijgen dat mijn linker voorveer naar de galemiesen is. Dat ding dat kraakt als de ziekte. Moest er binnekort maar eens voor naar een brug want als ik er onder lig zie ik niks geks.Heb je bij het vervangen van de veren ook de veerpootlagers vervangen? En de hoesjes/kapjes voor over de veren geplaatst?
Kunnen allebei een oorzaak zijn voor het kraken.
Nee, thanks for the update. Ik had dit idd al eens eerder gelezen op je topic maar kon het efkes zo snel niet vinden. heb in ieder geval een beurt in de planning vor de stuurkogels en draagarmen voor. Lagers zijn volgensmij nog wel in orde daar ik geen rare geluiden bi in of uit sturen heb. Maar die ‘ kapjes’ daar heb ik wel intresse naar. Is dat origineel opel of aftermarket en waar kan ik ze krijgen?
Hoor het graag.
Safe driving Jurgen
9 juni 2010 om 16:42 #17682008En alles gelukt???
9 juni 2010 om 17:10 #17682009ander moet je ali-gsi ff pm die verkoopt zulke dingen ook bij lowcustoms
gr vectra vlammen
9 juni 2010 om 17:59 #17682010zo de vec rijd gelukkig weer met dank aan m’n pa!
is er een klein uurtje mee bezig geweest, en bij de herkeuring heeft de keurmeester er niet eens naar gekeken! hadden de oude veer ook bij maar hij geloofde het wel! het waren 5 á 6 boutjes los en het spul lag er van onder ging makkelijker dan ik dacht!ikke blij dat ik weer kan rijden!
grtjs chris-gts
13 januari 2011 om 12:49 #17682011Gheh, toevallig! Ik heb ook een GTS, zelfde kleur, zelfde probleem.
Net gebeld door keurmeester: afkeur; linker voorveer gebroken.
Net even bij brezan gekeken; voorveer per stuk: 99 euro!
Daar koop ik dus een mooi setje eibach voor. Aangezien mijn GTS (1.8 16V) een LPG installatie heeft, zit ik er over te denken om een setje eibachs te nemen voor 1 type zwaarder (2.2 16v)
Zou dat kunnen?
Gooi er denk ik gelijk Bilstein B4s onder. Vec is nu 8 jaar oud, en een setje frisse schokbrekers kan nooit kwaad na 8 jaar toch?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.