Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Veren astra station ook op hatchback?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2013 om 13:23 #17258432
Vraag,
Passen de achterveren van een astra g station ook op een astra G hatchback?
Reden is dat ik al een tijdje rondrij met 17 inch velgen die ik over had van mijn Vectra V6 maar die bij zwaarder beladen en flink inveren ( bij die belading ) net iets aanlopen in de wielkasten.
De banden zijn al vervangen voor iets plattere exemplaren waardoor het al veel beter is maar ik wil het helemaal kwijt zonder de banden of velgen te hoeven wisselen.
Ik heb begrepen dat de achterveren van een station net iets dikker en dus stugger zijn.
Kan dit of heeft iemand een beter idee?9 juni 2013 om 21:08 #18151320nope is anders.
Willem
10 juni 2013 om 11:47 #18151321Heb bij een Astra G CC 5drs uit 2000, welke uitgevoerd is met een LPG-tank en trekhaak, de achterveren van een Astra H station gemonteerd.
Gaat prima, alleen is de Astra nu behoorlijk stugger van achteren.10 juni 2013 om 15:27 #18151322Excuus, zat aan de schokbrekers te denken, die zijn anders..
Veren zijn knap zwaarder inderdaad..
Willem
12 juli 2013 om 20:59 #18151323Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag, De veren van een astra g station passen inderdaad op een hatchback.
Ze zijn inderdaad wat dikker en dus ook stugger waardoor de auto aan de achterkant hoger zou komen te staan.
Oplossing: Ik heb vanavond verlagingsveren ( 3 cm) van de astra G station gemonteerd.
Resultaat: de rijhoogte is hetzelfde gebleven maar de achterkant is stugger geworden waardoor de banden bij volle belasting hopelijk niet meer aanlopen.Job done.
13 juli 2013 om 06:25 #18151324netjes, zo kan je weer heerlijk rijden, ook als de auto vol ligt.
Willem
13 juli 2013 om 06:48 #18151325@wim-v6 wrote:
netjes, zo kan je weer heerlijk rijden, ook als de auto vol ligt.
Willem
Yep, heb alleen een volgend probleem ontdekt.
De rubbers aan de bovenzijde van de veren zijn niet al te best dus die ga ik van de week nog vervangen.
Niet zo’n spannende klus.
Volgend probleem is dat er aan de rechterkant een van de “noppen” op de as waar de veer aan de onderzijde op staat zo verrot dat deze spontaan is afgebroken. Er staat nu nog een randje van zo’n dikke centimeter waar de veer achter zit.
Ik denk dat ik maar een stukje dikwandig stalen buis neem, die in het gat druk en aan de onderkant laat vastlassen zodat de veer niet kan verschuiven.
Moet deze week nog maar even gebeuren aangezien ik over 2 weken met vakantie naar duitsland ga.13 juli 2013 om 06:50 #18151326succes
13 juli 2013 om 06:52 #18151327Bedankt. Begin ondertussen een beetje moedeloos te worden van al die kleine mankementjes.
13 juli 2013 om 10:55 #18151328Mooi,
Trouwens volgens mij gaan de veren nog iets inzakken, want ze zaten maar een maandje onder de mijne. Veel zal het niet zijn hoor.
mvg
13 juli 2013 om 12:18 #18151329Zie het vanzelf wel.
Zojuist mijn achteras laten lassen.
Een dikwandig stukje buis in het gat gezet waar de veer omheen valt en vast laten lassen.
Een van de nokken was weggerot waardoor de kans bestond dat de veer weg zou kunnen springen.
Dit kan nu dus niet meer.13 juli 2013 om 14:32 #18151330Haha, ja je moet niet hebben dat de veer wegspringt als je 180 rijd op de autobahn :afro
13 juli 2013 om 14:38 #18151331Gaat wel iets harder denk ik. 2 liter moet over de 200 lopen dus dat ga ik eens fijn uitproberen in de vakantie.
Zit vlak bij de Nurburgring dus als de kans zich aandoet gaat de Astra erop.13 juli 2013 om 14:46 #18151332Haha,
Succes. En laat maar weten hoe hard de auto liep.
Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.