verder in rest topic! deze kan dicht!!

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) verder in rest topic! deze kan dicht!!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    anoniem

Voor de zoveelste keer heeft mijn kadett me weer laten staan,
      hij wilde weer eens niet starten.:fy1:fy1:fy1:fy1

ik heb hier al een keer eerder last van gehad maar lag toen aan de kabelboom d8 ik, want elke keer dat ik aan de kabel zat te rommelen starte hij na verloop van tijd.

Nou is het een hele tijd weggeweest maar sinds een maand of 3 (tja ik rij er heeel weinig mee) heeft hij weer problemen.
      ik heb eerst de accu vervangen, maar dit hielp nie
      Nu ben ik er wel achter wat het is denk ik maar wil toch even jullie gedachten weten.

Ik denk, aangezien de startmotor wel wil maar hij de krukas niet rond krijgt dat hij veel te weinig spanning krijgt.
      nu heb ik vorige week toen hij weer niet starte wd40 gespoten op de voeding (dikke rooie kabel) van de startmotor,
      en verrek hij starte in 1x.
      dus ik ga de kabels losgooien en de handel schoonmaken, en gelijk alle massa kabels vervangen en ook de dynamo vervangen.

hebben jullie verder nog ideeen???

Fearless
      Deelnemer

Kabels lossen en oxidatie wegschuren…
        Waarom ook je dynamo vervangen?
        Als ie gewoon bijlaadt (ff meten!) dan zou ik hem lekker laten zitten ;)

anoniem

hij laait al een tijdje slecht, deze stond zo ie zo op de nominatie om er af te gaan.
          moet alleen nog even een ander halen.

Stilstand is echt achteruitgang.:swear

sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer

wat mij te binnen schiet is lekstroom??

anoniem

om te starten heb ik power zat in de accu zitten,

het zit echt ergens in de bekabeling!!

alleen nog ff uitzoeken waar, maar moet het eerst ff beter weer worden.

corsaboy
              Deelnemer

niet of moeilijk rond gaan van de startmotor kan verschillende oorzaken hebben..

Zoals gezegd de voedingskabel en de massa..
                Maar ook de startmotor zelf kan wel eens raar doen…

Alleen wd40 op bekabeling ben ik geen voorstander van.. Beter is alles los halen, normaal schoonmaken (zonder water maar met staalborstel) en alles weer monteren… :P

anoniem

origineel gepost door corsaboy
                  niet of moeilijk rond gaan van de startmotor kan verschillende oorzaken hebben..

Zoals gezegd de voedingskabel en de massa..
                  Maar ook de startmotor zelf kan wel eens raar doen…

Alleen wd40 op bekabeling ben ik geen voorstander van.. Beter is alles los halen, normaal schoonmaken (zonder water maar met staalborstel) en alles weer monteren… :P

Ik ga komende week de handel los gooien,
                  goed schoonmaken en vervangen wat niet goed is.

ik denk dat het aan de voeding licht omdat de dynamo ook niet lekker z´n werk doet, en dit diezelfde kabel is.

ga ik ook de kabel er tussen uit halen en nalopen op evt corrosie.

anoniem

nou de kadett start weer,
                    een paar goede klappen op de startmotor en het apparaat deed het weer.

kan weer lekker rijden,
                    maar ik ga wel alles vervangen, kabels,startmotor, dynamo enz enz

maar goed kan weer rijden dat is het belangrijkste.

groeten

a3corsa

origineel gepost door bordeaux beauty

Zonde van het geld, maar je moet het zelf weten.

Probleem zit waarschijnlijk in de startmotor(relais) en/of de bekabeling. Een probleem in de bekabeling zou er ook voor kunnen zorgen dat je dynamo slecht lijkt te laden.

anoniem

origineel gepost door a3corsa

origineel gepost door bordeaux beauty

Zonde van het geld, maar je moet het zelf weten.

Probleem zit waarschijnlijk in de startmotor(relais) en/of de bekabeling. Een probleem in de bekabeling zou er ook voor kunnen zorgen dat je dynamo slecht lijkt te laden.

Probleem zit in de startmotor en de bekabeling, en daarom haal ik die zooi er af.
                        Maar aangezien ik echt een zeikerd ben vernieuw ik de rest ook.
                        zonde van het geld? tja ik vind het geld wel waard als hij het weer perfect gaat doen!
                        tevens ga ik de hele motor toch demonteren en bewerken dus wordt de motor weer helemaal als nieuw.;)

anoniem

ik heb de kabels inmiddels verwijderd en het tape er helemaal vanaf gehaald maar de voedingskabel van de startmotor is nog prima.
                          alleen de kabel die naar de dynamo gaat is niet meer 100 %

startmotor is na 18jaar ook wel aan vervanging toe en de dynamo ook.
                          dus ik ga komende week maar eens achter spullen aan!!

gr

anoniem

verder te volgen in mijn restauratie topic!:thumbup

dus deze kan dicht.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Het onderwerp ‘verder in rest topic! deze kan dicht!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.