verdamper airco lek

Forumindex Forums Modellen Astra verdamper airco lek

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    omegakokkie

Hallo allemaal,

Ik ben inn het bezit van een Astra Njoy 1.6 uit 2003.
      Hiervan is onlangs de airco overleden, volgens de garage is de verdamper lek ook zat er in de leidingen al een grijze deeltjes wat duiden op een (bijna)kapotte aircopomp.

Als ik de verdamper zou laten vervangen dan zou ook de pomp vervangen moeten worden en het hele circuit geflushed worden wat er op neer kwam dat dit alles bij elkaar een 1200 euro ging kosten.

Nu is mijn vraag of het vervangen van de verdamper en pomp een karweitje is dat je “makkelijk” zelf kunt doen?

Graag jullie reactie

koenelsenaar
      Deelnemer

Verdamper vervangen is wel flink wat werk, je middenconsole moet eruit. Aircopomp is ongeveer een uurtje of 2 werk, multiriem eraf, leidingen los, pomp los, en de boel weer terug monteren.

Vergeet geen nieuwe o ringen te plaatsen.

Andre_Ede

Weet niet bij wat voor garage je geweest bent maar als het een dealer is zou ik zeggen ga ook eens langs bij een vrije garage, dat kan soms veel schelen.

Famempeters

doe is informeren bij Airco service Twente deze repareert op div locaties in Nederland en onbetwist netjes en goed , pompen zijn volle revisie pompen met let op 2 jaar garantie dat heb je op een nieuwe niet eens en men werkt super.

ik was voor een pomp en condensor systeem spoelen en vullen 378€ kwijt 1 1/2 uur werk in Amsterdam noord lekker er bij zitten kijken wat ze uitspoken met een goede bak koffie.

p.s Opel Zafira .

Bert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.