Verctra A 1994 1.7D Startproblemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Verctra A 1994 1.7D Startproblemen

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    vectraboy94

Hallo ik ben hier nieuw op deze forum maar had een vraagje.
      Ik heb een opel vectra a van 94 1.7D met start problemen.
      Eerder deze winter had ik last van een defecte batterij die ik ongeveer 2 weken geleden heb vervangen.
      Nu loopt de batterij blijkbaar weel leeg voor de eerste keer in 2 weken na het vervangen van de batterij.
      Ik denk niet dat het de alternator is want als ik de wagen stationair laat draaien en de plus pool van de batterij afkoppel blijft hij draaien en vallen de lichten ook niet uit zolang het stroom circuit rond is. als ik deze verbreek door de 2de dunnere kabel op de plus pool los te koppelen valt de wagen uit. zonder batterij kan ik alles gebruiken buiten de radio waardoor de lampen dimmen.
      Nu is mijn gedacht dat ik ergens stroomverlies heb maar hoe kan je dit meten en of maken.
      Als ik de batterij met een druppel lader oplaad doet hij het weer perfect maar voor hoe lang dat weet ik niet.
      Met mijn vorige defecte batterij bleef het lichtje van de batterij branden op men dashbord maar dat is nu niet meer.
      Ik heb tot nu toe alles al zelf kunnen oplossen aan de wagen van co uitstoot voor de APK ,radiator en water circulatie vernieuwen en blokkerend contact slot door plaatjes uit te nemen allemaal dankzij het internet.
      Hoop dat het mij nu ook helpt.

MVG Vectraboy94

omegast
      Deelnemer

Heb je verlichting in de kofferbak? Mijn zwager heeft zoiets gehad met zijn Renault…bleef lampje branden in de kofferbak :wtf

vectraboy94

Juist gecheckt door de achterbank neer te klappen is blijkbaar niet het probleem maar tog bedankt :D daar had ik nog niet aan gedacht.
          denk dat in de stroomtoevoer van de automatische antenne is ga afkoppelen ondat deze nie meer volledig naar binne gaat. maar voor de rest weet ik het ook niet.

vectraboy94

Baterij volledig opgelade en geeft 12.4v in statinair geeft hij 14.7v dus het is denk niet men alternator.
            Heb net een voltmeter aangeschaft en ga de auto niet in contact de zekering kast is doormeten zien of dat iets zegt.
            Moest dit nix zijn iemand nog suggesties? Groetjes vectraboy94

MarkVectra93
            Deelnemer

Hoeveel lekstroom heb je als de auto uit is en de deuren dicht?
              Heb je een radio op constant stroom of gaat dit via contact?
              Helaas zijn er niet veel meer opties in mijn ogen dan meten…

vectraboy94

Net gemeten en de radio zit op de zelfde zekering als 4 pinkers klok en binne verlichting.
                met de deure dicht geeft hij nog 12v aan via de zekeeing kast al hoewel de radio automatisch met het contact uit gaat.
                Wel he ik gezien dat de centrale vergrendeling zekering ook constand 12v uitgeeft.

vectraboy94

@MarkVectra93 wrote:

Hoeveel lekstroom heb je als de auto uit is en de deuren dicht?
                  Heb je een radio op constant stroom of gaat dit via contact?
                  Helaas zijn er niet veel meer opties in mijn ogen dan meten…

Hierboven uitleg. Weet niet of ik moet op deze knop drukken zodat je het ziet.

MarkVectra93
                  Deelnemer

je meet in voltage volgens mij moet je ampére meten tussen de kabels niet erover dan krijg je kortsluiting ,1 voor 1 componenten uitschakelen als de stroom wegvalt zit t probleem in dat circuit, weet t helaas voor jou niet 100% zeker meer aangezien ik bijna 10 jaar niet meer in een garage werk

vectraboy94

@MarkVectra93 wrote:

je meet in voltage volgens mij moet je ampére meten tussen de kabels niet erover dan krijg je kortsluiting ,1 voor 1 componenten uitschakelen als de stroom wegvalt zit t probleem in dat circuit, weet t helaas voor jou niet 100% zeker meer aangezien ik bijna 10 jaar niet meer in een garage werk

Ok bedankt dat ga ik na het eten eens testen als het nog licht is. Groetjes

Opeltje17
                      Deelnemer

Lekstroom meet je tussen de minpool van je accu en de minpool klem.

Let wel op dat je een goede multimeter pakt, de gezekerd is anders fikt je multimeter af.

Kijken wat de lekstroom is, mag max rond de 0.05A liggen, is de stroom hoger ga je zekeringen trekken net zolang totdat de stroom zakt.

Wel even je deurschakelaar vast tapen, anders heb je zeker lekstroom.

MarkVectra93
                        Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Lekstroom meet je tussen de minpool van je accu en de minpool klem.

Let wel op dat je een goede multimeter pakt, de gezekerd is anders fikt je multimeter af.

Kijken wat de lekstroom is, mag max rond de 0.05A liggen, is de stroom hoger ga je zekeringen trekken net zolang totdat de stroom zakt.

Wel even je deurschakelaar vast tapen, anders heb je zeker lekstroom.

dankje voor de aanvulling dit was wat ik niet zeker wist

16vcorsa
                          Deelnemer

het kan ook zeker de dynamo zijn als je diode brug niet fris meer is kan de dynamo de accu ook leeg trekken

gr 16vcorsa

Oenatje
                            Deelnemer

niet fijn zulke problemen,

heb je ook wat foto’s van je vectra?

vectraboy94

Ik zal is een paar fotos op die facebook posten. Voorlopig ga ik een schakelaar tussen de plus en men batterij zetten en in men grill verwerken zodat deze niet meer kan leeg lopen als hij stil staat. Bedankt iedereen tog!

MarkVectra93
                                Deelnemer

ben benieuwd hoe je dit gaat doen…
                                  die kabel doorknippen lijkt me geen goed idee :hmmz
                                  + het moet een verdomd grote schakelaar zijn aangezien het een behoorlijke kabel is

vectraboy94

http://www.conrad.be/ce/nl/product/702180/SCI-A23-5-Auto-veiligheidsschakelaar-12-VDC-100-A-Accuschakelaar-100-A12-V-50-A24-V” onclick=”window.open(this.href);return false;

denk dat het wel gaat lukken. Worden ook gebruikt bij de cross.

MarkVectra93
                                    Deelnemer

Ik zou t probleem gewoon zoeken voor je t weet heb je kortsluiting en fikt je auto af….

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.