Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verbruiksmeter Astra 1.3CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2014 om 11:47 #17265038
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Opel Astra Sportstourer 1.3CDTI uit 2011 die ik aangeschaft heb bij een occassioncentrum. Het is een uit Belgie geimporteerd exemplaar.
Het is een simpel model waarin zelfs de cruisecontrol ontbreekt. Op zich niet erg maar wat ik wel erg mis is dat het huidig gebruik en het gemiddelde verbruik niet zichtbaar zijn in het menu.Klopt het dat dit softwarematig is in te schakelen of is dat niet zo. Enig idee van de kosten?
BVD!
2-6-2014:
Opeldealer heeft de functie softwarematig in kunnen schakelen. Allen bedankt voor het meedenken!10 mei 2014 om 20:29 #18226941Anoniem
1 January 1970Wat voor systeem zit er in ?
11 mei 2014 om 08:05 #18226942Naar mijn weten hebben ze toch altijd een boordcomputer hoor.
11 mei 2014 om 09:29 #18226943ik heb een standaard astra H uit 2006 en die heeft het.. dus lijkt me stug dat jij het niet zou kunnen
11 mei 2014 om 10:03 #18226944Astra-H heeft het Zeker niet standaard, in mijn zoektocht naar een Grijs kenteken exemplaar kwam ik er Meer tegen met een TID (Klok / Datum-Radioinfo) als met een Verbruiks Computer (MID / GID / CID), Tot op modellen van 2009 toe.
Denk dat in de kaalste uitvoering de Verbruiks Computer ook zeker niet standaard hoeft te zijn in de Astra-J
Zit net effe te kijken, voor Verbruiks Computer moet je op de Basismodellen bij betalen op de Astra-J.
Willem
11 mei 2014 om 18:05 #18226945Klopt is niet standaard. Zelfs de Insignia is geleverd zonder radio en bc. Vaak gaat het dan wel om bedrijfs wagens.
11 mei 2014 om 18:21 #18226946Even wat informatie van een andere site geplukt : http://www.astratuningclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=132&t=11946″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Er zijn 4 displays geleverd te weten :
TID : Triple Info Display
BID : Board Info Display
GID : Graphic Info Display
CID : Colour Info DisplayWat zijn de verschillen :
Een TID laat alleen zien : Tijd, buiten temperatuur en de datum/radio informatie.
Een BID heeft naast deze opties ook de keuze om weer te geven :
Een GID heeft naast de opties van de BID ook de moeglijkheid tot weergave van navigatie icm een CD70navi of DVD90 / 100 (bolletje / pijltje) en het weergeven van de ingestelde temperatuur voor de climate controle.
Tussen de 2004-2007 en de 2007-2010 modellen zit er ook nog een klein verschil, bij die laatste is het gemiddelde verbruik af te lezen :
Als laatste is er ook nog een CID welke te vergelijken is met de GID echter is de CID een kleurenscherm en iets groter dan de overige schermen.
De navigatie gebeurd bij dit scherm niet met de bolletje/pijltje symbolen maar met landkaarten (mits de RGB stekker tussen de CD70 / DVD90 en het display is aangesloten).
Dit scherm kan tevens omschakelen van kleuren om tijdens donkere sitaties niet teveel tegenlicht te geven :
Ook dit scherm is in 2 versies te verkrijgen : de versie van 2004-2007 is voorzien van een 2 regelig display, de versies van 2007-2010 is voorzien van een 3 regelig display waarbij als extra optie het gemiddeld verbruik ook is af te lezen.
Nacht situatie (verlichting aan)
Kan ik zomaar een display uitwisselen ? Nee, dat kan zeker niet !
De displays zijn allen software matig gekoppeld aan het voertuig waarin ze geleverd zijn.
Dit houdt in dat je niet zomaar een display vanuit een ander voertuig in jou Astra H kan plaatsen.
Om dit te kunnen moet zowel jou display als het display uit het andere voertuig zijn uitgeleerd.
Nadat je de displays hebt gewisseld dient deze weer in jou auto te worden ingeleerd.
Let ook op dat er in de displays een code index is geprogrammeerd. Hiermee weet het display of je een GTC, hatchback, sedan, twintop of station hebt en of deze op benzine, LPG of diesel rijdt.
Dit is met name belangrijk om het verbruik goed te kunnen weergeven. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.