Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Verbruik turbo auto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2009 om 16:47 #17549034
Ja maar dat gaat geen 150km schelen…
Anyway, van de week maar es uitlezen en wellicht nieuwe LMM plaatsen.
Het valt me op dat in de bebouwde kom het verbruik echt abnormaal hoog is.
15 november 2009 om 21:20 #17549035origineel gepost door Govers
Hoeveel inch velgen heb je eronder? Welke breedte?
Rijd je overdag ook met alle verlichting aan (incl vertestralers)?
Flinke muziek installatie?
Allemaal factoren die met je verbruik je maken hebben.
:wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????
dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!
de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.
enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie
16 november 2009 om 09:45 #17549036als ik mn achterruit verwarming aanzet, voel ik toch echt wel dat de motor wat meer moeite krijgt met ronddraaien…
dus t zal wel iets schelen16 november 2009 om 10:54 #17549037Wat de dynamo trekt is minimaal zoals Sjoerd al zei. Het grootste deel licht aan je rechtervoetje :D
16 november 2009 om 12:42 #17549038origineel gepost door sjoerdie
origineel gepost door Govers
Hoeveel inch velgen heb je eronder? Welke breedte?
Rijd je overdag ook met alle verlichting aan (incl vertestralers)?
Flinke muziek installatie?
Allemaal factoren die met je verbruik je maken hebben.
:wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????
dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!
de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.
enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie
Dan lees de boeken nog maar eens na…
V.b.
Laat je auto maar stationair draaien en zet je verlichting en achteruitverwarming maar eens aan….dan hoor je goed dat de motor in toeren terugvalt en bijregelt.
16 november 2009 om 20:03 #17549039Zinloze discussie… ik rijd zoals ik altijd rijd en merk nu dat ik veel minder ver op een tank kom, daar gaat t om. Waarschijnlijk 1 van de sensoren kapot… komen we snel genoeg achter.
16 november 2009 om 20:14 #17549040Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????
Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.
17 november 2009 om 08:01 #17549041en waarom valit ie in toeren terug????
omdat ook de sensoren, en alle electronica even een dipje krijgen….
DE DYNAMO DRAAIT ALTIJD MET DEZELFDE WEERSTAND!!!!!!!!!
diegene die denkt dat dit anders is, moet toch maar even wat uitzoekwerk gaan doen!!
sorry voor de offtopic BAAS.J ;)
Maar heb je niet het idee dat ie bij sommige toerentallen verzuipt? dus even inhoud..
of hoger stationair lopen?
ik denk dat er een sensor niet helemaal lekker meewerkt (bijv lmm of temp sensor) en daardoor teveel inspuit
17 november 2009 om 11:49 #17549042Sjoerd je hebt het giga mis…..
Ga maar eens naar de rollenbank en zet je verbruikers maar eens aan dan zie je het zelf.
of google eens;)17 november 2009 om 15:53 #17549043origineel gepost door erwin78
Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.
Ik kon eerst wel 500km op een tank halen!
17 november 2009 om 17:59 #17549044Oke, dan is het dus geen inbouw fout, dan idd uit laten lezen en vragen of ze een 4-gas meting doen, dan kun je mooi je lambda waarde zien en je co waarde!!!
17 november 2009 om 18:00 #17549045Sjoerdie…
De dynamo gaat zwaarder lopen als hij harder moet werken. Als jij je groot licht en achterruitverwarming en alle andere grote verbruikers aanzet moet hij flink werken en gaat hij zwaarder lopen. Bij sommige auto’s zie je het zelfs op de toerenteller, de motor zakt dan gewoon een hondertal toeren als je alles aanzet bij stationair lopen.
17 november 2009 om 21:32 #17549046hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJK
hij levert altijd dezelfde spanning en Ampere’s, met 1500toeren of 8000
het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP
dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.
Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.
anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)
17 november 2009 om 22:27 #17549047Sjoerd je hebt gelijk;)
Ze liegen alleen in mijn schoolboeken,zal ze eens een mail sturen dat het nergens op lijkt….
Maar als jouw bewering klopt?
Waarom verbruikt een auto met verbruikers aan meer brandstof?
Dat zou niet uit maken volgens jou.
Maar goed wij worden het toch niet eens,ik denk dat JIJ nog eens wat uitzoekwerk moet doen.
gr17 november 2009 om 22:34 #17549048eigenwijsje….:jerry
18 november 2009 om 07:31 #17549049Sjoerd…lees eerst je boeken nog eens door…
En een dynamo levert niet altijd dezelfde ampere’s…ligt eraan hoeveel je vraagt….maar goed zal er over op houden on topic weer.
18 november 2009 om 07:55 #17549050hee jongens.. op daar lekker ff een apart topic over.. Ik ben gewoon benieuwd waarom BaasJ 150 km minder rijd dan normaal.
18 november 2009 om 22:33 #17549051origineel gepost door sjoerdie
hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJKhij levert altijd dezelfde spanning en Ampere’s, met 1500toeren of 8000
het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP
dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.
Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.
anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)
Juist ja, plus dat het EERST uit de accu gevraagd wordt, de dynamo laad gewoon bij, de dynamo laad altijd ook met vraag uit.
19 november 2009 om 11:49 #17549052Echt waar…..:puke
Denk eerst eens een x na voordat je wat schrijft bbq
Dus bij jouw auto ontploft de accu als hij te vol raakt?
De spanning is idd afgeregeld maar de laadstroom NIET!!
Stelletje eigenwijze:fy1
Lees jullie innovam boeken eens na….22 november 2009 om 17:50 #17549053origineel gepost door stoppelflieger
Echt waar…..:puke
Denk eerst eens een x na voordat je wat schrijft bbq
Dus bij jouw auto ontploft de accu als hij te vol raakt?
De spanning is idd afgeregeld maar de laadstroom NIET!!
Stelletje eigenwijze:fy1
Lees jullie innovam boeken eens na….ach ja ze willen het toch niet toegeven dat ze fout zitten
spijtigmaar on topic
mijn zaf loopt ook 1 op 8 gemiddeld
en daar in tegen mijn a met c let 1 op 15
licht veel aan het gewicht
maar een z let is zeker minder zuinig dan de c let4 december 2009 om 18:33 #17549054Vandaag 420 km op een tank gehaald… heb de HKS er af gehaald en verkocht..
7 december 2009 om 08:07 #17549055Ik zeg niets maar heb het wel gezegt :D
7 december 2009 om 10:33 #17549056Reden lijkt me duidelijk..
8 december 2009 om 15:59 #17549057:thumbup:thumbup
beter voor de portomonee, en een collins erop zetten:thumbup
veel succes verders.
groeten nick
8 december 2009 om 16:17 #17549058Hehe Bat mobiel vebruikt inderdaad nogal veel jij tankt zó achterlijk vaak haha.. Arm schaap…
Ik weet nog steeds niet wat die van mij nou eigk precies verbruikt, slechte zaak… Maar heb helaasch geen turbo dus is ook niet echt van belang in dit topique, meer dat ik het zelf eigenlijk weleens wil weten dus. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.