Verbruik tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Verbruik tigra

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17865044
    Cjay
      Lid sinds:
      7 March 2012

      Heb nu eens alle rijstijlen uitgeprobeerd.. geraak al zeker niet over de 500km’s..
      Wss iets mis ofzo?

      #17865045
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ik denk dat je wel dan even naar 1 en ander moet kijken ja.. :)

        Goeie banden en spanning, koelvloeistof + temperatuur (belangrijk voor benzineverbranding enzo), inderdaad hoe je rijdt.. , niet teveel stationair laten lopen als je stilstaat.. , weinig remmen, goed op en neer schakelen,.. zou je simpel toch meer dan 600 moeten halen.. en in de zomer nog meer.. en niet teveel zooi in de auto.. lekker licht laten :)

        #17865046
        Cjay
          Lid sinds:
          7 March 2012

          bandespanning kijk ik regelmatig na.
          Dan maar eens die koelvloeistof checken!
          Met goed op en neer schakelen bedoel je dan goed
          in toeren laten lopen? of juist niet?

          #17865047
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Bij de juiste toeren opschakelen, en op de motor af laten remmen bij het terugschakelen.. dan hoef je ook weinig te remmen..

            ongeveer bij 20 km/u = 2, 40 = 3.. 50=4.. en op rechte stukken kan je tussen de 60 a 70 km/u al in zijn 5.. bij handgeschakeld gaat dat makkelijk.. een automaatje is helaas al grotendeels vooringeregeld..

            ;)

            maar dat met die koelvloeistof temperatuursensor.. kan je voor weinig geld wel vervangen.. ik kwam er bij mijn auto ooit achter omdat ik maar 400 km op 1 tank kon.. en de auto enorm ging stinken door juist onverbrande benzine.. daarom is die sensor geloof ik om de juiste verbrandingstemperatuur van de benzine te regelen..

            #17865048
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              op rehte stukken bij 50 in 5 scheelt helemaal.

              dan kun je zelf makkelijk 1 op 16 halen met een 1.6 16V….

              belangrijkste is veel uit laten rollen in de versnelling (zorgen dat je boven de 1500 toeren blijft), en zo min mogenlijk rem gebruiken
              vlot (niet racen) naar je sleheid toe rijden scheelt ook.
              op rechte stukken snel doorschakelen, en bij weer op trekken terugschakelen.

              het kost wat moeite maar het scheelt serieuze euro’s

              Willem

              #17865049
              ferenc
                Lid sinds:
                10 December 2007

                Mijn record verbruik ligt op 650km (maar dan hele lange afstanden en zoveel mogelijke constante snelheid)

                Kom normaal gesproken uit op de 550 km op een volle tank en dan proberen om zo zuinig mogelijk te rijden met schakelen e.d.

                #17865050
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  (y).. ik probeer weer voor een verbruik te gaan van ver boven de 600 km.. :)

                  #17865051
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    1 op 14 met een 1300kg zware Combo-B met 1.6 16V X16XE motor met Corsa-GSi / Tigra 1.6 F15 bak op de korte en middelkorte stukken rijden.

                    op de snelweg haalde ik zoweizo de 1 op 14 niet..

                    Willem

                    #17865052
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      Met de corsa redden we nu eenvoudig 500-520 km op een tank 85-90% snelweg bij 100-120. Heb nog net mijn rijbewijs gehaald met het ”oude” rijden, maar pas eigenlijk in ieder auto het nieuwe rijden toe. Als je er op gaat letten wordt het op een gegeven moment een soort sport om zoveel mogelijk kms te rijden op een tank. Of ik nu in de volvo rij, de saxo of de zafira.

                      #17865053
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        Ik heb laatst eens een tank constant doorgereden. Flink in de toeren.
                        Toen haalde ik nog 450km met een tank :jerry

                        Heb wel eens 550km gehaald , dat was wel constant snelweg 120-130 km/h :vertag

                        Maar gemiddeld rij ik 400-450km met een tank. Veel korte stukken , veel remmen en gas :D

                        #17865054
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Bij volgas trappen met de combo vrijwel altijd 450 tot 500km op de tank (tanke altijd rond de 45 liter), nog steeds een X16XE met mantzelbox, lexmaul spagetti en een 1300kg zware vierkante blok met de luchtweerstand waar een flatgebouw jaloers op is..

                          willem

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.