Verbruik corsa 1.4 enjoy automaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Verbruik corsa 1.4 enjoy automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242650
    derkr
      Lid sinds:
      26 October 2011

      We hebben sinds kort een Corsa 1.4 enjoy automaat maar het verbruik ligt naar mijn mening knap hoog.(1 op 10).

      Dit is bij meerdere keren tanken geconstateerd
      Ik kan ongeveer 400 km op een tank (40 liter) rijden
      We gebruiken hem hoofdzakelijk voor woonwerkverkeer.(20 km enkele reis)
      Als ik een het programma TORQUE gebruik om m’n computer uit te lezen geeft deze 1 op 16 aan.
      Ergens klopt hier iets niet.
      Als we met de andere auto (toyota Verso 1.8) rijden dan is daar het verbruik ca 1 op 14.

      Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.
      ALs we nu zo heel hard rijden dan kan ik het begrijpen maar we zijn geen racers
      Is er ook iemand met een soortgelijke auto en kan die mij het verbruik van die wagen doorgeven?
      De garage heeft de uitstoot gemeten en deze is volgens hen goed.

      #17932306
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Automaatje neemt altijd iets meer dan met het roerijzer zelf door de bak roeren. Zelfs een automaat kan last hebben van een slippende koppeling, en dit zou een (eventueel plotseling) hoger verbruik ook kunnen verklaren. Maar misschien dat de gebruikers van dezelfde auto je beter op weg kunnen helpen..

        #17932307
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Wat is het bouwjaar van de auto en welk motortype ligt er in?

          En ja, automaatjes zijn bijna altijd minder zuinig dan zelf schakelen.

          Als het toevallig om een Corsa B (1994-2000) gaat, dan doen die in de regel zo’n beetje 1op13 tot 1op15 met een handbak.
          1op16 is soms wel te halen, maar dan rijd je als m’n oma.

          #17932308
          derkr
            Lid sinds:
            26 October 2011

            Het is een 1.4 16V Automaat uit 2008

            @McKaamos wrote:

            Wat is het bouwjaar van de auto en welk motortype ligt er in?

            En ja, automaatjes zijn bijna altijd minder zuinig dan zelf schakelen.

            Als het toevallig om een Corsa B (1994-2000) gaat, dan doen die in de regel zo’n beetje 1op13 tot 1op15 met een handbak.
            1op16 is soms wel te halen, maar dan rijd je als m’n oma.

            #17932305
            Dim67
              Lid sinds:
              1 July 2011

              Ik heb een Corsa B 1.4i “Swing” uit ’94 – automaat met de C14NZ motor. Hij rijdt nu ongeveer ook 1 op 10, volgens het boekje moet ie tussen de 1 op 12 en 1 op 14 rijden ( ja, nieuw dan he). Ook loopt deze niet altijd helemaal 100%, af en toe doet cilinder 4 niet helemaal lekker mee dus verdwijnt de peut uit de uitlaat. Dit euvel moet ik nog zien te verhelpen.

              #17932309
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                @Dim67

                1 op 10 in de stad is niet gek hoor, met een C14NZ automaat.

                Willem

                #17932310
                patrick-beta
                  Lid sinds:
                  25 October 2011

                  het lijkt mij ook een normaal verbruik voor een 1.4 automaat ik heb zelf een corsa b 1.2 en deze verbruikt 1 op 12.5

                  #17932311
                  derkr
                    Lid sinds:
                    26 October 2011

                    Het ging om een gemiddeld verbruik en niet alleen in de stad maar het probleem is al gevonden.
                    We dachten dat er een kapot lager was maar het bleken de voorremmen te zijn die waren verdroogd.
                    Nu is het verbruik al aardig gedaald

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.