Verbruik astra H 1.4 16V stationwagon

Forumindex Forums Modellen Astra Verbruik astra H 1.4 16V stationwagon

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235083
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Ik vraag me af of andere bezitters van de astra H 1.4 16V motoren mij hun verbruik kunnen vertellen.

      Onze astra(2006) heeft slechts 57.000km op de teller staan, verbruik hier (dorp/80km/u wegen) is 1:13
      Voor een ecotec motortje vind ik dat wel erg veel helemaal omdat de trekkracht vergeleken met mijn oude astra G 1.6 8V veel minder is.

      Dus wie o wie heeft zijn verbruik van de 1.4 16V astra wel eens bijgehouden ?

      #17848296
      chopperbob
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 April 2008

        de vrouw heeft ook een astra h 1.4 van 2005 wel een 5 deurs gehad met 40000 km er op en daar was het gebruik ongeveer 1 op 16 , deze is wel iets lichter dan een station.

        vond zelf wel netjes voor zo,n auto.

        greetz

        Marcel

        #17848297
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Ja de stationwagon is 1280KG.
          Nog andere mensen die het verbruik weten (en of er dan stadsverkeer of snelweg oi mee gereden wordt).

          #17848298
          Mick90
            Lid sinds:
            31 August 2010

            Wat is je rijstijl? 50 km/h in zijn 4 en 70 km/h al in zijn 5? Als je een rood stoplicht ziet of ergens een opstopping laat dan heel ver van tevoren het gas los en ga niet zoals heel Nederland pas een paar meter van te voren hard remmen. Als je het gas loslaat dan krijgt de motor geen benzine meer en rolt hij puur op de snelheid van je wielen (koppeling niet indrukken). Dit is het ‘nieuwe rijden’ en kan zo’n 10% brandstof besparen.

            1:13 vind ik heel netjes voor een station met zo’n gewicht hoor!

            En dat de trekkracht minder is betekent niet dat een auto zuiniger wordt. Sterker nog, dat kan juist voor extra verbruik zorgen. Vaak is een motor met grotere cilinderinhoud zuiniger dan een motor met kleinere cilinderinhoud omdat die veel minder moeite hoeft te doen tijdens het optrekken en hoge snelheden. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de rijstijl…

            Persoonlijk had ik zelf voor een 1.6 of 1.8 motor gekozen met een station.

            #17848299
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Inderdaad, een Lichte motor zal in de stad zeker meer verbruiken, deze moet harder werken om hetzelfdee te presteren dan zijn Grotere broers.

              willem

              #17848300
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Volgens de gegevens moet de 1.6 iets minder zuinig zijn als de 1.4, en met de oude G stationwagon(1.6 8 klepper) haalde ik 1:15 en die had 200.000 op de teller staan dus ik vind het een beetje vreemd dat deze zoveel zuipt.

                #17848301
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als ie minder trekt, ga je meer gasgeven, dat is het hele verhaal..

                  Micchien iets meer toeren laten maken en de motor wat minder laten zwoegen bij lage toerentallen.

                  8kleppers staan er om bekend veel koppel bij lage toerentallen te hebben, en 16V motoren juist bij hogere toerentallen.

                  Willem

                  #17848302
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    De km stand van het blok heeft toch niet echt veel invloed op het verbruik? De mijne is afgelopen 100 dkm niet zuiniger geworden of meer gaan verbruiken

                    #17848303
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Normaal niet, maar een blok dat goed Afgereden is gaat ook meer verbruiken, waarom komt dat, Door minder koppel en vermogen, dan moet ie harder werken, en gaat ie meer verbruiken.

                      Mijn Kadett-E Caravan heeft altijd rond de 1 op 13 gereden, en dat was vanaf 170.000km tot wanneer ze gesloopt werd met dik 400.000 op de klok.

                      Zo ook de Astra 2.0i station, die heeft altijd rond de 1 op 12 a 1 op 13 gereden (een keer heel netjes gereden en 1 op 17 gehaald (airco aan)

                      #17848304
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        De atsra g ging iets omlaag, maar dat was tussen 70K en 200K en niet heel erg veel (1 km per liter minder ofzo), maar dat komt gewoon omdat alles slijt.
                        Iemand adviseerde om de luchtmassa meter te vervangen door een beter exemplaar, geen idee of dat wat uit zou maken.
                        en ik kreeg deze link: http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Astra-H/14L-Benzin-Z14XEP/Opel-Astra-H-Z14XEP-Phase1-Leistungssteigerung

                        Maar mijn (technisch)Duits is zo slecht dat ik geen idee heb wat ze precies doen

                        #17848305
                        graafjd
                          Lid sinds:
                          24 April 2010

                          Hoi,

                          Ik heb zelf een Astra H 1.8
                          Gemiddeld verbruiken in de winter is ongeveer 8L/100km (1:12,5). Dan moet ik met een “zacht voetje” rijden ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.