Verbruik 3.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Verbruik 3.0E

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    sw16v
    Deelnemer

Zit beetje om me heen te kijken naar een grote oldtimer die een aanhanger met auto gemakkelijk kan trekken.

stuit nu beetje op een senator 3.0e

maar vroeg me af wat dat gemiddeld een beetje doet?

heb in me tigra een TE zuinige 1.4 zitten, waar ik me af en toe af vraag of de motor wel loopt!!

maarja heb schoon genoeg van dit kleine vrouwen autotje!

en wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf met een oldtimer met deze motor?

Opel_Bjorn
      Deelnemer

in men Monza zit iet altyd tegen de 16L/100km

GSE
        Deelnemer

Senator A neem ik aan vanwege de 30E:
          Zit rond de 12l 100km met handbak en 14L met automaat met een 3 liter.

Kan de kar goed mee,alleen is de 30E ook geen kanon maar loopt lekker,maar is niet zuinig,ik zou een 5-gang handbak nemen of een 4-gang automaat de 3-gang verbruikt veel en zit hoog in toeren bij120km/h geen autobaan auto voor echt lange ritten,de 5-gang en 4-gang automaat zijn sneller en zuinger.

En wat betreft waar op te letten= roest roest en roest,
          Veerpoten vooras en dorpels en A-stijlen en koplamphoeken en de plaat onder achterbumper,plaatwerk achter de achterwielen onder de bumper en de langsliggers aan de bestuurders kant,zijn plekken waar de roest vaak te vinden is net als deurhoeken en wielranden,maar ook scheuren in het dashbord zijn bijna standaard,net als rotte benzine tank.

Motorisch zijn die dingen redelijk goed op de oliedruk problemen bij de lijn 6 die zijn vaak standaard bij veel km,s en olielekkages aan bak en blok zijn wel zo,n beetje standaard.(krukaskeeringen en klepdeksel/carter pakkingen)

mr-turbo
          Deelnemer

je zal schrikken van het verbruik, dat was voor mij een van de redenen om er een andere, modernere motor erin te doen…

als je alleen een beetje in en om het huis ermee rijdt gaat het wel, maar met veel km’s is het echt niet tof, en ook nutteloos: ze zuipen veel en hebben weinig vermogen, en draaien ook niet eens echt super netjes

de motor die ik er later in heb gestopt, heeft ongeveer 2x zoveel vermogen , loopt beter, heeft veel meer koppel, en is ook nog een stuk zuiniger…

sw16v
            Deelnemer

Hmm oke, dat is dus al wat ik dacht! hehe

veel km’s tja rij zomaar 30.000km in het jaar. maar voor de langere ritten pak ik nu al de astra op lpg… van me moeder.
              want ja onderdelen halen in het weekend gaat het hele land door!

maarja we zijn toch x aantal keer per jaar naar Bitburg etc. om te sprinten, en daar wil ik komend jaar dus liever heen op de ambu!

dus die km’s zijn nog te over zien. en voor de rest is het heen en weer me werk.
              en dat zijn er niet zo heel veel om over wakker te liggen.

Welke motors heb jij er in joeri? 2.5/3.0 v6? of bedoel je de bmw?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.