Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 14:57 #17243774
hey
laatst vertelde me kennis dat de kadett verselijk begon te drinken… nouw, toen hebbe we co gemeten en die was veel te hoog, na vervangen van de temperatuursensor(choke) was het weer opgelost , alleen nu begint hij weer een beetje te drinken en weer co gemeten maar nu schommelt hij heel erg
is dat de labda die kapot gaat? miss door het te rijk draaien de laatste keer?
bougies moeten nog vernieuwd worden
ricky
30 november 2011 om 20:52 #17948872iemand ideeen?
30 november 2011 om 21:00 #17948873Als je de lambda wil testen moet je er gewoon een multimeter op zetten. plus op de draad vd lambda. Min van de accu of blok.
Als die niks aangeeft is ie dood. Als het voltage mooi schommelt bij gas geven en weer los laten doet ie het gewoon.
Kan je weer verder testen.1 december 2011 om 18:34 #17948874probleem opgelost defecte labda, deze was ook helemaal groen en aangekoekt
3 december 2011 om 15:46 #17948875Haha, je bent wel een fanatiekeling met je E !
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbupJe had toch een 1.4 i ?
Zo ja, die moet 1:14 kunnen halen !
Dat haalt mijne ook maar dan met een 1.6 i.Rik :)
3 december 2011 om 16:34 #17948876een 1.4i 1 op 14??
makkelijk!! Dan kan je nog aardig doorgassen.
Mijn Kadett C14NZ deed met gemak 1 op 16 tot 17,en als ik echt als een biskwietje reed dan ging ie richting de 1 op 20.
Ging echt nergens over,later hetzelfde blokje nog ns in een B Corsaatje uit 95 gehad,was ook al zo bloedzuinig.3 december 2011 om 18:36 #17948877haha hoeso fanatiekeling:P
ik vraag soms wel iets te snel iets terwijl je met een beetje prullen al heel wat opgelost krijg.een wielkastje is iets erger dan ik d8 daar moet een plaatje in ben ik bang,
hij rijd nu +- 300 km op 17 liter 1/17.7
ik ga nu is kijken wat hij doet met die nieuwe bougies. miss wel iets zuiniger:)
ricky
3 december 2011 om 19:48 #17948878nee nee nee, lekker vragen. ga vooral zo door :jerry
Ik zeg fanatiekeling omdat je geregeld je klussen deelt met ons.
Dat wordt gewaardeerd :D :DRik :)
3 december 2011 om 20:02 #17948879hahaha okee :D
dat komt goed vind het ook leuk om een beetje te prullendie termostaat laat ik zitten, zet wel een plaat voor de radiator,, dat schijnt iedereen hiero te doen :P
gewoon voor de helft want constant met koude motor is ook niet goed king:
ricky king:
3 december 2011 om 20:24 #17948880Max 40 % van het totaal Ricky !
Rik :)
3 december 2011 om 20:31 #17948881gewoon vragen…..heb ik ook gedaan/doe ik ook, kan je alleen maar van leren
3 december 2011 om 20:59 #17948882en aan de andere kant,als je je thermostaat doet,pak je meteen t riempie mee.
ook mooi voor je opleiding,leer je weer wat nieuws.
En dan weet je zeker dat t in orde is,kosten zijn t niet,thermostaatje 13 euro,2 tientjes voor een riem en een paar liter koelwater.
Lekker simpel riempje,wees alleen wel zeker dat ie goed op tijd staat,een 1.4 loopt niet vrij namelijk.4 december 2011 om 07:41 #17948883c14nz had ik ook in mijn oude kadett… distributie riem wisselen inc thermostaat was in half uurtje gefixt je kan om zo’n blok heen fietsen (mits alles gangbaar is natuurlijk).
het verbruik bij mij was 1:13 en reed behoorlijk door….als je lambda kapot is gaat hij over in noodloop en dan loopt hij rijk… dus lambda vervangen zou een oplossing kunnen zijn.
als je een 2e hands koopt weet dan zeker (in zoverre dat kan bij een 2e hands) dat je een goeie hebt en niet weer 1 die niet goed is.4 december 2011 om 10:17 #17948884Die Kadett van mij deed ongeveer 1:13/1:14 maar dat was voornamelijk korte stukjes rijden tussen de 10 en de 15 km.
Op lange afstanden was het ongeveer 1:17Gerrit ;)
4 december 2011 om 13:59 #17948885de kadett staat nog niet voor mn deur en ben bang dat dat ook niet zal gebeuren.
hij is naar de garage geweest om ff na te lopen hoe het er voor staat ,, nou het was :cry
–co is weer te hoog zit nieuwe labda in en temp sensor en bougies,
–koppeling is gaar, vorrige week deed hij het perfect pakte mooi op enzo nu dus niet meerals het zo al begint,, tja dean denk ik dat ik er niet veel geluk mee zal hebben en gewoon voor een astra tje ga kijken of een ford escort. wil wel het liefst bij opel blijven
maar we zullen wel zien. de auto word bij hem gemaakt,, co en koppeling en dan kijken wel wel hoe hij ervoor staat in februarie(apk)
ricky king:
4 december 2011 om 14:07 #17948886Geen Ford Escort die rotten nog erger dan een Kadett.
Als je toch voor een andere auto gaat kijken kijk dan voor een Astra, is een stuk betrouwbaarder en rijd een stuk beter dan een Ford Escort.Gerrit ;)
4 december 2011 om 14:30 #17948887astra of escort, dat zou ik graag willen
die escortjes rijden iets uuh softer, meer hangen enzo maar ik heb altijd bij de ford gewerkt duys weet wel hoe zon ding in elkaar zit maar een astra is wat strakker wat dat betreft he.
als het maar geen kadett 2 word want een zeikastra is net zo erg als een zeik kadett
wel vreemd voor een bijna roestvrije kadett 1e eigenaar met 110000 op de teller:Srickyy king:
4 december 2011 om 14:36 #17948888Je moet een beetje geluk hebben met oude auto’s.
Mijn vorige auto een Peugeot 106 diesel was altijd perfect onderhouden bij de dealer en had een paar maand voor dat ik hem kocht nog een grote beurt gehad, heb hem een paar maand gehad en niks anders als gezeik gehad met dat ding.
Ben blij dat ik weer een Opel heb bijna nooit gezeik mee.Gerrit ;)
4 december 2011 om 14:53 #17948889dat is zo ja je moet geluk hebben .
sommige zeggen kijk ook naar de kmstand maar dat maakt ook helemaal niks meer uitsommige trap je 3 ton op terwijl andere bij 150000 al zeggen:doe het lekker zelf
kijken jullie naar gelopen kilometersricky
4 december 2011 om 15:06 #17948890Heb mijn Astra gekocht met 188.000km, blokje loopt verder super en verbruikt geen druppel olie.
Heb ook een Astra station gehad, een 1.4 met 220.000km het zelfde verhaal.
Conclusie: Als ik bij een auto ga kijken vind ik het belangrijker dat die mooi loopt een geen gekke bij geluiden maakt dan de gelopen kilometers.Gerrit ;)
4 december 2011 om 15:50 #17948891Astra vanaf 1994 kan je rustig kopen hoor rotten VELENMALEN minder dan de volgende Fords:
– Escort 1990 t/m 1993
– Escort 1993 t/m 1995
– Excort 1995 t/m 2001
– Focus 1998 t/m 2004Die rotten ongeveer net zo hard als Ouwe kadett’s.
Sterker nog, had laatst een 2007 fiesta ST op de Brug, met rotte Chassis balkjes:
De Fiesta ST 2.0 16V
Chassisbalkjes voor:
Subframe:
Motorruimte:
stuurbekrachtigings leiding:
Willem
4 december 2011 om 15:55 #17948892AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo, lekker dan :S
Een Astra F kan je vanaf MY1994 goed kopen idd, MY1994 is vanaf 09/1993 trouwens.
Mijn F is van 11-1993 en net MY94 gelukkig :)4 december 2011 om 16:15 #17948893ford is ok nie alles nee:P zat al een beetje te kijken en die dingen schijnen vreselijk dorstig te zijn :S
astratjes daarintegen niet
4 december 2011 om 16:16 #17948894de beste ford escorts zijn deze, niet zuinig, evenals alle benzine varianten, maar wel het meest roestvast van alle Escorts:
dit is ook de enige Escort met onafhankelijk geveerde onderstellen achter.
voor en na dit model allemaal star of semionafhankelijk.
Dit was onze Diesel estate
Willem
4 december 2011 om 21:30 #17948895Leuk allemaal om te lezen :( :(
Ik heb de zeer roestgevoelige Astra F GLS uit 1992.
Motorisch en de carrosserie is prima maar moet hem qua plaatwerk voordurend wel in de gaten houden……..Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.